جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

«دیباچه»- احسان انصاری: حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا، پیامدهای منفی برای ورزش کشور خواهد داشت. این دو تیم در آسیا دارای جایگاه مهمی  هستند و فقدان این تیم ها در بازی های آسیایی می تواند به اعتبار فوتبال کشور ضربه بزند.«دیباچه» برای بررسی مهم ترین چالش های مدیریت ورزش کشور و رویکردی که حمید سجادی در وزارت ورزش در پیش گرفته  با « مهدی دادرس »  مدیر باسابقه ورزشی کشور و  عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت وگو کرده است. دادرس در این زمینه معتقد است: « برخی نهادها تلاش می کنند افرادی را وارد ورزش کشور کنند که منافع آنها را دنبال کند.وزیر ورزش نیز در شرایطی است که اگر اولین فرد تحمیلی را قبول کند ،مجبور است تا پایان دوران مدیریتش افراد زیادی را بپذیرد». در ادامه ماحصل این گفت وگو را می خوانید : 

اغلب مدیران ورزشی، در پشت پرده، توسط جریان‌هایی خاص انتخاب می‌شوند / حذف پرسپولیس و استقلال نشان دهنده مشکلات ساختاری در ورزش کشور است

*مهم ترین پیامدهای حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا برای فوتبال ما چیست؟

حذف دو تیم پر طرفدار کشور از آسیا نشان داد که در مدیریت و ساختار ورزش با مشکلات جدی مواجه هستیم.شاید اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد، کسی به فکر حل مشکلات ساختاری ورزش نیست.کارشناسان و نخبگان، مُرَتب این مشکلات را متذکر شده اند، اما مسئولان توجه نکرده اند تا چنین اتفاقی برای ورزش کشور رخ بدهد.امروز که این اتفاق افتاده برخی تلاش می کنند تقصیر را گردن دیگران بیاندازند. این در حالی است که در این ماجرا همه مقصر هستند.با متهم کردن دیگران مشکلی حل نمی شود. کسانی که دیگران را متهم می کنند در مرحله نخست خود متهم هستند.پیامدهای ناگوار این ماجرا نیز گریبانگیر هواداران این دو باشگاه خواهد شد و هواداران افسوس می خورند که چرا تیم هایشان که می توانستند در آسیا دارای جایگاه باشند، به راحتی و با سوء مدیریت از این بازی ها حذف شوند.نکته مهم این است که باید از این اتفاقات درس بگیریم و اجازه ندهیم این اتفاقات دوباره تکرار شود.مسببان این قضیه نباید با افتخار بگویند به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ گفته اند.باید دروغ ها را کنار گذاشت و صادقانه با موضوع برخورد کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.ای اف سی دارای قوانینی است که براساس این قوانین عمل می کنند. هنگامی که باشگاه های معتبر ما از ظرفیت های حرفه ای به معنای واقعی برخوردار نیستند،طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ می دهد و فوتبال ما چنین فرصت هایی را از دست می دهد.

*مدیران این دو باشگاه در سالیان اخیر  به صورت مرتب تغییر کرده اند و برخی حتی یک فصل نیز مدیریت این باشگاه ها را  برعهده ندارند و خیلی زود این پست را ترک می کنند.آیا این تغییر مدیریت ها  به این دو باشگاه  ضرر نزده است؟

برخی عنوان می کنند باید در ورزش ثبات مدیریت وجود داشته باشد.ثبات مدیریت در ورزش خوب است و پیامدهای مثبتی دارد. با این وجود، مدیری که توانایی ندارد و نتیجه نمی گیرد باید کنار برود. نمی توان مدیری که از توانایی کافی برخوردار نیست را همچنان در سمت خود ابقا کرد.اغلب مدیرانی که انتخاب می شوند در پشت پرده، توسط جریان ها و نهادهای خاصی حمایت می شوند تا در راستای خواسته های آنها حرکت کنند.این گونه مدیران به دلیل اینکه از تخصص و توانایی کافی برخوردار نیستند نه تنها مشکلات را حل نمی کنند،بلکه مشکلات جدیدی نیز به وجود می آوردند و پس از مدت کوتاهی به دلیل اینکه متوجه می شوند در این باتلاق نمی توانند دست و پا بزنند، عطای مدیریت را به لقای آن می بخشند و می روند.در این میان، آن کسی که لطمه می خورد ،باشگاه ها و هواداران هستند.به همین دلیل انتخاب های اولیه مدیران، دارای اهمیت زیادی است و باید در این زمینه دقت کرد.نباید در انتخاب مدیران تحت تأثیر برخی نهادهای قدرت قرار گرفت و فردی را انتخاب کرد که مجبور شویم دوباره او را تغییر بدهیم.

اغلب مدیران ورزشی، در پشت پرده، توسط جریان‌هایی خاص انتخاب می‌شوند / حذف پرسپولیس و استقلال نشان دهنده مشکلات ساختاری در ورزش کشور است

*ارزیابی شما از تا این لحظه از عملکرد آقای سجادی در وزارت ورزش  چیست؟آیا مسیری که ایشان در مدیریت ورزش در پیش گرفته اند می تواند نتیجه مطلوبی برای ورزش کشور به همراه داشته باشد؟

من معتقدم در مرحله نخست باید به مدیران فرصت داد تا ایده های خود را اجرایی کنند. با این وجود از همان ابتدایی که یک مدیر کار خود را آغاز می کند و اولویت های خود را مشخص می کند، می توان تشخیص داد که در آینده قرار است چه اتفاقی رخ بدهد.من زیاد فضا را مثبت نمی بینم و گمان می کنم برخی افراد به ایشان تحمیل می شوند. افق روشنی مشاهده نمی شود و بیشتر کار به امور روزمره می گذرد.به نظر می رسد برخی نهادها تلاش می کنند افرادی را وارد ورزش کشور کنند که منافع آنها را دنبال کند.وزیر ورزش نیز در شرایطی است که اگر اولین فرد تحمیلی را قبول کند مجبور است تا پایان دوران مدیریتش افراد زیادی را بپذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲