جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نسرین خدایاری:  ایران در سال‌های اخیر توانسته شهر‌های مختلفی را به عنوان شهر‌های جهانی در یونسکو ثبت کند. ثبت شهر‌های جهانی با هدف جذب گردشگر و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های کشور انجام می‌شود.


به خاطر دارم روزی در میان جمعی بودم که درباره ثبت شهر‌های جهانی صحبت می‌کردند. آن‌ها تأکید داشتند که ثبت شهر‌های جهانی کار مهمی است، اما حفظ آن کار بسیار سختی است و باید برای آن تدابیری اندیشید.
در هفته‌های اخیر برخی از مسئولان پیشنهاداتی را برای رونق هر چه بیشتر گردشگری شهر‌های جهانی کشورمان پیشنهاد داده‌اند. حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو پیشنهاد کرده است سوغات ویژه‌ای برای جهانشهر‌ها طراحی شود.


رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد کرده است نمادی برای قرن جدید در شهر‌های جهانی ساخته و نصب شوند.


همه این پیشنهاد‌ها خوب هستند، اما تا چه اندازه اجرایی و راهگشا خواهند بود؟


هادی عربی‌‍‌گل کارشناس خبره، مدرس هتلداری و گردشگری و مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت در پاسخ به این سؤال به دیباچه گفت: اگر ایران به دنبال تحول در روابط فرهنگی و اقتصادی با سایر کشور‌ها هست باید به دنبال تهیه بسته‌هایی با محتوای معرفی تاریخ، تمدن، ابنیه، مشاهیر، غذاها، سوغات، فرهنگ و آداب و رسوم شهر‌های ایران باشد. همانطوری که همه ما می‌دانیم در شهر‌های مختلف طرح‌هایی از قبیل پارک ملی ایران کوچک، پارک مینیاتوری مشهد و... ایجاد شده است.


او تأکید کرد: در واقع، بدون توجه به فرهنگ، جامعه درجذب گردشگر و توریست موفق نیست.


این مدرس هتلداری و گردشگری بیان کرد: کالا‌های فرهنگی می‌توانند اقتصاد و گردشگری یک کشور را متحول کنند. صنایع خلاق به عنوان منبع مالی ارزشمند در دنیای امروز مطرح هستند. کشور ما شهر‌های خلاقی در عرصه‌های ادبیات، موسیقی، فیلم، معماری و سوغات دارد و این شهر‌ها سفیران فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در دنیا هستند.


عربی‌گل افزود: ما باید ظرفیت‌های فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در زمینه‌های مختلف مانند نوروز، راه ابریشم، آداب و رسوم، گردشگری، سوغات و ... را به اقصی نقاط دنیا معرفی کنیم.


او گفت: دولت و مدیران عالی آن باید از بخش خصوصی حمایت کرده و با کمک این بخش فضا‌هایی به نام «ایران کوچک ما» را در شهر‌های مختلف کشورمان ایجاد کنند. ساخت چنین فضا‌هایی نیاز به سرمایه گذاری چند ده میلیاردی و بهره‌گیری از توانایی کارشناسان خبره و متخصص دارد و نتایج خوبی در برخواهد داشت. در واقع با ساخت فضا‌هایی با عنوان «ایران کوچک ما» در وهله اول شناخت شهروندان کشورمان از فرهنگ، آداب، رسوم و. نقاط مختلف این مرز و بوم کامل می‌شود. سپس گردشگران داخلی به راحتی می‌توانند مقاصد سفر داخلیشان را انتخاب کنند.


مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت ادامه داد: ما می‌توانیم با تهیه بسته‌های تبلیغاتی از فضا‌های «ایران کوچک ما» کشورمان را به گردشگران سایر کشور‌های جهان معرفی کنیم. این هدف با همکاری رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، محقق می‌شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳