چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۳  |  Wednesday, 30 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۶۲
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۶ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

زهرا فرود : مرکز پویانمایی صبا از بزرگترین مراکز فرهنگی تولیدات آثار چند رسانه‌ای و انیمیشن است که این روزها علاوه بر ساخت مجموعه پویانمایی "جعبه جور واجور" تولید سری جدید مجموعه "ماهی بادکنکی" را با فضای فانتزی- تخیلی به کارگردانی و تهیه کنندگی "سلمی افکاری " برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه های سیما در دست تولید دارد. "سلمی افکاری" کارگردان و تهیه کننده "ماهی بادکنکی"  به خبرنگار دیباچه می‌گوید: این مجموعه اولین پویانمایی ایرانی است که قصه و ماجرای آن به طور کامل در داخل آب ضمن روایت به تصویر کشیده می‌شود .همچنین مجموعه پویانمایی" ماهی بادکنکی" سعی دارد با مصور نمودن مبحث تاثیر اتحاد و همبستگی در دستیابی به موفقیت ها ، شکل صحیح زندگی جمعی را برای مخاطب کودک ترسیم کند.

سری جدید

کارگردان وتهیه کننده "ماهی بادکنکی" ادامه داد : از آنجا که در تولید این پویانمایی سعی شده، محتوا و ساختار برنامه به طور کامل با روحیات کودکان و نیازهایشان هماهنگی داشته باشد ، در ساخت آن ،از اعمال نظرات و دیدگاه های یک مشاور روانشناس در حوزه کودک ، بهره برده شد. همچنین در این سری از "ماهی بادکنکی" شخصیت ها به صورت خاص، به لحاظ زیبا شناختی و تکنیکی تغییرات اساسی دارند ضمن اینکه در راستای تولید این مجموعه، بهینه سازی هایی هم از نظر فنی و تولیدی نسبت به فصول پیش اعمال شده است.

"افکاری " گفت: این پویانمایی که قهرمان اصلی داستان های آن یک ماهی است، به صورت اپیزودیک پخش خواهد شد و در هر قسمت آن توسط شخصیت منفی داستان که "غول ماهی" نام دارد، اتفاقاتی رقم می‌خورد که "ماهی بادکنکی" به همراه دوستانش مشکلات و چالش ها را از میان برمی دارند.

او پیرامون مسائلی که در سری جدید مجموعه "ماهی بادکنکی" مورد بررسی قرار خواهند گرفت بیان کرد: تبیین سبک زندگی فردی سالم و مهارت های زیستی، بالابردن مسئولیت اجتماعی و همیاری و افزایش هوش هیجانی و خلاقیت، خانواده، محیط زیست و همچنین بازشناسی برخی آیین ها و سنن کشور از موضوعاتی هستند که در این سری از پویانمایی " ماهی بادکنکی" واکاوی می شوند .همچنین پرداختن به سبک زندگی سالم ، تبیین نقش خانواده در زندگی فرزندان و نقش فرزندان در همراهی با خانواده، حل مساله های مختلف در مسیر زندگی و روزمره، تفکر نقادانه، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مثبت اندیشی، سواد رسانه ای و اهمیت دفاع ازسرزمین ، زبان مادری و همبستگی در مقابل بیگانه و نیز از خود گذشتگی از دیگر مواردی هستند که این مجموعه در قالب داستان های جذاب برای کودکان به تصویر خواهد کشید.


این کارگردان و تهیه کننده اظهار داشت : اصلی ترین هدفی که این برنامه از ابتدا برای خود متصور بوده، بحث اتحاد و همبستگی بین شخصیت های "ماهی بادکنکی" است، بنابراین ،این انیمیشن در بستر نمایش اتحاد و البته تعقلی که همیشه پشت همبستگی ها ی کاراکترهای آن وجود داشته ، سعی دارد علاوه بر خلاصه شدن به عنوان یک مجموعه نمایشی صِرف ، به صورت آموزشگاهی در راستای تفهیمِ صحیحِ زندگی جمعی و ارائه الگوهای کاربردی برای رسیدن به اهداف مهم در سایه اتحاد ، برای مخاطب کودک مطرح باشد. چیزی که در حال حاضر عدم آن، معضل مهمی برای کشور به حساب می آید و باعث شده بسیاری از پیشرفت ها به دلیل نبود اتحاد و مشارکت، صورت نگیرد.

سری جدید

"افکاری" گفت : در این پویانمایی که در بستر فضای فانتزی گونه و تخیلی ساخته شده از ظرفیت‌های خاص این حوزه بهره گرفته گرفتیم تا بتوانیم با به تصویر کشیدن برخی اتفاقات که به وقوع پیوستن آنها در دنیای واقعی امکان ندارد قوه تخیل کودکان را ضمن تغذیه نمودن تقویت کنیم .همچنین "ماهی بادکنکی" اولین انیمیشن ایرانی است که ماجرای آن به طور کامل داخل آب رقم خورده و در آن مخاطب تمام اتفاقات و حوادثی که در خشکی شاهد آن است را در زیر آب مشاهده می کند مثلا ممکن است شهر دچار آتش سوزی شود ویا حتی در این شهر زیر آب که تپه ماهی نام دارد برف و باران ببارد.

وی با بیان اینکه عدم حمایت‌ مالی سازمان صدا و سیما مشکلات فراوانی را در مسیر تولید این پروژه برایمان رقم زد ادامه داد: برای اينکه ماندگاری و موفقیت این انیمیشن احراز شود زمان زیادی ،می طلبد و باید آن را به آغاز پخش ومیزان استقبال مخاطب از آن موکول کرد. اما در این بین نمی توان حمایت‌های موثر مرکز پویانمایی صبا در تولید و پیشبرد "ماهی بادکنکی" را کتمان نمود.

سری جدید

افکاری اظهار داشت : مهمترین وجه تمایز این مجموعه با انیمیشن های دیگر آن است که داستان های "ماهی بادکنکی" در زیر آب روایت می شود بنابراین به تناسب این موضوع در تولید آن از تکنیکی استفاده کردیم که فضای زیر آب به خوبی برای مخاطب کودک ترسیم شود .

او در پایان گفت: ایده اولیه این پویانمایی از مشاهده رفتار و حرکات ماهیها در یک آکواریوم شکل گرفت و پس از پردازش و پرورش آن به" ماهی بادکنکی" رسیدم که به دلیل شکل فانتزی و متفاوت به‌ عنوان‌ کاراکتر اصلی مد نظر قرار گرفت ومجموعه باهمین عنوان ،نامگذاری و وارد مرحله تولید شد.

تعداد بازدید : 0
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو اختصاصی دیباچه با " پژمان بازغی " و آرزویی که همچنان در ۵۰ سالگی به دنبالش است

تلویزیون هنوز بزرگترین و قوی‌ترین پلتفرم نمایشی کشور است/ سعی داریم از تبدیل شدن کودکان فعال در سینما به کودکان کار جلوگیری کنیم!

۱۷:۰۶  -  ۰۸ آبان ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

سینمای دفاع مقدس یک سینمای الگو و تاریخ‌ساز است/ در حوزه سینمای دفاع مقدس، کم کاری کرده‌ایم

۱۳:۰۱  -  ۰۵ آبان ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

وقتی مدیریتی را در حوزه آموزش و پرورش به فرد می‌سپاریم، آن مدیر باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست!

۲۰:۵۶  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با دیباچه:

انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد/ خطوط قرمز در حوزه کودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است!

۰۹:۰۰  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
مجیدکریمی، کارگردان فیلم سینمایی " نفرین آرتا" و مستندساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

بزودی تاریخ هنر در دنیا با معرفی تمدن آرتا یا تمدن جیرفت، تغییر خواهد کرد/ ضرغامی، با اینکه اهل رسانه بود، هیچگونه کمک مالی به "نفرین آرتا" نکرد!

۱۶:۲۲  -  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رکورددار پرش با نیزه بانوان در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دختران دونده ایران همیشه روی سکو هستند/ نیاز دارم تجهیزاتم را به روز کنم!

۱۸:۱۴  -  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش

پاسخ به چند پرسش خبرنگار دیباچه درباره کیفیت نظام آموزش و پرورش

۰۹:۰۳  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با زکیه سیف، بازیگر نقش خاتون در نمایش " مبارک و خاتون پرده نشین"

از قصه‌ی یک زن مستجاب الدعوه تا گریزی به الهی نامه‌ی عطار!

۰۹:۰۲  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار