جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

مینا قنبری: اشکان صادقی دوبلور، نویسنده، کارگردان و بازیگر است که بسیاری از ما صدای او را در انیمیشن‌های «در جستجوس نمو» , «شگفت انگیزان» , «عروس مرده» , «داستان کوسه» , «میکی موس» و... شنیده و حتی با این صدا خاطره داریم. او فعالیت‌های درخشانی در تئاتر، سینما و تلویزیون دارد و سریال‌هایی همچون «اولین شب آرامش» , «شاید برای شما اتفاق بیفتد» و «روز‌های زندگی» و... را در کارنامه هنری خود دارد. او این شب‌ها در سریال «نوار زرد ۲» نیز ایفای نقش می‌کند. در ادامه مصاحبه «دیباچه» با اشکان صادقی را می‌خوانید.

اشکان صادقی درخصوص جدیدترین فعالیت‌های خود در گفتگو با خبرنگار «دیباچه» گفت: سریال «نوار زرد ۲» قصه‌ای پلیسی دارد که در داستان‌های پلیسی آن حضور ندارم و من نقش داماد خانواده را بازی می‌کنم که درباره آثار هنری و پادکست اطلاع رسانی می‌کند، زیرا این شخصیت دوبلور و گوینده رادیو است و به همین علت این نقش به من پیشنهاد شد. این شخصیت به نقش اصلی داستان کمک می‌کند و یک سری پادکست و آثار رادیویی به دست می‌آورد و به اطلاعاتی می‌رسند. با وجود این که نقش داماد خانواده در داستان‌های پلیسی نقشی ندارد، اما به شخصیت اصلی داستان کمک می‌کند.

او ادامه داد: « علی شمس »  بازیگردان این سریال است و مرا برای این نقش که گوینده رادیو و دوبلور است، معرفی کرد. در این سریال بخش‌هایی نیاز به دوبله همزمان دارد و از همین رو من را برای این نقش انتخاب کردند.

« صادقی » درخصوص فعالیت‌های دوبله بیان کرد : کار دوبله همیشگی است، در وی او دی‌ ها و پلتفرم‌های مختلف و حتی با تلویزیون هم وارد تعامل شده و در شبکه پویا و شبکه مستند فعالیت می‌کنم. در شبکه پویا دوبله انیمشن‌ها و در شبکه مستند مسابقه قنادی‌ها را دارم. در شبکه نمایش خانگی سریال‌های روز و درام آمریکایی و انیمشین‌های روز را برای دوبله انجام می‌دهیم و در مجموع یک کار روزمره است. در حال حاضر به غیر از کار دوبله فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و نمایش «پیوند خونی» را در مجموعه گالری هنر آبان بر روی صحنه دارم.

پلتفرم‌ها زمان و بودجه بیشتری برای دوبله اختصاص می‌دهند/ در سریال «نوار زرد ۲» نقش دوبلور را ایفا می‌کنم

دوبلور انیمیشن «بچه رئیس» با اشاره به تفاوت کیفیت دوبله در آثار تلویزیونی و پلتفرم‌ها گفت: تلویزیون هنرمندان دوبلور بسیار شاخصی دارد که سال‌های سال مشغول فعالیت هستند. ما در شبکه‌های خصوصی دوبله و خارج از سازمان صدا و سیما فعال هستیم و هر کدام استودیو‌های شخصی دوبله داریم، من گروه و استودیو آواژه را دارم که فعالیت‌های بسیاری داشته و حدود بیست سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم، مدیوم ما که تک گویی صدا است، تلاش می‌کنیم تا کیفیت را افزایش و آثار را مینیاتوری کار کنیم، اما نوع دوبله در تلویزیون متفاوت است، زیرا در کنار یکدیگر و با سرعت بالاتر کار را دوبله می‌کنند تا سریع‌تر به آنتن برسد. با وجود هنرمندان شاخصی که در تلویزیون فعال هستند، در زمینه میکروبال و گرفتن نقش‌ها سطحی و سریع عمل می‌شود، اما پلتفرم‌ها زمان و بودجه بیشتری برای دوبله اختصاص می‌دهند بنابراین می‌توان با دوبلور‌های بیشتری همکاری کرد و این موضوع در کیفیت اثر تاثیر زیادی دارد به همین جهت بیشتر فعالیت ما در پلتفرم‌ها است.

صادقی درخصوص ایفای نقش در فیلم «صحنه زنی» گفت: در فیلم «صحنه زنی» درکنار بزرگان سینما همچون مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و مجید صالحی و دیگر دوستان همکاری داشتیم و حتی در این فیلم نقش‌های کوچک هم توسط هنرمندان درخشان تئاتر ایفا می‌شود. من در این فیلم نقش سرهنگ بیمه را بازی می‌کنم که شخصیتی منفی دارد. ریتم این اثر بسیار خوب است و می‌توان بارقه‌هایی از یک کارگردان جوان و جدید را در اثر دید.

صادقی با اشاره به اجرای تئاتر «پیوند خونی» و حضور مخاطبان در سالن‌های نمایش خاطر نشان کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مخاطبان را مجدد با مقوله تماشای تئاتر آشتی دهیم، سالن نمایش هنر آبان یکی از بهترین و تخصصی‌ترین سالن‌های تئاتر است. به تازگی اجرای نمایش «پیوند خونی» را آغاز کردیم، تاحدودی زمان می‌برد تا تماشاگران بیشتری برای نمایش بیایند البته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصد تکمیل سالن نمایش را نداریم و با نصف ظرفیت اجرا می‌رویم. این نمایش درام سیاهپوستی متعلق به زمان تعویض نژادی است که سعی کردیم با موسیقی‌های زنده و داستان صمیمی تماشاگران را برای تماشا جذب کنیم و تاکنون تماشاگران از تماشای نمایش راضی بودند.

وی افزود: ما چند موسیقی قدیمی انگلیسی را با استفاده از گیتار و پیانو در این کار اجرا می‌کنیم که در کار بسیار دیده می‌شود، از همین جهت نمایش «پیوند خونی» کنسرت تئاتر است. ما نمایش «پیوند خونی» را در سال ۱۳۸۱ با ایمان افشاریان در تئاترشهر بر روی صحنه بردیم و قصد داشتیم مجدد این نمایش را بعد از بیست سال به اجرا ببریم، اما ایمان افشاریان برای همیشه از ایران رفت و سپس این اثر را با سام کبودوند برای صحنه آماده کردیم، اما با شیوع بیماری کرونا کار تعطیل شد و حال نمایش «پیوند خونی» را با علیرضا مویدی اجرا می‌کنیم. این اثر نوستالژی از نخستین آثار جدی من بوده که می‌خواستم با گذشت بیست سال مجدد آن را با تکنیک‌های امروزی به روی صحنه ببرم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲