جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سامان احتشامی در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد :

سامان احتشامی می گوید به دلیل شرایط جامعه مردم ترجیح می دهند به کنسرتی بروند که برای چند ساعت شاد شوند و متاسفانه باید این را بپذیریم که جایی برای ارائه موسیقی جدی وجود ندارد.
سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو درباره وضعیت موسیقی کشور به خبرنگار دیباچه گفت: در حال حاضر فقط کنسرت های موسیقی پاپ برگزار می شود و بعد از بیماری کرونا کنسرت های موسیقی جدی زیاد برگزار نمی شود زیرا مردم و مخاطبان برای شنیدن موسیقی جدی به کنسرت نمی آیند.
این نوازنده پیانو در ادامه بیان کرد: به همین دلیل سالن را بیشتر به کسانی اجاره می دهند که بتوانند سالن را پر کنند و چون مخاطبان برای موسیقی جدی نمی آیند در نتیجه برگزاری کنسرت های موسیقی اصیل و سنتی خیلی کمتر شده است.

جایی برای ارائه موسیقی جدی وجود ندارد!

این آهنگساز افزود: همچنین اسپانسرها به دنبال بیزینس هستند و ترجیح می دهند روی کنسرت هایی سرمایه گذاری کنند که بازگشت مالی برایشان دارد و چون مخاطبان از کنسرت های پاپ بیشتر حمایت می کنند در نتیجه این کنسرت ها هر روز بیشتر از قبل برگزار می شود زیرا از آنها حمایت می شود.
این نوازنده در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که برای یک کنسرت موسیقی جدی باید نوازنده ها یا اعضای ارکستر در کنار هم تمرین کنند و چون بیماری کرونا هنوز تمام نشده است هنرمندان این حوزه ترجیح می دهند به خاطر سلامتی اعضای گروه فعلا تا زمانیکه شرایط بهتر شود کنسرتی برگزار نکنند.
این هنرمند عنوان کرد: بیشتر کسانیکه در حوزه موسیقی جدی در این سال ها کار کردند بدون حمایت به فعالیت خود ادامه دادند و تمام هزینه ها را به صورت شخصی پرداخت کردند ولی الان هزینه سالن ها و برگزاری کنسرت آنقدر زیاد شده است که هنرمندان نمی توانند از جیب خودشان پرداخت کنند. خود من حدود سی سال است که به صورت خصوصی کار می کنم و در تمامی این سال ها هیچ قرارداد دولتی ندارم. تمامی کارها برای برگزاری یک کنسرت توسط عوامل خودم انجام می شود و تا کنون دولت از ما هیچ حمایت مالی و معنوی نکرده است.
این آهنگساز در ادامه افزود: حتی صدا و سیما از هنرمندان این حوزه حمایت نمی کند و زمانی می توانیم مخاطبان را به سمت این موسیقی ببریم که با آن آشنا شده باشند در نتیجه چون هیچ آشنایی با این موسیقی ندارند ترجیح می دهند به کنسرت های موسیقی پاپ بروند.
وی در پایان گفت: من به عنوان نوازنده بی احترامی به موسیقی پاپ و هنرمندان این حوزه نمی کنم و در چندین آلبوم و کنسرت با این هنرمندان همکاری کردم. به دلیل شرایط جامعه مردم ترجیح می دهند به کنسرتی بروند که برای چند ساعت شاد شوند و متاسفانه باید این را بپذیریم که جایی برای ارائه موسیقی جدی نداریم.

گفت و گو از : غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار