جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۴۹
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، در این قسمت از خبرهای کوتاه سینما  تئاتر ، به سرعت مروری داریم بر آنچه در دنیای سینما و تئاتر رخ داده است.

حضور قدرتمند اشکان خطیبی در عرصه نمایش

آنهایی که عشق تئاتر هستند ، به خوبی می دانند که یکی از افرادی که در سالهای اخیر در صحنه تئاتر خوش درخشیده ، اشکان خطیبی است؛ بازیگری که این روزها  با بازی در « خاتون » حضور موفقی هم در عرصه نمایش خانگی دارد . گفته شده  دو نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر روسیه» به تهیه‌کنندگی، طراحی و کارگردانی این بازیگر  که در اسفند ۹۸ همزمان با اولین تعطیلی کرونا متوقف شد،  پس از چهار سال آموزش و تمرین، ازتاریخ ۱۴ بهمن اجرای خود را آغاز خواهند کرد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور قدرتمند اشکان خطیبی در عرصه نمایش تا غیبت وحید جلیلی در نشست خبری جشنواره عمار!

آنطور که در رسانه ها آمده ،«پزشک نازنین» بر اساس نمایشنامه‌ نیل سایمون، ترجمه «شهرام زرگر» با طراحی و کارگردانی «اشکان خطیبی» برای سومین بار است که توسط او و هنرجویانش روی صحنه می‌رود. این نمایش که در هر دو سالِ اجرایش، هفته اول دو اجرایی شد، از اجراهای پرمخاطبِ سالِ ۹۷ و ۹۸ محسوب می‌شود و انجمن منتقدان خانه تئاتر نیز در هجدهمین جشن سالیانه خود از «اشکان خطیبی» برای آموزش اصولی به نوجوانان تقدیر کرد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور قدرتمند اشکان خطیبی در عرصه نمایش تا غیبت وحید جلیلی در نشست خبری جشنواره عمار!

همچنین «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» بر اساسِ نمایشنامه‌هایی از مایکل فرین، ترجمه شهرام زرگر، به نویسندگی مشترک اشکان خطیبی و امید سهرابی، با طراحی و کارگردانی خطیبی برای برای دوم است که با هنرجویان او روی صحنه خواهد رفت.
لازم به ذکر است هر دو نمایش از ۱۴ بهمن و یک روز در میان در «سالن سپند» روی صحنه می‌روند.

انتشار عکسی از  لیندا کیانی در ضد!

با وجود آنکه لیندا کیانی چهره و استایل خوبی برای بازیگری دارد ، اما چندان بازی های جذاب و درخشانی از او ندیدیم؛ البته در چند پروژه مهم سینمایی مثل ماجرای نیمروز یا خجالت نکش، نقش آفرینی متفاوت تری داشته که قاعدتا نشان از پتانسیل خوب او برای ایفای نقش های متفاوت دارد ، به شرطی که البته چنین فیلمهای خوبی به او پیشنهاد شود و بتواند خودی نشان دهد. 

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور قدرتمند اشکان خطیبی در عرصه نمایش تا غیبت وحید جلیلی در نشست خبری جشنواره عمار!

حالا با انجام مراحل پایانی فنی فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، نخستین عکس از  لیندا کیانی در این فیلم منتشر شده که او را با گریمی جذاب نشان می دهد . فضای داستان « ضد» شاید بتواند تا حدودی این بستر را برای کیانی  فراهم کند که نقشی ماندگار را جلوی دوربین ایفا کند ؛ البته باید دید تا چه اندازه کارگردان به او میدان می دهد. حسین تراب نژاد نویسنده این تریلر سیاسی است که در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ می‌گذرد. قصۀ این فیلم درباره یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: بعضی آدم‌ها می‌توانند بر «ضدِّ» هدفی باشند که همه می‌پندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد...

مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی،، مهشید جوادی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی، جواد خانی و...  از دیگر بازیگران «ضد» هستند. 

این فیلم از تازه‌ترین محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری است که در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

غیبت وحید جلیلی در نشست خبری جشنواره عمار!

 نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» با حضور نادر طالب‌زاده دبیر و در غیاب وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری این رویداد برگزار شد. جلیلی این روزها حسابی سرش در صدا و سیما با سمت جدیدی که جبلی به او داده شلوغ است و به نظر می رسید که او در مقابل خبرنگاران حاضر نشود. 

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور قدرتمند اشکان خطیبی در عرصه نمایش تا غیبت وحید جلیلی در نشست خبری جشنواره عمار!

نادر طالب‌زاده دبیر این رویداد هم در این نشست به این سخن تنها بسنده کرد: « جای وحید جلیلی خالی است. خوشحال شدم که یکی از سیاستگذاران اصلی عمار که شاهد دغدغه‌هایش در حوزه رسانه بودم، در صدا و سیما مسئولیت گرفته است. این نشان می‌دهد بستر عمار چقدر استخوان‌دار است. تقدیر این بود که ایشان به صداوسیما با ماموریت ایجاد تحول بروند. » 

او در جای دیگری گفت: « در این سال‌ها آنقدر حرف روی زمین مانده که من گاهی شب‌ها خوابم نمی‌برد. باید کارهایی در ابعاد بین‌المللی کنیم. همین امروز برای بزرگداشت حاج قاسم مهمانانی از آمریکا دعوت کرده‌ایم اما به آن‌ها ویزا نمی‌دهند. می‌گویند کمیته‌ای در وزارت خارجه هست که اجازه ورود نمی‌دهد، من قدیم دست و پایی داشتم و به دنبال کار می‌رفتم ولی الان نمی‌توانم. اما این ریای آمریکا را چه کسی باید بگوید؟ باید خود آمریکایی‌ها بگویند اما حالا دو هفته است این کمیته اجازه نمی‌دهند. این مسایل باعث می‌شود گاهی اوقات شک کنم، برخی تحلیل‌ها نیاز به برنامه سازی و فیلمسازی دارد چون به راحتی خرابکاری می‌شود. اولین اقدام دولت قبلی جلوگیری از کنفرانس ما بود، دولت فعلی هم همین است. فکر می‌کنند ما باید جلوی دهان‌مان زیپ بکشیم اما عمار دهانش را نمی‌بندد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار