جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

زهرا فرود : "ابوالفضل آقاخانی " مجری رادیو و تلویزیون که این روزها اجرای برنامه " نوروز در راه است" را از شبکه پنج سیما بر عهده دارد می گوید : اساس این برنامه، شخصیت دادن به مشاغل مختلف و ادای احترام به صاحبان آنها است.او که به زودی اولین حضور خود در عرصه بازیگری را تجربه خواهد کرد در ایام نوروز با اجرای برنامه "با حضور مردم " که در برج میلاد تهران ضبط شده و از شبکه ۵ سیما پخش خواهد شد میهمان خانه ها می شود.

"ابوالفضل آقاخانی "مجری رادیو و تلویزیون به خبرنگار دیباچه گفت :یکی از جذابیت های جالب برنامه "نوروز در راه است "اجرای موسیقی زنده توسط گروه وکاپلا یا گروه آوازی تهران در تلویزیون است و در این برنامه ، برای اولین بار در رسانه ملی اجرای موسیقی به صورت زنده روی آنتن می رود.

عرصه بازیگری را به زودی تجربه می‌کنم / برای اولین بار اجرای موسیقی به صورت زنده روی آنتن سیما می‌رود/ در ابتدای کار، مورد نقد‌های بسیاری قرار گرفتم

اوافزود : این برنامه با حضور هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و خوانندگی به عنوان میهمان روی آنتن می‌رود اما "نوروز در راه است" در شب های خاص و مناسبتی میزبان بازیگران و خوانندگانی می شود که پیرامون مشاغل مختلف نقش‌آفرینی نموده و یا خوانندگی داشته اند  و این افراد در ارتباط با آن شغل ها و سختی های که در مسیر آن بدنبال دارند در برنامه" نوروز در راه است" به گفتگو خواهند نشست.

آقاخانی ادامه داد: مهمترین رویکرد "نوروز در راه است"ارتباط گیری با مشاغل مختلف و صاحبان آنها است که در سال جاری عملکرد های ویژه و مرتبط با شغلشان داشته اند و همینطور کارهای مهم دیگری را در کنار سختی های شغل خود به سرانجام رسانده اند و در واقع مبنای برنامه بر اساس شخصیت دادن به مشاغل و احترام شغلی به صاحبان آنها بنا شده است.

این مجری که علاوه برتلویزیون در رادیو نیز اجرا دارد پیرامون عرصه اجرا بیان کرد: به دلیل نوع اجرایی که در ابتدای کار داشتم و هنوز هم به آن پایبندم ،مورد نقدهای بسیاری قرار گرفتم و از آنجا که سعی داشتم همیشه در این عرصه متفاوت تر از سایر مجریان عمل کنم، بنابراین همه نقدها را پذیرفتم چرا که بهره گیری از استندآپ، خوانندگی، بیان خاطرات جذاب و مُفرح که در اجراهای خود از همان ابتدا از آنها استفاده کردم، در حدود سه سال پیش در تلویزیون چندان مرسوم نبود، از این رو به این انتقادها گلایه نداشتم ،در صورتی که تَرکش های بسیاری از این بابت خوردم. همینطور حرف هایی همچون « چه لزومی دارد مجری بخواند»،« استندآپ کند» یا «خاطره جذاب و خنده دار تعریف نماید» ؟ با تمام این وجود و سختی‌هایی که اینگونه اجرا دارد، اما همیشه سعی می‌کنم اجرای متفاوت داشته باشم و قُرص و مُحکم پای این اعتقاد ایستاده ام.

" آقاخانی" افزود :خیلی از ارگان ها و سازمان ها بر این باورند که روابط عمومی می‌تواند اجرای برنامه را به دست گیرد در صورتیکه این اعتقاد، صحیح نیست .چون اگر یک مجری نتواند از پس گفتگو با بهترین بازیگران، هنرمندان ، ورزشکاران و...برآید و مدیریت برنامه را در دست گیرد، به طور قطع،آن برنامه و اجرا موفق نخواهد بود، بنابراین معتقدم مجری پایه و اصول هر برنامه‌ای است که می‌توان از او به عنوان ستون نیز نام برد. چرا که او قادر است یک برنامه را به سمت ناکجاآباد ببرد یا آن را به سمت تعالی سوق دهد.

او با بیان اینکه در پذیرش اجرای یک برنامه به این موضوع خیلی اهمیت می دهد که آن برنامه چه قدر ممکن است به نوع اجرایش لطمه وارد کند گفت: دوست دارم مجری برنامه هایی باشم که در آن جایی برای بداهه گویی وجود داشته باشد، چون معتقدم در اجرای این گونه برنامه ها مسلط تر هستم و داشتن قدرت مانور از مهمترین ملاک هایم برای پذیرش اجرای برنامه‌ها است .

"آقاخانی" که تاکنون اجرای برنامه های بسیاری را در تلویزیون و رادیو برعهده داشته افزود: با احترام به همه دوستانی که وارد عرصه اجرا می‌شوند، معتقدم در حق بسیاری از مجریان کاربلد و کار درست کشور ، ظلم بسیاری شده و هم اکنون اجرای برنامه های خوب به آنها پیشنهاد نمی‌شود و علی رغم اینکه اعتقاد دارم بازیگران و خوانندگان می‌توانند به عنوان یک مجری حاضر شوند وسُکان اجرای برنامه را بدست گیرند و البته این امر نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا رواج دارد چون به هرحال عرصه اجرا یک عرصه هنری است اما تصور می کنم این بها دادن ها به اجرای بازیگران ،خوانندگان و..نباید به گونه‌ای پیش برود که برخی مجریان باسابقه که سال‌های سال در این زمینه زحمت کشیده اند کم فروغ شوند یعنی در این راستا می‌طلبد برنامه اتخاذ شود که همه وارد گود اجرا شوند نه فقط یک عده خاص.

او با بیان اینکه در سال جاری موفق به اخذ لیسانس بازیگری شده گفت: به تازگی پیشنهادی برای بازی در یک اثر نمایشی داشتم که بین پذیرش و رد آن مانده ام ولی قطعا آن را قبول خواهم کرد تا بتوانم سختی کار بازیگری را هم لمس کنم و اگر چالش‌های آن برایم جذاب باشد در کنار کار اجرا در این زمینه فعالیت خواهم کرد ،اما اگر حس کنم نمی توانم حتماً کنار خواهم کشید، ولی صرفاً به این سمت نخواهم رفت و در اینجا می طلبد شعری از مولانا بخوانم:

دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد/ به زیر آن درختی رو که آن که آن گلهای تَر دارد /در این بازار عطاران مَرو هر سو چو بیکاران/ به دکان کسی بنشین که در دکان شکر دارد 

همچنین برای کسانی که در کارهای هنری مشغولند و همینطور همه مردم کشورم آرزوی بهترین ها را دارم و امیدوارم سال ۱۴۰۱ بهترین سال باشد که مردم در انتظارش بودند و پر از اتفاق های خوب و خبرهای جذاب و دلنشین باشد.

" آقاخانی" در پایان گفت: در ایام عید اجرای برنامه ای تحت عنوان" با حضور مردم" که یک برنامه استیج است را از شبکه ۵سیما برعهده خواهم داشت. این برنامه که در برج میلاد ضبط شده در واقع برنامه ای شاد و بسیار پرطمطراق خواهد بود که با حضور مردم روی آنتن می‌رود و در آن کنسرت نیز خواهیم داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ن شکیبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
آرزوی موفقیت روز افزون برای مجری توانمند آقای ابوالفضل آقا خانی ،
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳