پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بعد از انقلاب هیچ رئیس فدراسیونی به این شکل کار نکرده‌ است. آقای دبیر در بحث زیر ساخت کشتی، بعد از انقلاب بی‌ نظیر بوده‌ است.

گروه ورزش دیباچه- مجتبی بیگلری: کشتی آزاد ایران بعد از ناکامی در المپیک و تغییرات در کادر فنی با حضور در مسابقات جهانی نروژ و کسب مدال های رنگارنگ حالا خود را برای مسابقات جهانی پیش رو و المپیک ۲۰۲۳ فرانسه آماده می‌کند.

در همین راستا، مسابقات جام جهان پهلوان تختی و جام یاشاردُغور ترکیه برای انتخاب نفرات برتر با پیشتازی کشتی گیران نام آشنا و جویای نامی همراه بود که شاید در سالهای آینده از آن ها بسیار خواهیم شنید.

« محمد اصلانی » عنوان دار کشتی آسیا و مربی سابق تیم ملی در مورد مسابقات جام یاشاردُغور ترکیه گفت: در مسابقات جام یاشاردُغور به دلیل این که جزو رنکینگ جهانی هم محسوب می‌شود، فکر می‌کنم بچه‌ها نتیجه خوبی گرفتند. «امیرمحمد یزدانی» در فینال کشتی‌گیر آمریکایی را شکست داد. مسابقه خیلی خوبی هم بین این دو برگزار شد. «باقر یخکشی» نیز می‌توانست روی سکو باشد، ولی متأسفانه شرایط فراهم نشد. به‌ نظرم فرصت خیلی خوبی بود که کادر فنی به این بچه‌ها داد. از نظر نتیجه هم، این جام برای کشتی‌گیران و کادر فنی ما خوب بود.

عملکرد « علیرضا دبیر»  در بحث زیرساخت کشتی ، بعد از انقلاب ، بی نظیر بوده است / تحریم روسیه بر روی کیفیت کشتی جهان تاثیر منفی دارد

وی در رابطه با سطح مسابقات جام جهان پهلوان تختی نیز بیان داشت: جام تختی به دلیل این که قبل‌ از آن یک انتخابی برگزار می‌شود، تا کشتی‌ گیران فرصت محک زدن خود را داشته باشند و سهمیه‌ بگیرند، به نظر بنده، برای کسانی که بیرون مانده بودند این یک فرصت خوب و ایده آل بود زیرا آمدند و کشتی گرفتند و  سهمیه خودشان را هم از جام تختی گرفتند.

این عنوان دار کشتی آسیا در رابطه با سطح کیفیت کشتی گیران ما نیز افزود: از لحاظ فنی بچه‌ها رو به جلو هستند. قدرت کشتی ما همین است. باید به این بچه ها میدان داد، باید در تورنمنت‌های بزرگ و معتبر شرکت کنند، تا ان‌شاءالله در جهانی روسیه عملکرد خوبی داشته باشند. ( روسیه به دلیل تحریم اتحادیه کشتی جهانی نمی‌تواند میزبان باشد - میزبانی به کشور دیگر انتقال پیدا خواهد کرد. ) با توجه به این برنامه که فدراسیون و کادر فنی دارند، فکر می‌کنم عملکرد بچه‌ها در هر دو این مسابقات خوب بوده است.

مربی سابق تیم ملی در رابطه با تحریم روسیه و تاثیر آن بر کشتی ایران و جهان تاکید کرد: از ابتدا ایران، روسیه و آمریکا جزو تیم‌های خوب و برتر دنیا در کشتی آزاد بودند. روسیه در هر مسابقه‌ای که شرکت کرده حتی تورنمنت؛ کیفیت مسابقات بالا رفته و مسابقات خوبی از آب در آمده است. امیدوارم که تحریم برطرف شود و برگردند تا سطح کیفی و فنی مسابقات را بالا ببرند. بدون روسیه سطح مسابقات پایین خواهد آمد. اما این چیزی از توانایی‌های بچه های ما کم نمی‌کند.

« اصلانی » در رابطه با پیش بینی خود از جایگاه ایران در مسابقات آتی بین المللی تصریح کرد: ما همیشه در دنیا جزو سه تیم برتر بودیم و از این به بعد نیز خواهیم بود. چرا که ایران یکی از قطب‌های کشتی جهان است. آرزوی موفقیت می‌کنم برای بچه‌ها و ان شاءالله با توجه به نفراتی که در اختیار داریم، قطعا سال پیش رو هم عملکرد خوبی خواهیم داشت.

پیشکسوت کشتی در مورد عملکرد «علیرضا دبیر و پژمان درستکار» در قامت رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز خاطر نشان کرد: آقای دبیر قهرمان جهان و قهرمان المپیک بودند. به‌ نظر من بعد از انقلاب هیچ رئیس فدراسیونی به این شکل کار نکرده‌ است. اگر یک‌ سال که کل دنیا بخاطر کرونا تعطیل بوده‌ است را نادیده بگیریم، آقای دبیر عملکرد خوبی داشته است. علی آقا در بحث زیر ساخت کشتی، بعد از انقلاب بی‌ نظیر بوده‌ است. در رابطه با عملکرد آقای درستکار باید گفت؛ در جهانی نروژ خوب بوده‌ است. البته المپیک با نروژ قابل مقایسه نیست. اما همین شرایط برای کل دنیا یکسان بوده‌ است. آقا پژمان در نروژ عملکرد قابل قبول و خوبی داشته است. در جام یاشاردُغور هم دوبار عملکرد خوب ایشان تکرار شد. ان‌شاءالله همین روند تا مسابقات جهانی و المپیک پیش رو ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳