چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

افسانه صدیقی : نام گل زن دوم جهان وحید شمسایی ستاره فوتسال جهان در جلسه هیات‌ رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شد و بالاخره با رأی اعضا، شمسایی نام آورترین بازیکن فوتسال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.به همین بهانه خبرنگار دیباچه با ستاره پرفروغ و دومین گلزن تاریخ فوتسال جهان وحید شمسایی، سرمربی جدید تیم ملی به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید : 

-  برنامه شما برای فوتسال ایران چیست؟

بنده فکر می کنم در سخت ترین شرایط ممکن سکانِ تیم ملی ایران را به عهده گرفتم، بخاطر اینکه باید یک تغییر اصولی در نسل فوتسال ایران بدهیم؛ هر چند اعتراف می کنم این تیم هم اینک جزو بهترین ها هستند ولی نیاز به یک برنامه مدون و زمان کافی داریم و پای جوانان باید بایستیم و  همچنین زمان زیادی را باید صرف آنها بکنیم، یک بار این اتفاق افتاد البته این کار را من نکردم آن موقع بازیکن بودم و سال 2005 این اتفاق افتاد و یکی دو سال هم پسرفت داشتیم، ولی سال 2016 نتیجه آن برنامه دراز مدت را گرفتیم و عنوان سومی دنیا را کسب کردیم.

سکان تیم ملی را در سخت‌ترین شرایط ممکن به عهده گرفتم / اصلا در جریان برکناری آقای ناظم الشریعه نبودم / شناسنامه لیگ، نشان از پیری بازیکنان فوتسال دارد

 در حقیقت بیشتر بچه های تیم ملی از سال 2011 تا 2021 در کنار هم و همیشه با هم بودند و سن بازیکنان هم بالا رفته است ،البته زحمات بسیار زیادی هم برای تیم ملی کشیده اند، ولی ما الان نیاز به برنامه  داریم و باید مسیر طولانی مدت و درستی داشته و پای عواقب این موضوع هم باید باشیم و به اصطلاح باید بسوزیم تا ساخته شویم حالا ممکن است ضررهایی هم به ما برسد ولی این کار سبب خوشحالی طرفداران فوتسال در آینده خواهد شد و برای من این موضوع خیلی مهم هست.

-آقای ناظم الشریعه در جایی گفته اند من در جریان برکناریم نبودم، ولی خوشحال هستم که تیم ملی به فردی کاردان و از بدنه فوتسال سپرده شده است.

من اصلا در جریان برکناری آقای ناظم الشریعه نبودم، ولی فدارسیون با من رایزنی داشت و جلسات مختلفی داشته و با ریاست محترم فدراسیون و اعضای محترم و کمیته ها گفتگو داشتیم ولی کلا در جریان اینکه به آقای ناظم الشریعه گفته نشده و برکنار شدند نبودم.

-آیا شما برای تغییرات در تیم بزرگسالان رنج سنی خاصی مد نظرتان هست؟

ما سه رده سنی در تیم‌های ملی تشکیل خواهیم داد: زیر ۱۹، ۱۹ تا ۲۳ و بزرگسالان؛

متاسفانه در لیگ فوتسالمان بازیکنان، سن بالایی دارند و حتی آقای ناظم الشریعه هم خواستار پوست اندازی در این حیطه بودند و من حتما این کار را انجام خواهم داد و پای یک سری جوانانمان خواهم ایستاد و دنبال بازیکنان ۱۹ تا ۲۳ ساله باید بگردیم و از رده‌های پایه دنبال این موضوع خواهیم رفت؛ مثلا جوانانی که شاگرد خود من هم بودند مثل آقای سعید عباسی ۲۹ سالش است که در واقع سن جوانی نیست و ما به این اشخاص می‌گوییم جوان! برای همین موضوع مدیریت سختی باید انجام بدهم و شیب این موضوع کُند است و میخواهم با شیب تندتر و سریع تری این کار را انجام بدهم، برای همین می‌گویم برگزیده شدن بنده به عنوان سرمربی در این برهه سختی کار خودش را دارد، لیگ و شناسنامه لیگ نشان از پیری بازیکنان در این رشته را نشان می‌دهد و دوران مشکلی را در پیش رو داریم، ولی من پای کار و طرحم خواهم ایستاد و می‌جنگم تا به پیروزی برسم.
 
سکان تیم ملی را در سخت‌ترین شرایط ممکن به عهده گرفتم / اصلا در جریان برکناری آقای ناظم الشریعه نبودم / شناسنامه لیگ، نشان از پیری بازیکنان فوتسال دارد

- نزدیکترین مسابقات پیش روی شما چه مسابقاتی است و اینکه جام فجر در برنامه های شما وجود دارد؟ همچنین بفرمایید مسابقات لیگ چه زمانی به اتمام خواهد رسید.

با تقویم ای اف سی و فیفا دی جلو خواهیم رفت و نزدیکترین مسابقاتی که در دسترس بوده،مقدماتی مسابقات جام ملت های آسیاست که در قرقیزستان و فروردین ماه 1401 برگزار خواهد شد. مسابقات لیگ هم تا 13 اسفند ماه به پایان خواهد رسید و امیدوارم در مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا به پیروزی برسیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار