جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

سرویس ورزشی- فدراسیون فوتبال در دو هفته اخیر روزهای عجیبی را تجربه کرده است. شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فعلی فدراسیون فوتبال به واسطه عملکرد ضعیف مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است به طوری که این عملکرد ضعیف در هفته جاری با واکنش هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مواجه شد و در نهایت اعضای هیات رئیسه با استناد به اساسنامه، خواستار برکناری عزیزی خادم شدند.
شاهرخ بیانی، پیشکسوت فوتبال در رابطه با حواشی به وجود آمده به «دیباچه» گفت: عزیزی خادم در این مدتی که ریاست فدراسیون را بر عهده داشته تصمیماتی را گرفته است که در حقیقت تصمیم‌های مورد قبولی نبوده چرا که همیشه تک روی کرده است. آنطور که گفته می‌شود عزیزی خادم در انتخابهایش هرگز نظرهیات رئیسه را نمی‌پرسیده، در بحث مالی تخلفات زیادی داشته است، بحث دستمزد مربیان مطرح هست که این دستمزدها با وجود پولی که وارد سازمان شده اما هنوز پرداختی به مربیان صورت نگرفته است. بحث حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا نیز مطرح است که به هر صورت فدراسیون هم در این اتفاق کوتاهی کرده است. اخیرا نیز بحث حضور بازیکن ملی پوش خاطی در تیم ملی و بازی برای تیم در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی هم حواشی زیادی را به وجود آورد که در حقیقت خطای قابل چشم‌پوشی نیست.

اعضای هیات رئیسه تصمیم درستی برای برکناری عزیزی خادم گرفته است
او با اشاره به حضور کنعانی زادگان در تیم ملی گفت: یک ملی پوش خطای بزرگی را مرتکب شده است و حالا تنها تنبیه صورت گرفته برای او100 میلیون تومان است البته که این مبلغ اصلا ارزشی ندارد و بحث بر سر میزان مبلغ نیست. برای چنین اشتباهی باید تنبیه بهتری در نظر گرفته شود. بحث تیم ملی با تیم های باشگاهی کاملا متفاوت است. فدراسیون و کمیته انضباطی باید سختگیرانه در این رابطه برخورد می کرد که نکرد.
بیانی در ادامه درمورد فعالیت‌های عجیب کمیته اخلاق فدراسیون توضیح داد: کمیته اخلاق باید ابتدا بر اساس ایین نامه بداند که چه قدرتی دارد. حالا آمده و یکی از منتقدین خودش را با یک جریمه سنگین مواجه کرده است کاملا مشخص است که در این خصوص به نوعی عزیزی خادم خواسته باز از قدرتی که هنوز در اختیار دارد سو استفاده کند. به نظرم با کنار رفتن عزیزی خادم این محرومیت هم بی اثر شود.
کارشناس فوتبال درپایان خاطر نشان کرد: این که عزیزی خادم در فدراسیون می ماند یا نه یک بحث است و درخصوص عملکرد او در این مدت ابتدای گفت و گو صحبت کردیم. آنچه اهمیت دارد و متاسفانه باز شاهد یک بی برنامه گی خواهیم بود وضعیت این فدراسیون و تیم هایی که تحت پوشش آن هستند است. تیم ملی ما در حال حاضر به جام جهانی صعود کرده است برای اینکه این تیم بتواند به درستی و در آرامش خودش را برای شرکت در این رویداد آماده کند نیازمند یک مدیر در راس فدراسیون است که این شرایط را برای تیم به وجود بیاورد. سایر موارد هم هستند ولی آنچه که رخ خواهد داد در صورت برکناری عزیزی خادم استفاده از سرپرست موقت خواهد بود. اتفاقی که واقعا برای فوتبال در این شرایط اتفاق قشنگی نخواهد بود.

گفتگو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳