شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۲۲
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۶ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

مینا قنبری : این روزها توقیف فیلم ها و نبود آیین نامه ای که بتوان به آن رجوع کرد، به مشکلی بزرگ در میان اهالی سینما تبدیل شده است. باید گفت بسیاری از فیلمسازان از آینده کاری که انجام می دهند اطمینان ندارند و نمی دانند آیا زحمتی که برای یک اثر میکشند نتیجه خواهد داد یا بلافاصله توقیف می شود. از همین رو دیباچه با یکی از کارگردان های  مطرح سینما به گفت و گو پرداخته که در ادامه می خوانید:

رسول صدرعاملی نویسنده,کارگردان و تهیه کننده سینما درخصوص برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: امیدوارم این دوره از جشنواره فیلم فجر خوب برگزار شود و همین که این جشنواره  تداوم دارد , اتفاق بسیار خوبی است ،یعنی جشنواره فیلم فجر تعطیل نشود, بماند و برگزار شود و آدم ها عصبانیت ها , مشکلات , مخالفت ها و اپوزیسیون بودن خود را بر سر جشنواره خالی نکنند.
او ادامه داد: جشنواره فیلم فجر اتفاق مهمی است که باید حفظ و به نظر من باید تحت هر شرایطی ماندگار شود . جشنواره باید تداوم داشته و امیدوارم این تداوم بسیار خوب باشد.
صدرعاملی در پاسخ به اینکه توقیف فیلم ها سبب نگرانی فیلمسازان جوان شده و بهترین راه برای پیشنهاد به نسل جوان چیست, بیان کرد: سینما همین است , جذابیت ها و مخاطرات خود را دارد, همان اندازه که چشم انداز دل انگیز و جذابی دارد، همان اندازه هم سخت و دشوار است. هر کار جذابی سخت است . اگرنسل جوان می خواهند فیلمساز موفقی باشند که افکار و حرف هایشان شنیده و دیده شود، باید این سختی ها را به جان بخرند. گاهی سرانجام های بسیارتلخی از لحاظ اجتماعی ,اقتصادی و... رقم می خورد و گاهی هم موفقیت است.
کارگردان فیلم « گل های داودی » افزود: این مسئله مربوط به کشور ما نیست و در همه جای دنیا اینگونه بوده, سینما پیچیده است و راز و رمزهای خود را دارد و باید شیفته وار برای آن تلاش کرد.
صدرعاملی درخصوص تدوین آیین نامه ای درست برای جلوگیری از اعمال سلایق در توقیف فیلم ها خاطرنشان کرد: امیدوارم که این اتفاق رخ دهد اما بعید می دانم, زیرا رفع توقیف ها نیاز به تصمیم های سخت و جدی دارد . اگر قرار است تعریف جدیدی از ادامه این روندها و تلاش ها داشته باشیم, این شهامت و جسارت باشد که همانند دیگر کشورها شرایط سنی تعیین شود ،یعنی برای فیلم ها درجه بندی سنی داشته باشیم نه توقیف . زیرا توقیف مثل اعدام است و اصلا مسئله خوبی نیست.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار