جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۷ - ۲۰ دی ۱۴۰۰
شهره موسوی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

افسانه صدیقی :  تیم ملی فوتبال بانوان ایران بزودی راهی مسابقات آسیایی می شود.

مسابقات جام ملت‌های آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی هند برگزار می‌شود. ۲ تیم اول و دوم هر گروه و ۲ تیم برتر از میان تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله حذفی مسابقات صعود می‌کنند.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با سرمربیگری مریم ایراندوست که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرده است، در گروه اول با چین، چینِ تایپه و هند که برگزار کننده مسابقات است روبرو خواهد شد. 

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه اول: هند (میزبان)، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین و اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام و میانمار

در حالی که تیم ملی فوتبال بانوان ایران آماده اعزام به مسابقات آسیایی است، حواشی اطراف شهره موسوی نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال بسیار زیاد است و مهمترین نکته اینکه گفته می شود او گفتگویی با رسانه ها انجام نمی دهد ، اما خبرنگار دیباچه با اولین تماس تلفنی مورد استقبال اش قرار گرفت و با رویی گشاده به سوالات ما پاسخ داد.

-درباره اعزام تیم ملی فوتبال بانوان  برایمان بگویید ؛  اینکه این تیم را در چه جایگاهی می بینید و آیا مقام خوبی را در مسابقات آسیایی کسب خواهند کرد؟

ان شاءالله که اینطور خواهد بود و بچه ها تمام تلاششان را انجام داده و با همه وجودشان به فکر جنگندگی در این زمینه هستند و امیدواریم نتیجه خوبی در این میدان کسب کرده و با دست پُر از این مسابقات بازگردند. البته رقیب هایمان را هم نباید دست کم بگیریم و رقیبان ما تیم های قوی هستند و بازی های خیلی خوبی هم قبل از اعزامشان برگزار کردند و ما باید در این زمینه خیلی جدی ورود پیدا کنیم ولی به هر صورت امیدوارم که با نتیجه خوبی برگردیم و تا همین اندازه هم که بچه ها کار کردند در تاریخ ایران بی سابقه بوده است و تا کنون فدراسیون فوتبالی تا این حد پشتیبانی از تیم فوتبال بانوان نداشته  و هم اینکه تاکنون چنین تیم منسجمی انقدر مصمم برای صعود وجود نداشته است، هم خانم ایراندوست مصمم بودند که این صعود تاریخی انجام شود و هم بچه ها با همه وجودشان همت کردند و تمریناتشان را در اردوی کیش بخوبی انجام می دهند و فکر میکنم با کار روانشناسی و روحی که رویشان انجام شده است، انگیزه های زیادی برایشان ایجاد شده و این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد؛ به همین دلیل روی روانشناسی بچه ها خیلی کار کردیم تا بتوانند با دست پُر از این جام بازگردند.

تا کنون فدراسیون فوتبالی در حد دوره‌های اخیر، پشتیبانی از تیم فوتبال بانوان نداشته است

-شانس صعود تیم ملی ما با توجه به حضور تیم های چین و هند و چین تایپه به مرحله بعدی مسابقات جام آسیا چقدر است؟

اگر بچه های ما ناامید باشند و به شکست فکر کنند اصلا در مسابقات حضور پیدا نمی کردند، ولی آنان بسیار امیدوار هستند و اگر در شرایط سخت تری هم قرار بگیرند بهتر عمل خواهند کرد و ان شاءالله اتفاق خوبی رقم خواهد خورد و همه ملت ایران و بخصوص بانوان ایران هم خوشحال خواهند شد.

-آیا فدراسیون برای بوجود آوردن انگیزه بچه های تیم ملی جوایز و پاداش خاصی را در نظر گرفته است؟ اگر به مراحل بالاتر صعود کنند این جوایز بیشتر خواهد شد؟

بله ، قطعا جوایز و پاداش برایشان در نظر گرفته می شود و ان شاءالله یکی از موضوعاتی که در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در روز چهارشنبه 22 دیماه برگزار خواهد شد این موضوع است و در آن جلسه پیشنهاد خواهد شد و دیگری هم بسته پیشنهاد کمیته بانوان هست و بدین ترتیب پاداش صعود و پاداش بردشان اگر با موافقت هیات رئیسه تایید و تصویب شد به آنها تعلق خواهد گرفت.

خانم موسوی شما به عنوان نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در بازی های این جام بچه های تیم را همراهی خواهید کرد؟

ان شاءالله کنار بچه ها خواهیم بود، همچنین مراسم خوبی هم در کیش برایشان برگزار خواهیم کرد و امیداوریم اتفاقات خوبی برایشان رقم بخورد.

-آیا مراسم بدرقه از کیش خواهد بود یا تهران؟

هم تهران برنامه داریم و هم کیش مراسمی داریم 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳