جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

شاهین فرهت می گوید جشنواره باید براساس استانداردهای جهانی برگزار شود و چون عنوان بین المللی دارد از هنرمندان خارجی بیشتری دعوت شود تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.
شاهین فرهت آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی فجر باید به انواع موسیقی اختصاص داشته باشد و نباید فقط نوع خاصی از موسیقی ارائه شود. مهم ترین موضوع این است که همه نوع موسیقی به شکلی درست و به یک اندازه ارائه شوند. به عنوان مثال این جشنواره ها باید مخاطب را با انواع موسیقی بیشتر آشنا کنند.

جشنواره ها باید براساس استانداردهای جهانی برگزار شود
این هنرمند در ادامه بیان کرد: ما باید به این موضوع دقت کنیم که موسیقی های درست را به گوش مخاطبان برسانیم و مردم را با موسیقی های کلاسیک و اصیل ایرانی بیشتر آشنا کنند. به نظر من در این جشنواره ها هنرمندان ایرانی که خوب فعالیت می کنند باید بیشتر معرفی شوند.
این آهنگساز افزود: موسیقی کلاسیک بسیار وسعت دارد و گسترده است که ما می توانیم آهنگسازان ایرانی را در این جشنواره معرفی کنین و آثارشان را به گوش مخاطبان برسانیم.
وی تاکید کرد: همچنین از نظر من این جشنواره باید به همه هنرمندان تعلق داشته باشد یعنی همه هنرمندان بتوانند در این جشنواره ها شرکت کنند و حضور داشته باشند.
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر این است که هنرمندان برجسته را به کمک این جشنواره ها شناسایی کنیم و بعد از پایان جشنواره از آنها حمایت کنیم زیرا این هنرمندان باید بتوانند آثار خود را با فکری راحت ارائه دهند.
این هنرمند در پایان گفت: جشنواره باید براساس استانداردهای جهانی برگزار شود و چون عنوان بین المللی دارد از هنرمندان خارجی بیشتری دعوت شود تا در این جشنواره حضور پیدا کنند البته در این دو سال به خاطر بیماری کرونا شرایط سخت شده بود که امیدواریم در سال های آینده همه جشنواره ها رونق بیشتری پیدا کنند.
گفتگو از غزاله سعادتی

برچسب ها: شاهین فرهت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳