چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۰۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

« بهروز بقایی » هنرمند توانمند و صاحب سبک عرصه سینما و تلویزیون ، از آن دست چهره هایی است که استادانه دست به خلق آثار خاطره انگیزی زده که تا مدت ها در ذهن مردم و علاقه مندان به تئاتر ، سینما و تلویزیون باقی مانده است . دیباچه به رسم رسالت خبری خود ،  وظیفه خود می داند سراغی از هنرمندان ارزشمند کشورمان بگیرد که روزی روزگاری برایمان خاطره سازی کردند.

به همین بهانه « بهروز بقایی » بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس ،در گفتگویی کوتاه با خبرنگار دیباچه درباره وضعیت سینمای کشور و تلویزیون صحبتهای قابل تاملی را بیان کرده که در ادامه می خوانید :

بهروز بقایی  : اگر چه سینمای کشور به صورت موردی موفق شده در سطح بین المللی جوایزی به دست بیاورد اما در کلیت قضیه ،رشد سینما مطلوب نبوده و ما شاهد یک سینمای پویا و جریان ساز در جامعه نیستیم.در گذشته کارگردانان و چهره های برجسته در سینما حضور داشتند و فیلم های فاخری تولید می شد که برای بسیاری از مردم خاطره سازی می کرد و هنوز هم مردم با آنها خاطره دارند. این در حالی است که نسل جدید سینمای کشور فاقد این وضعیت هستند و اغلب فیلم هایی که ساخته می شود برای خنداندن لحظه ای تماشاگران هستند و پس از مدتی نیز فراموش می شود. اغلب این فیلم ها نیز شبیه به هم هستند و فاقد نوآوری و خلاقیت قابل توجهی هستند که این وضعیت سینمای کشور را نامطلوب کرده است.

ما شاهد یک سینمای پویا و جریان ساز در جامعه نیستیم / نسل جدید سینمای کشور ،توان ساخت فیلم فاخر و خاطره ساز را مثل گذشته ندارد

این هنرمند در ادامه به وضعیت تلویزیون اشاره می کند و می گوید : در گذشته مردم با شبکه ها و کانال های ارتباطی محدودی مواجه بودند و به همین دلیل صدا و سیما تلاش می کرد با تولیدات خود مردم را سرگرم کند.به همین دلیل چالش ها ومشکلات موجود در صداوسیما آشکار نبود. با این وجود پس از اینکه شبکه های تلویزیونی افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر فضای مجازی نیز به وجود آمد، چالش های تلویزیون بیشتر آشکار شده است. نکته مهم اینکه در این مدت صداوسیما تلاش نکرده مشکلات خود را مرتفع کند و تاحدودی از فضای مجازی و شبکه های دیگر عقب افتاده است. البته با توجه به شرایط موجود جامعه این وضعیت طبیعی است و نمی توان انتظار دیگری داشت. انتظار این بود که صداو سیما نیز همراه با افزایش شبکه ها و فضای مجازی با جهش مواجه شود که این اتفاق رخ نداده است.

وی ادامه داد: امروز مردم جامعه با پلتفرم ها وکانال های مختلفی ارتباط دارند و به همین دلیل تولیدات فرهنگی و هنری را با هم مقایسه می کنند و بهترین آن را انتخاب می کنند. اگر قرار است مردم مانند گذشته تولیدات صداوسیما را دنبال کنند باید تغییراتی متناسب با نیازها و دغدغه های امروز جامعه در صداوسیما ایجاد شود.تأثیرگذاری صداوسیما به مراتب می تواند بیشتر از وضعیت فعلی باشد و این رسانه که جنبه ملی دارد می تواند با تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی همچنان مانند گذشته تأثیرگذارترین رسانه کشور باشد.

گفت و گو از : احسان انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار