جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۵ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

« بهروز وجدانی »  می گوید موسیقی ایرانی یک هنر ارزشمند است که وظیفه همه ما این است کاری کنیم این هنر ایرانی ماندگار شود. در همه جای دنیا برای هنر خود ارزش قائل هستند ولی من نمی دانم در کشور ما با این قدمت چرا برای هنر خود ارزشی قائل نیستند.
بهروز وجدانی پژوهشگر موسیقی در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: از چندین سال پیش پژوهشگران موسیقی این هشدار را دادند که اگر فکری برای موسیقی اصیل ایرانی نشود این موسیقی از بین می رود. متاسفانه در چند سال اخیر این نوع موسیقی مورد بی توجهی قرار گرفته است که هر چه می گذرد این بی توجهی بیشتر هم می شود.

هر چه زمان  می گذرد، بی توجهی به موسیقی اصیل ایرانی بیشتر می شود  /   مسئولین فرهنگی باید از جنس هنر باشند
این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: به دلیل نبود اطلاع رسانی درست ،بسیاری از جوانان ایرانی با موسیقی اصیل ایرانی آشنایی ندارند و اصلا نمی دانند این نوع موسیقی چه ویژگی های دارد. در چند سال گذشته گروههایی که این نوع موسیقی را ارائه می دادند کمتر فعالیت می کنند و تعداد این گروهها هر روز کمتر می شود، در نتیجه آگاهی عمومی نسبت به موسیقی ایرانی هر روز کمتر از گذشته می شود.
وی افزود: موسیقی ایرانی یک هنر ارزشمند است که وظیفه همه ما این است کاری کنیم این هنر ایرانی ماندگار شود. در همه جای دنیا برای هنر خود ارزش قائل هستند ولی من نمی دانم در کشور ما با این قدمت چرا برای هنر خود ارزشی قائل نیستند.
این پژوهشگر موسیقی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از گروههای موسیقی ترجیح می دهند به جای ارائه موسیقی ایرانی، سراغ موسیقی های غربی بروند، البته قبول دارم که شرایط برای ارائه این هنر خیلی سخت شده است و از هنرمندان این حوزه حمایتی صورت نمی گیرد، ولی هنرمندان باید دلسوز باشند و مخاطبان را با انواع موسیقی آشنا کنند. هنرمندان باید مخاطب را با ژانرهای مختلف موسیقی آشنا کنند و اجازه دهند خود مخاطب موسیقی ها را بشناسند و انتخاب کنند. زمانیکه فقط موسیقی های یک بار مصرف را ارائه می دهیم مخاطب فکر می کند فقط باید این موسیقی ها را گوش کند، در صورتیکه موسیقی ایرانی انسان را به تفکر وادار می کند و باید با این هنر ارتباط برقرار کنند.
وی در پایان گفت: مسئولین فرهنگی باید از جنس هنر باشند تا بتوانند مخاطبان را آگاه کنند. مسئولین می توانند کمک کنند تا موسیقی اصیل ایرانی دوباره به اوج خود بازگردد.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار