جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

زهرا فرود : "مجیدبرومند "از سال ۱۳۷۱ بازیگری درتئاتر را با  نمایش آخرین اثرهاآغاز کرد و در نمایش جاده نویسندگی و کارگردانی و بازیگری را همزمان تجربه کرد. "مجید برومند" اجرای تئاتر خیابانی و تئاتر کودک را نیز با جدیت دنبال کرد و در این مسیر قدم های هنری خویش را محکمتر برداشت."توهم یک نویسنده"،"این سو آن سو"،"مجلس امیرارسلان نامدار"،"حافظ خلوت نشین"و"خواستگاری مبارک "بخشی از آثار نمایشی این هنرمنداست.
مشاور کارگردانی "اتاق ورونیکا"،"پزشک نازنین "و... باعث شد تا در پشت صحنه نیز تجربیات او افزایش یابد.
تاسیس کارگاه آزاد در سال ۱۳۹۷ ،تشکیل گروه نمایش جادّه با متد بازی در لحظه. حمایت هنرجویان تا اجرا و مشاوره برای کارگردانی نمایش سبب شد تا برومند در عرصه نمایش به یک چهره ویژه تبدیل گردد."برومند" با بازی در مجموعه تلویزیونی "تازه شو"در سال ۱۳۹۶،سریال "دادِستان"،سریال "وجدان درد"،"گاندو ۲"،"سریال جناب عالی"،"سریال چوب خط "سریال "رسم عشق"،"سریال راز بقا" و...تجربیات نمایشی جلوی دوربین را نیز طی کرد.بازی در فیلم سینمایی "شهرک" به کارگردانی "علی حضرتی"  با بازی "ساعد سهیلی"  که به بخش  سودای سیمرغ چهلمین جشنواره بین المللی فجر راه یافت باعث شد تا در پرده نقره ای نیز مسیرروشنی را طی نماید. او که کارگردانی فیلم سینمایی "جاده ناسور" را به تهیه کنندگی "حجت سلیمانی اصل"را برعهده داشته می گوید : این فیلم سعی دارد با روایتی ساده و در عین حال نو نگاهی به برخی معضلات اجتماعی ازجمله مهاجرت اتباع افغانی داشته باشد.

"مجید برومند " کارگردان فیلم سینمایی "جاده ناسور " به خبرنگار دیباچه گفت: فیلم" جاده ناسور" را می توان در زمره آثار سینمای رئال واجتماعی طبقه بندی کرد و این اثر ،سعی نموده با عبور از نگاه سطحی و سطح گرایانه به برخی معضلات اجتماعی راوی وتصویرگر قصه خود باشد .بنابراین معتقدم "جاده ناسور" در بستر فضایی نو ، با نگاهی عمیق و جدی به مسائل اجتماعی وهمچنین بدور از هر گونه ایستایی روایی،مسیر تولیدش را پشت سر گذاشت.

او افزود :"جاده ناسور" با نشان دادن مشکلات زندگی و نحوه مواجه شدن انسان ها در مواقع رویارویی با مشکلات ضمن به تصویر کشیدن مقابله با تحجر، روایت تلخ و گاهی شیرین از برخی مباحث اجتماعی از جمله مظلومیت،استقامت و پاکدامنی زنی است که با شجاعت در راستای هموار کردن برخی چالش ها تلاش وایستادگی می کند. همچنین "جاده ناسور" به نوبه خود به تفهیم این موضوع اشاره خواهد داشت که انسان باید در هر شرایطی توکل، ایمان و سخت کوشی را سرلوحه عملکردهایش قرار دهد تا در مسیر وجاده زندگی به موفقیت دست یابد.

"برومند "بیان کرد "جاده ناسور" با برخورداری از فراز و نشیب های روایی بسیاری به نمایش در می‌آید و در آن نقاط عطف زیادی دیده می‌شود و اتفاقات غیرقابل پیش بینی فراوانی در بین روایت‌های آن به تصویرکشیده شده، به گونه‌ای که برای مخاطب جذاب خواهند بود. حتی این اثر در برخی سکانس‌ها مخاطب را شوکه خواهد کرد .به طور کل این فیلم سینمایی با تعلیقات زیادی روایت قصه های خود را جلو برده است.


بازیگر فیلم سینمایی "شهرک "اظهار داشت: از آنجا که ملاک اصلی انتخاب بازیگر در هر اثر، با توجه به تناسب جنس و نوع نقش آفرینی بازیگران با کاراکترهای طراحی شده در فیلمنامه، صورت می گیرد در فیلم "جاده ناسور "نیز سعی کردیم براین اساس شخصیت ها را گزینش کنیم .بنابراین انتخاب و چینش کاراکترها به گونه ای رقم خورد تا ایفای نقش ها را علاوه بر بازیگران عرصه سینما و تلویزیون از جمله "ساقی زینتی " و"محمودمقامی"، به "کامران پورناجی" ، "عباس ایمانی"،"سید امیرحسین لواسانی"،"رضا غیاثی" ، "وهاب طباطبایی" ،"نرگس شکوهی" ،"شادان کوچکی"، "محمد حسین آفرین زاده "،"علی علی اصغری"،"زینب قره کولچیان"،"فراز شیرانی"،"حسین نامور"،"حسن فقهی"، "اکرم حسینی" از هنرجویان تئاتر و کارگاه بازیگری جاده بسپاریم همچنین "سمالواسانی" ،"علیرضا ابراهیمی" و"وانیا توکلی" ،از بازيگران گروه کوک فیلم سینمایی "جاده ناسور" هستند

"برومند" گفت :فیلم سینمایی "جاده ناسور" که هم اکنون با پایان  مرحله فیلمبرداری " روی میز تدوین علیرضا سلیمانی قرار گرفته به جز حذف چند سکانس اضافه ،مطابق با فیلمنامه به تولید رسید و از آنجا که تکنیک کارگردانی بنده بازی گرفتن در لحظه است بنابراین بدلیل احساس کمبود در بخش هایی از فیلمنامه وافزایش جان بیشتر در داستان نگاشته شده تغییراتی درفیلمنامه اعمال شد تا این اثر هرچه بیشتر بتواند ضمن برقراری ارتباط با مخاطب او را با خود همراه و همگام کند. همچنین در این فیلم که نیم نگاهی هم به مشکلات مردم کشور افغانستان ومهاجرت آنان نیز شده اتفاقات خوبی رقم خورده که می طلبد منتظر اکران آن بود.

وی افزود: این فیلم به عنوان گوینده ونماینده ای از برخی موضوعات اجتماعی، اثری بر آمده از بطن جامعه است و به هر حال تلاش کردیم ریتم ، ساختار، روایت و گفتار آن راحت و شفاف باشد تا مخاطب بتواند ضمن همذات پنداری با آن سکوت بی معنی،ایستایی و روایت خارج از موضوعی را مشاهده نکند.

این تهیه‌کننده ادامه داد :از آنجا که در تولید "جاده ناسور" سعی نموده ام اثری متفاوت ارائه دهم بنابراین معتقدم این فیلم یک اثر اجتماعی معمولی نیست نشود و من تصورم این است که اتفاقات خوبی برای "جاده ناسور "در راه باشد.

برومند با بیان این که نام فیلم برگرفته از جاده ومسیر بین ایران وافغانستان انتخاب شده افزود: فیلم سینمایی "جاده ناسور" موضوع راه افغانستان تا ایران است جاده‌ ای که درآن پراز فرازونشیب با خاطرات تلخ وشیرین نهفته و باقی مانده است وهمچنین گاهی یادآور زخم های روحی ای است که برجان وتن عبور کنندگانش به یادگار گذاشته.
کارگردان این فیلم سینمایی بابیان اینکه "جاده ناسور" در سه بخش افغانستان،ایران ۱۳ سال قبل و زمان حال تولید شده گفت : در انتها ضمن تشکر از همه گروه وعوامل تولید این فيلم می خواهم از حجت سلیمانی اصل تهیه کننده فیلم جاده ناسور تشکر ویژه داشته باشم که در تهیه وتولید این پروژه مرا برادرانه هم آهی نمودند و همچنین از وزارت ارشاد و نهادهاي انتظامی و مردم عزیز شهرستان تاکستان و روستا ی مردمی دولت آباد که فیلمبرداری در آنجا انجام شد ونیز از جناب اسداللهی شورای شهر و دهیار منطقه سپاس گزارم که در شرایط سخت فیلمبرداری همیاری داشتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
2
باآرزوی موفقیت های پی درپی برای استادبرومند عزیزم
و عوامل این پروژه ،
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار