جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۹۱
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

اَردوان شخصیت جاه طلب است که به نوبه خود سهم بسزایی در پیشبرد "خداحافظ مادر" خواهد داشت/ توانایی یک بازیگر در پرورش شخصیت های فیلمنامه، ماندگاری و موفقیت او را رقم خواهد زد

زهرا فرود : "مهران نائل" از بازیگران عرصه سینما تئاتر و تلویزیون است که در آثار موفق و ماندگاری همچون "اتوبوس شب" ساخته "کیومرث پوراحمد" ،"کیمیا و خاک" به کارگردانی" عباس رافعی"، "شهرزاد "و "در مسیر زاینده رود" ساخته حسن فتحی به ایفای نقش پرداخته ،او که با بازی در سریال "خداحافظ مادر" ساخته" پرویز شیخ‌طادی" اولین همکاری خود با این کارگردان را تجربه می‌کند معتقد است این مجموعه که همزمان با آغاز دهه فجر از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود از قصه و ساختار روایی جذابی برخوردار است و کاربلدی کارگردان مجموعه و تسلط او بر دکوپاژ ها ، "خداحافظ مادر" را موفق خواهد کرد.

اَردوان شخصیت جاه طلب است که به نوبه خود سهم بسزایی در پیشبرد

"مهران نائل" بازیگر سریال "خداحافظ مادر" به خبرنگار دیباچه گفت: در این سریال ایفاگر شخصیتی به نام اَردوان هستم. این کاراکتر به دنبال منافع شخصی خود ماجراهایی را رقم می‌زند.و در طول داستان تا حدودی درگیر مباحث سیاسی شده و به نوبه خود با عملکرد هایش سهم موثری در زمینه شکل‌گیری قصه و پیش روی مجموعه خواهد داشت.

او افزود: از آنجا که قصه مجموعه "خداحافظ مادر" مربوط به برهه تاریخی اویل انقلاب است وقصه آن در کردستان اتفاق می‌افتد بنابراین برای باورپذیر شدن ماجرا های آن و همچنین ارتباط گیری بهتر مخاطب با موضوع این سریال ، گویش برخی ازشخصیت‌های آن متناسب با محل روایت قصه و آمیخته با لحنی خاص در نظرگرفته شد و شخصیت اردوان یکی از کاراکترهایی است که در این مجموعه با گویش محلی گفتگو می کند و اگرچه تسلطی بر نوع لهجه‌ این منطقه ندارم اما تمام تلاش خود را به کار بستم تا رد و بدل نمودن دیالوگ ها را با لحنی که برای این کاراکتر انتخاب شده، به نحو احسن ادا کنم.

بازیگر سریال "دلدار" و "بچه مهندس "که با بازی در مجموعه" خداحافظ مادر" ساخته "پرویز شیخ‌طادی" اولین همکاری خود با این کارگردان را تجربه می‌کند اظهار داشت: کار در کنار "پرویز شیخ‌طادی "تجربه خوبی را برایم رقم زد. او کارگردان کاربلدی است که روی بازی و دکوپاژها تسلط کافی دارد و خوشحالم که توانستم با بازی در "خداحافظ مادر "اثری را با کارگردانی او در کارنامه کاری خود ثبت کنم .

اَردوان شخصیت جاه طلب است که به نوبه خود سهم بسزایی در پیشبرد

نائل بیان‌کرد : تصویربرداری این سریال که معتقدم از قصه و ساختار روایی جذابی بهره برده در تهران و زنجان صورت گرفت و از آنجا که این مجموعه بخشی از داستانش را درزنجان مقابل دوربین برده ،بنابراین در کناربه تصویر کشیدن روایت قصه و ماجراهای خود به برخی جذابیت‌های بصری و بکراین استان نیز اشاره نموده است.

"مهران نائل " که هم اکنون با فیلم سینمایی" بیرو" ساخته "مرتضی علی عباس میرزایی" در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در پایان گفت :آنچه که می‌تواند سهم بسزایی در تضمین موفقیت یک بازیگر و ماندگار شدنش داشته باشد منحصرا به شخصیت دیکته شده در فیلمنامه خلاصه نمی شود بلکه کاراکتر نوشته شده ،در کنار نوع پردازش شخصیت و توانایی پرورش آن است که می تواند تضمینی برای موفقیت و ماندگارشدن نقش‌آفرینان را رقم بزند.

گفتنی است سریال "خداحافظ مادر" که با نگاهی به زندگی و مبارزات بانوان مبارز در دوران انقلاب ساخته شده، بعد از سریال "بانوی سردار" که در سال ۹۸ روی آنتن شبکه سه قرار گرفت دومین ساخته" پرویز شیخ طادی" با محوریت قهرمانان ملی زن محسوب می‌شود که به تهیه کنندگی "سید حامد حسینی" همزمان با آغاز دهه فجر از شبکه پنج سیما پخش می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار