شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۲۳
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
گزارش اختصاصی دیباچه از نشست خبری فیلم «بی مادر»

به گزارش خبرنگار«دیباچه»؛ نشست خبری فیلم «بی مادر» با حضور بازیگران , عوامل فیلم و اهالی رسانه برگزار شد.
مرتضی فاطمی، کارگردان فیلم این فیلم گفت: در لحظه‌ای که ایده این فیلم به ذهن من رسید، پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت و موقعیتی را تصویر می‌کردم که یک نوزاد بین 2 مادر گیر کرده و سوالم این بود که این بچه کدام مادر را انتخاب می کند.انتخاب امیر آقایی مجموعه‌ای از پارامترها را برای ما به همراه داشت. جهان شخصی او به جهان دکتر امیر علی موذن نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

پژمان جمشیدی: من به سیمرغ گرفتن فکر نمی‌کنم
پژمان جمشیدی در این نشست گفت: نگاه من به سینما حرفه‌ای نیست و‌ اگر احساس کنم‌ فیلمنامه‌ و نقش از نگاه من خوب است در آن بازی می کنم.
پردیس پورعابدینی درخصوص ایفای نقش مادر گفت: این کاراکتر از لحاظ سنی از من دور بود. سعی کردم کاراکتر قصه را درک کنم.
فاطمی درخصوص سختی بازی گرفتن از کودکان خردسال در این فیلم گفت : امیررضا در مقایسه با هم سن و سالان خود هوش بالایی دارد اما باید توجه داشت اگر کودک بااستعداد باشد شاید نتوان توانایی‌هایش را بروز دهد و او در سن 5 سالگی واقعا خوب درخشید.
با اتمام فیلم گزینه‌های زیادی برای موسیقی وجود داشت .در سکانسی از فیلم، لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده‌ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم ساخته شد.
مصباح تهیه‌کننده فیلم درباره اشکالات بی‌مادر گفت: ممکن است فیلم با اشکالاتی مواجه باشد اما فکر می‌کنم نتیجه کار قابل قبول بود و باید از همه عوامل برای ساخت این کار تشکر کنم.
اوجی گفت: من از همه عوامل تشکر می‌کنم و به نظرم مدیرتولید جزو عواملی است که باید اسمشان نوشته شده و در جلسه حضور پیدا کند که متاسفانه امروز کنار ما روی سن نیستند.
پردیس پورعابدینی گفت: من مادر نیستم اما به این اعتقاد دارم که درون ما زنان روح مادرانگی دمیده شده و بازی کردن در آخرین سکانس برایم‌ بسیار سخت بود و هنوز هم درگیر آن لحظه هستم. وقتی فاطمی لالایی افغانستانی را برای ما گذاشت واقعا گریه کردم و هنوز هم درگیر آن حال و هو هستم.
فاطمی درباره موضوع فیلم گفت: این داستان در بستر موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود اما موضوع ما فراتر از رحم اجاره‌ای بود پس سعی کردیم در دل مخاطب خود پرسش‌گری ایجاد کنیم.
اوجی درخصوص گریم کار گفت: گریمور کار برای هر گریمی که انجام می‌دهد دلایل و منطق خاص خود را دارد و خوشحال هستم که با ما همکاری کردند.
جمشیدی در پاسخ به این سوال که آیا به سیمرغ گرفتن در جشنواره فکر می‌کند، گفت: من به سیمرغ گرفتن فکر نمی‌کنم و باید بازی همه عزیزان را نگاه کرد و بعد نظر داد.

برچسب ها: پژمان جمشیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳