شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

زهرا فرود: مستند مسابقه "آشپزی با مامان" کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیماست که به کارگردانی وتهیه کنندگی" علیرضا سلطانی"وا جرای "فریبا باقری" در ایام نوروز هر شب میزبان اهالی هنر و ورزش خواهد بود

"علیرضا سلطانی "کارگردان و تهیه کننده برنامه "آشپزی با مامان" به خبرنگار دیباچه گفت :این برنامه در ایام نوروز میزبان هنرمندان سینما ، تلویزیون و ورزشکاران به همراه مادر یا فرزندانشان خواهد بود.

او افزود:"آشپزی با مامان" در ایام نوروز به صورت هر شب روی آنتن خواهد رفت اما محتوا و فضای آن با تغییرات کلی همراه نیست چرا تلاش داریم وفادارانه به رسالت اصلی برنامه پیش برویم و از آنجا که رویکرد" آشپزی با مامان" برگزاری مسابقه آشپزی و رقابتی سالم با هدایت و مدیریت مادران است از این رو در آن سعی می‌شود به روابط صمیمی بین مادر و فرزند و سایر اعضای خانواده پرداخته شود.

کارگردان برنامه "آشپزی با مامان" بیان کرد: این برنامه در حقیقت به بهانه آشپزی و یک نیاز فیزیولوژیکی، به روابط و ارتباطات انسانی و شناخت آدمها از یکدیگر که رابطه مادر و فرزندی در هسته مرکزی این ارتباط قرار دارد و در خانواده شکل می گیرد می پردازد به طور کل "آشپزی با مامان" به بهانه واکاوی روابط مادر و فرزندی ،آدم های متنوعی را برای حضور در برنامه و پخت و پز انتخاب کرده که بتواند این رنگین کمان، چندفرهنگی وچندگانگی در نوع طبخ غذاها را توسط این روابط بهتر نشان دهد

تهیه کننده برنامه "شهروند و مافیا" ادامه داد: مهمترین وجه تمایز این مستند مسابقه ، به چالش کشیدن شرکت‌کنندگان در مصاحبه و فرآیند آشپزی است و در واقع "آشپزی با مامان" یک مسابقه آشپزی ساده و صرف نیست بلکه با تنوع چالش‌هایی که در بطن خود دارد زمینه یک روز جذاب را برای شرکت کنندگان ایجاد خواهد کرد و همینطور پیرامون این اتفاقات برنامه های جذاب برای مخاطب را رقم می زند.

"سلطانی "اظهارداشت:رسالت مجموعه برنامه" آشپزی با مامان" فقط و فقط تکریم مقام مادران است و اینکه یادمان باشد چه سرمایه هایی را در کنارمان داریم و صحبت کردن از این گوهرها را نباید فقط به روز مادر منحصر کرد.

-مجری ویترین یک برنامه است

"فریبا باقری" مجری برنامه "آشپزی با مامان "به خبرنگار دیباچه گفت :این برنامه صرفاً یک مسابقه آشپزی نیست و از آنجا که شرایط جامعه می طلبد تا جایگاه و منزلت والدین و خانواده گاهی به همه یادآوری شود بنابراین" آشپزی با مامان" می‌کوشد ضمن تخصیص جایگاه ویژه برای مادران شرایط برقراری ارتباط صمیمی با آنها را در خانواده به مخاطبان گوشزد کند. از این رو به عنوان مجری بنای اجرای آن را بر پایه توجه و اهمیت به جایگاه مادر و همچنین موضوع خانواده قرار دادم و سعی نمودم آن را با انرژی و شور خاصی که اجرای این گونه برنامه‌ها می‌طلبد پیش ببرم تا نه تنها مخاطب از دیدن این لحظات و همراهی با ما لذت ببرد بلکه حتی شرکت‌کننده‌ها هم که گاهی ممکن است اولین بار باشد که حضور در برنامه تلویزیونی را تجربه می کنند بتوانند این آرامش را تجربه کرده و روابط صمیمی مادر و فرزند را بیشتر وبهتر لمس کنند.

او در ارتباط با وجود ژانر در اجرا بیان کرد:در زمینه مجری گری معتقدم هر کسی که پا در این عرصه می‌گذارد باید توانایی اداره و اجرای هر نوع برنامه با هرسبک و ژانری را داشته باشد اما به طور کل در یک یا دو ژانر باید متخصص و متبحر باشد به طور مثال سبک تخصصی من در زمینه اجرا در حوزه اجتماعی و تفریحات است ولی به هر حال مجری ویترین یک برنامه است یعنی نتیجه همه تلاش‌های یک تیم توسط مجری است که به ثمر می نشیند از این رو مجری به شدت در دیده شدن و موفقیت یک برنامه یا حتی از زمین خوردن یا دیده نشدن آن می تواند سهم بسزایی داشته باشد.

گفتنی است این برنامه با داوری" ملاحت کامیار" علاوه بربخش های ثابت، با آیتم موزیکال و آموزش نکته های آشپزی به روی آنتن خواهد رفت.
همچنین "سید جواد هاشمی" ،"احسان روزبهانی "،"حسین رفیعی"، "یزدان فتوحی"، "لاله صبوری"، "زهرا داودنژاد"، "میثم درویشان پور"،" السا فیروز آذر" و... از جمله شرکت کنندگان فصل دوم برنامه آشپزی با مامان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار