يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۰
گفتگو دیباچه با خسرو معتضد تاریخ نگار
مشکلات اقتصادی به گونه‌ای گریبان ناشران را گرفته است که آن‌ها تلاش می‌کنند با حذف تعدادی از صفحات، کتاب‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار مردم قرار بدهند.

نسرین خدایاری : صنعت نشر کشورمان در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده است. این در صورتی است که کتاب و محصولات فرهنگی مکتوب،نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارند و می‌توانند وقایع تاریخی، پیشرفت‌های علمی و دست‌آورد‌های بشری را ماندگار کنند. ما در این گزارش یکی از راهکار‌های ناشران برای خروج از بحران‌های فعلی را برای شما بازگو می‌کنیم تا بدانید معضلات اقتصادی که در روز‌های پس از همه‌گیری ویروس کرونا اقشار مختلف جوامع بشری و به تبع آن جامعه ما را درگیر خود کرده‌اند، چگونه موجب تشدید مشکلات فعالان تولید محصولات فرهنگی مکتوب به ویژه کتاب شده‌اند و این امر چه عواقب فرهنگی خواهد داشت؟

گفتنی است که ما هم‌اکنون در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب قرار گرفته‌ایم. نمایشگاه مجازی کتاب در سال‌های اخیر با هدف قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است و تلاش می‌کند ارتباط میان اقشار مختلف جامعه با کتاب را حفظ، تقویت و مستحکم کند. این نمایشگاه راهی برای دستیابی آسان مردم به کتاب است.

دولت ونهادهایش از رقابت با بخش خصوصی دست بردارند تا مشکلات صنعت چاپ و نشر کم شود / ناشر می‌گوید با قیمت قبلی، ۲۰۰ صفحه از مقدمه کتابت حذف می‌شود!

خسرو معتضد تاریخ‌نگار به دیباچه گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران کار خوبی است، اما دولت محترم طوری کاغذ را گران کرده که قیمت کتاب برای مصرف کننده بسیار زیاد شده است. من اطلاع دارم هم‌اکنون کاغذ بندی ۷۵۰ تا۸۰۰هزار تومن در اختیار چاپخانه دار‌ها وناشران قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی من نویسنده کتابی دارم که بابت انتشارش با ناشران قرار داد بسته ام نو می‌توانم آثارم را چاپ و منتشر کنم.

او افزود: من کتاب سایه به سایه رضا شاه را با اتکا به خاطرات دکتر محمد سجادی وزیر راه رضا شاه را نوشتم و مردم استقبال خوبی از آن داشتند. چاپ اول کتاب مذکور با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفت. حالا ناشر می‌گوید اگر بخواهد چاپ بعدی کتاب را با همان قیمت ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان به مردم ارائه دهد باید ۲۰۰صفحه از مقدمه آن را حذف کند. این در صورتی است که مقدمه کتاب سایه به سایه رضا شاه بسیار اهمیت دارد، چون در صفحات آن دکتر محمد سجادی معرفی شده است.

این تاریخ نگار تأکید کرد: بهتر است دولت ونهادهایش از رقابت با بخش خصوصی دست بردارند تا کمی از مشکلات صنعت چاپ و نشر کشورمان کم شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳