چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱  |  Wednesday, 25 May 2022

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نسرین خدایاری:  ایران در سال‌های اخیر توانسته شهر‌های مختلفی را به عنوان شهر‌های جهانی در یونسکو ثبت کند. ثبت شهر‌های جهانی با هدف جذب گردشگر و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های کشور انجام می‌شود.


به خاطر دارم روزی در میان جمعی بودم که درباره ثبت شهر‌های جهانی صحبت می‌کردند. آن‌ها تأکید داشتند که ثبت شهر‌های جهانی کار مهمی است، اما حفظ آن کار بسیار سختی است و باید برای آن تدابیری اندیشید.
در هفته‌های اخیر برخی از مسئولان پیشنهاداتی را برای رونق هر چه بیشتر گردشگری شهر‌های جهانی کشورمان پیشنهاد داده‌اند. حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو پیشنهاد کرده است سوغات ویژه‌ای برای جهانشهر‌ها طراحی شود.


رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد کرده است نمادی برای قرن جدید در شهر‌های جهانی ساخته و نصب شوند.


همه این پیشنهاد‌ها خوب هستند، اما تا چه اندازه اجرایی و راهگشا خواهند بود؟


هادی عربی‌‍‌گل کارشناس خبره، مدرس هتلداری و گردشگری و مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت در پاسخ به این سؤال به دیباچه گفت: اگر ایران به دنبال تحول در روابط فرهنگی و اقتصادی با سایر کشور‌ها هست باید به دنبال تهیه بسته‌هایی با محتوای معرفی تاریخ، تمدن، ابنیه، مشاهیر، غذاها، سوغات، فرهنگ و آداب و رسوم شهر‌های ایران باشد. همانطوری که همه ما می‌دانیم در شهر‌های مختلف طرح‌هایی از قبیل پارک ملی ایران کوچک، پارک مینیاتوری مشهد و... ایجاد شده است.


او تأکید کرد: در واقع، بدون توجه به فرهنگ، جامعه درجذب گردشگر و توریست موفق نیست.


این مدرس هتلداری و گردشگری بیان کرد: کالا‌های فرهنگی می‌توانند اقتصاد و گردشگری یک کشور را متحول کنند. صنایع خلاق به عنوان منبع مالی ارزشمند در دنیای امروز مطرح هستند. کشور ما شهر‌های خلاقی در عرصه‌های ادبیات، موسیقی، فیلم، معماری و سوغات دارد و این شهر‌ها سفیران فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در دنیا هستند.


عربی‌گل افزود: ما باید ظرفیت‌های فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در زمینه‌های مختلف مانند نوروز، راه ابریشم، آداب و رسوم، گردشگری، سوغات و ... را به اقصی نقاط دنیا معرفی کنیم.


او گفت: دولت و مدیران عالی آن باید از بخش خصوصی حمایت کرده و با کمک این بخش فضا‌هایی به نام «ایران کوچک ما» را در شهر‌های مختلف کشورمان ایجاد کنند. ساخت چنین فضا‌هایی نیاز به سرمایه گذاری چند ده میلیاردی و بهره‌گیری از توانایی کارشناسان خبره و متخصص دارد و نتایج خوبی در برخواهد داشت. در واقع با ساخت فضا‌هایی با عنوان «ایران کوچک ما» در وهله اول شناخت شهروندان کشورمان از فرهنگ، آداب، رسوم و. نقاط مختلف این مرز و بوم کامل می‌شود. سپس گردشگران داخلی به راحتی می‌توانند مقاصد سفر داخلیشان را انتخاب کنند.


مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت ادامه داد: ما می‌توانیم با تهیه بسته‌های تبلیغاتی از فضا‌های «ایران کوچک ما» کشورمان را به گردشگران سایر کشور‌های جهان معرفی کنیم. این هدف با همکاری رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، محقق می‌شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو دیباچه با "علی توکل نیا " کارگردان فیلم سینمایی "چندمیگیری گریه کنی۲"

اعتقادی به انتقال پیام به واسطه ساخت آثار نمایشی ندارم / " چند میگیری گریه کنی ۲" کمدی‌تر و شیرین‌تر از فصل اول آن است!

۱۳:۱۹  -  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
احمد کاوری کارگردان و بازیگر تلویزیون در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد

محسن برمهانی، انتخاب شایسته‌ای برای سمت معاونت سیما است / امیدوارم بحران مخاطب رسانه ملی برطرف شود

۱۳:۳۷  -  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
گفت و گو دیباچه با « مجتبی فلاحی » بازیگر سریال «حکم رشد»

« حکم رشد » بیشترین بازدید را در « تلوبیون» داشته ، این نشان‌ از قصه جذاب و بازی قابل قبول نقش آفرینان دارد!

۱۳:۵۶  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام شهاب مرادی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد

استاد " فاطمی نیا "نسخه دوم کسی نبود

۱۲:۰۱  -  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
گفت و گو اختصاصی «دیباچه» با "سعید عمرانی" معاون قضایی دادستان کل کشور

هرموضوعی که عفت عمومی را جریحه دار کند، دادستان با قاطعیت وبدون شکایت شکات به آن ورود خواهد کرد

۱۵:۴۶  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پربازدیدها
آخرین اخبار