پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۶۱
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

گروه ورزش - افسانه صدیقی : با رسیدن تایید صلاحیت 5 کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو، رییس جدید این فدراسیون روز چهارشنبه انتخاب می شود.
در حالی که تا روز گذشته برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو به خاطر نرسیدن تایید صلاحیت کاندیداها در هاله ای از ابهام قرار داشت، با اعلام 5 کاندیداهای نهایی برگزاری این انتخابات در تاریخ 15 دی ماه که از قبل اعلام شده بود، قطعی شد.

سیدمحمد پولادگر، هادی ساعی، سیروس رضایی، محمد جمشیدی و حسین حسین‌زاده، پنج کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو هستند که در مجمع انتخاباتی روز 15 دی ماه به رقابت خواهند پرداخت.

گفتگو دیباچه با «هادی ساعی»: یکی از ضروری‌ترین اقدامات مدیریتی، عدم دافعه و جذب حداکثری استعداد‌های ورزش تکواندو است

در این میان به نظر می رسد رقابت اصلی بین پولادگر رییس این فدراسیون در چند دوره اخیر و هادی ساعی، قهرمان دو دوره المپیک خواهد بود.

البته در دوره های قبلی نیز هادی ساعی رقابت آشکار و پنهانی با پولادگر داشته که همواره شکست خورده و در این دوره نیز با توجه به حضور رییس قدیمی در انتخابات به نظر می رسد نتیجه دوره های قبلی تکرار شود.
با این حال باید نشست و دید روز چهارشنبه 15 دی ماه در آکادمی ملی المپیک کدام یک از کاندیداها می توانند رای اعتماد مجمع فدراسیون را کسب کنند.

به همین بهانه، خبرنگار دیباچه با،  هادی ساعی دارنده دو طلا و یک برنز المپیک به گفتگو نشست:

-درباره رقابت تنگانگ شما و آقای پولادگر خواستم صحبت کنید؛ اگر شما رئیس فدراسیون شوید چه برنامه هایی برای تکواندو دارید؟

اولین کاری که می کنیم این است که خانواده تکواندو را دوباره جمع می کنیم و تمام کسانی را که زحمت کشیدند دور یک میز جمع کرده بخصوص پیشکسوتان و مدال آورانی که دوره های قبل بودند که این عزیزان هم سهمی در این ورزش دارند و اگر این اتفاق بیفتد فکر میکنم 50 در صد مشکلات تکواندو حل شود و بعد از این کار به فکر بازگشت به اوج روزهای خوب تکواندو خواهیم بود.

-اُفت بچه های تکواندوکار در این چند سال به چه فاکتورهایی مربوط می شود؟ فدراسیون یا مربی یا مسائل فنی و تکنیکی؟

بنده در خصوص برنامه های خودم صحبت میکنم و فعلا به مسائلی که در این چند سال داشته است ورود پیدا نمیکنم و کسی را تخریب نمی کنم تمام همت و تمرکزم را گذاشتم تا برنامه های خودم را با هیات ها در میان گذاشتم و هر جا هم رفتم درباره برنامه هایم صحبت کردم و تمام تمرکزم را گذاشتم تا اینکه در اینده بتوانم برای تکواندو کاری انجام بدهم.

گفتگو دیباچه با «هادی ساعی»: یکی از ضروری‌ترین اقدامات مدیریتی، عدم دافعه و جذب حداکثری استعداد‌های ورزش تکواندو است

-درباره بازی های جهانی هم لطفا صحبت کنید

بازی های بانوان که در کشور عربستان برگزار شد ولی بازی های مردان عقب افتاده است که البته برای تیم ما خوب است چون بعد از کرونا شرایط خوبی نداشتیم و امیدوارم این موضوع باعث می شود تا ما جبران کاستی ها و نقایصمان را بکنیم.

-چه مسابقاتی در پیش دارید؟

مسابقات جهانی که عقب افتاده است ولی فکر میکنم جام فجر داشته باشیم که این مسابقات در اسفند ماه در شهر کیش برگزار می شود و این نزدیکترین تورنمنتی است که داریم.

-چه کشورهایی در این تورنمنت شرکت دارند؟

تا نزدیک مسابقات مشخص نیست و نزدیک مسابقات کشورها اعلام آمادگی می کنند و ان شاءالله دعوتنامه برای تمام کشورها ارسال خواهد شد .

بخاطر جوایز دلاریست که مشخص نشده است یا کرونا؟

خیر بخاطر اینکه نزدیک به مسابقات کشورها اعلام آمادگی میکنند و کشورها می توانند شرکت کنند و باید دعوتنامه برایشان ارسال شود ولی هنوز کشورهای شرکت کننده مشخص نشده اند.

-برای تیم بانوان چه برنامه هایی دارید؟

تیم بانوانمان در اردو هستند و در برنامه کاری ما همزمان به بانوان و مردان رسیدگی می کنیم و در تیم بانوان پتانسیل خوبی داریم و ان شاءالله از این پتانسیل پشتیبانی خواهیم کرد و تیم بانوان و آقایان از نطر بنده یکی هستند.

-اگر شما رئیس فدراسیون تکواندو شوید به همین مربیان داخلی اکتفا می کنید یا به فکر مربی خارجی هستید؟
خیر ما به عنوان مربی پتانسیل خیلی خوبی داریم و از تمام بزرگان این رشته دعوت می کنیم تا از تجربیات و دانششون استفاده کنیم و من گفتم اگر بنده رئیس فدراسیون شوم از تمام خانواده تکواندو در موفقیت این رشته استفاده خواهم کرد تا لطماتی که به این رشته وارد شده است را جبران کنم و تمام خانواده تکواندو به خانه خدشان برگردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳