جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

عصر رویش عنوان جشنواره مردمی است که با همت موسسه فرهنگی هنری نوید آوران ۱۴، نهاد های فرهنگی هنری منطقه ۱۴ ملقب به دارالمومنین و بسیج هنرمندان در راستای بلفعل نمودن ظرفیت های مردم در زمینه فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.

به گزارش دیباچه ، "محمد مهدی حسن زاده مدیر عامل موسسه "نوید آوران ۱۴" گفت: این جشنواره با " اهدافی همچون شناسایی هنرمندان انقلابی، تولید آثار فرهنگی هنری انقلابی و اضافه شدن این آثار به گنجینه هنر کشور و تقدیر از برگزیدگان و مساعدت به رشد آن‌ها در رشته های مختلف فرهنگی - هنری پی ریزی شده و عموم مردم و هنرمندان در حوزه های مختلف هنری می توانند در آن شرکت کنند.همچنین این جشنواره ، حول محور ادبیات مقاومت، اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب شکل گرفته است.

عصر رویش با شعار احیا و مصور نمودن ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود

"علیرضا امیدی" دبیر اولین جشنواره فرهنگی هنری "عصر رویش" ادامه داد: این جشنواره با موضوعات ادبیات مقاومت، اقتصاد مقاومتی، محله و خانواده اسلامی، جهاد ،خدمت، اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی ،شکوه و بالندگی ایران برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۸ بهمن ۱۴۰۰ در قالب فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای، داستان کوتاه، دلنوشته ،تئاتر و هنرهای نمایشی، خوانندگی، نماهنگ و فتو کلیپ ،نقاشی و کاریکاتور ،پوستر و داستان مصور، عکس ،شعر و ترانه، موشن گرافی، سرود و تواشیح را از طریق پیام رسان های ایتا و تلگرام و اینستاگرام به asre rouyeshارسال کنند. همچنین اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره در ایام دهه فجر خواهد بود.

"حسین حاجی قربانی دولابی" دبیر شورایاری‌ها منطقه ۱۴ مشاور دکتر علوی در موضوع مشارکت های مردمی و مدیریت محله افزود :"عصر رویش" جشنواره ای است که می‌توان آن را به عنوان یکی از مشارکت ها و تجلی های مردم در جریانات مختلف از آن نام برد چرا که در این جشنواره هیچگونه محدودیتی برای ارسال آثار در بخش های مختلف فرهنگی و هنری وجود ندارد. بنابراین شرکت‌کنندگان و به ویژه جوانان می توانند در بستر حوزه های مختلف فرهنگی و هنری سهمی از این جشنواره را به نام خود رقم بزنند. و از آنجا که تجربه چنین مشارکت های مردمی را در بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی داشتیم بنابراین اگر بستر فراهم باشد مردم این آمادگی را دارند تا استعدادها و پتانسیل هایشان را در زمینه های مختلف به معرض نمایش بگذارند و حتی افشار مختلف جامعه را در راستای بالفعل نمودن داشته ها و ذهنیت های موثر و کاربردی شان ترغیب و تشویق کنند.

عصر رویش با شعار احیا و مصور نمودن ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود

وی افزود امیدوارم جشنواره" عصر رویش "بتواند به نوبه خود مردم را به موضوعات اجتماعی و فرهنگی متصل کند و به عنوان بستری مطرح شود که مردم بتوانند ضمن ارائه دادن آثار خود در آن بدرخشند و موفق شوند و همچنین امیدوارم تمام دستگاه‌ها و ارگانهایی که به جهت موفقیت این جشنواره دست یاری داده‌اند بتوانند دوشادوش مردم اتفاق خوبی را رقم بزنند و بستری را ایجاد کنند که شرکت کنندگان در عصر رویش و یا علاقه مندان به تماشای آثار این جشنواره بتوانند حضوری موثر در چنین مشارکت های مردمی را بار دیگر تجربه و لمس کنند. و نیز این جشنواره به نوبه خود می تواند زمینه تعامل مردم با هنرمندان و همچنین آشنایی با برخی از رشته‌های هنری که شاید آنچنان شناخته نشده باشد را فراهم کند.

محمد عدل لاله معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ تهران در ارتباط با این جشنواره گفت :"عصر رویش" به جهت استعداد یابی و جمع‌آوری آثار ارزشمند فرهنگی و هنری می توانند در زمره جشنواره های فاخر قرار گیرد چرا که برای شرکت‌کنندگان و به ویژه مخاطبان نسل جوان این بستر را فراهم می کند تا بتواند با حضور و شرکت در این مسابقه اولین قدم های خود را در شکوفا نمودن استعدادهایشان بردارند.

عصر رویش با شعار احیا و مصور نمودن ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه مدارس نیز در این جشنواره می‌توانند حضور داشته باشند ادامه داد: انتظار ما این است که این جشنواره صرف استعدادیابی نباشد و حتماً متولیان از این جشنواره حمایت و پشتیبانی کند تا از طریق آن بتوان استعدادها را شکوفا نمود و به تخصص رساند و در واقع بتوانیم با این جشنواره ریلی از مدرسه تا محیط کار حرفه ای بسازیم و از طریق آن استعدادها را کشف، ساماندهی ،پشتیبانی و راهبری کنیم تا یک نیروی متخصص و متعهد که می تواند خود، آموزش دهنده باشد را خلق و ایجاد کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲