شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۶ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

افسانه صدیقی- طی روزهای گذشته، حضور همزمان یک نفر در‌ دو برنامه زنده شب یلدا به سوژه شبکه های اجتماعی تبدیل شد.
« رشید کاکاوند» در این شب با دو لباس متفاوت در برنامه های زنده شب یلدای شبکه دو و چهار حضور یافت .اتفاقی که به سرعت به سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شد که پیشتر در  اینجا  به آن اشاره کردیم .

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار در واکنش به این اتفاق آن را نتیجه آرم زنده اشتباه شبکه دو دانست و رشید کاکاوند هم با اشتباه دانستن این اتفاق برنامه شبکه دو را تولیدی دانست. تا اینجا می‌شد همه چیز را گردن درج اشتباه یک آرم انداخت.

حضورم در صداوسیما صرفا برای ادبیات است / با اصرار از من حافظ خوانی گرفتند / منفعت برای شبکه 2 بود ، ولی توهین ها نصیب بنده شد

تا اینکه با منتشر شدن بخش دیگری از گفت و گوی منصور ضابطیان و رشید کاکاوند او می گوید در برنامه زنده شبکه چهار بوده و با تغییر لباس به اینجا آمده! تا مشخص شود از ابتدا قرار بوده حضور او در شبکه دو زنده اعلام شود اما یک ناهماهنگی همه چیز را بهم ریخت؛ اتفاقاتی که شک و شبهه زیادی درباره تولیدات زنده تلویزیون مطرح کرده است.

به همین بهانه ،خبرنگار دیباچه تصمیم گرفت تا با رشید کاکاوند شاعر و داستان نویس و ترانه سرا و مجری متبحر صداوسیما گفتگو کند.

-درباره اتفاقی که در شب یلدا و همزمانی در دو شبکه چهار و دو اتفاق افتاد خواستم روشنگری بفرمایید

توضیحاتم را در ویدیویی در صفحه پیجم در اینستاگرام قرار داده ام، هر چند دوستان در شبکه 2 باید توضیح می دادند که هیچکدام به روی مبارکشان نیاوردند و من را وسط انداختند که جواب مردم را بدهم.به قول یک رباعی از شاعر که متهم به کفر شد:
کفر چو منی گزاف و آسان نبود، محکمتر از ایمان من ایمان نبود
در دهر چو من یکی و آن هم کافر، پس در همه دهر یک مسلمان نبود

بنده تمام عمرم را برای ادبیات گذاشتم و حضورم در صداوسیما صرفا برای ادبیات است و نه شهرت و محبوبیت، صفحات مجازی برایم مهم نیست و به همین جهت یک پیام تصویری در اینستاگرام گذاشتم تا نشان دهم فقط مردم برایم مهم هستند، وگرنه بنده چرا باید پیام دهم؟

با اصرار از بنده حافظ خوانی گرفتند و قرار بر این شد وقتی تصویرم از شبکه ۲ پخش شود که برنامه زنده شبکه چهارم تمام شده باشد. برای اینکه کار خودشان راه بیفتد، وسط برنامه زنده شبکه چهار، حافظ خوانی را در شبکه ۲ پخش کرده اند و چرا باید مدیر گروه شبکه چهار و من پاسخ اشتباه آقایان را در شبکه ۲ بدهیم؟ مقصر اصلی که شبکه ۲ است، چرا پاسخگوی اذهان عمومی نیست؟ چرا باید وسط برنامه زنده من حافظ خوانی محاکات را پخش کنند؟  

-متاسفانه با تهیه کننده برنامه محاکات جواد فرحانی تماس گرفتم که ایشان جواب تماس بنده را ندادند.

تهیه کننده که پاسخگو نیست، اقای ضابطیان هم در فضای مجازی می گویند برنامه یک سرو گردن از همه برنامه ها بالاتر بود.

- از طرف شما نوشته شده ک من لباسم را عوض کردم که برنامه زنده نمایی بشود.

نمی دانم شما چقدر با صدا وسیما آشنا هستید؟ این یک امر کاملا مرسوم است که برخی بخش های تولیدی برای اینکه مصرفش در آن لحظه لازم است، زنده نمایی می کنند.

حضورم در صداوسیما صرفا برای ادبیات است / با اصرار از من حافظ خوانی گرفتند / منفعت برای شبکه 2 بود ، ولی توهین ها نصیب بنده شد

قرار بود مِن بابِ تفآل حافظ باز کنم تا مخاطبِ من نیت کند، اگر می گفتند برنامه تولیدی است کسی نیت نمی کرد، برای مردم چه فرقی می کرد که من آنجا حافظ را باز کنم یا جایی دیگر، مهم شنیدن ابیات حافظ بود و آقای ضابطیان و آقای صوفی با من تماس گرفتند که در برنامه ما شرکت کنید و گفتم در شبکه چهار برنامه روتین دارم و نمی توانم بیایم، گفتند پس یک حافظ برای ما باز کن حتی گفتند اکیپی فرستاده تا حافظ خوانی را ضبط کنند، گفتم خیر من جایی دیگر برنامه دارم و شما لازم نیست اکیپ بفرستید، برایتان حافظ باز می کنم و میخوانم.

گفتم چه کاری باید انجام دهم؟ گفتند طوری وانمود کن که از برنامه روتین شبکه چهار بیرون آمدی و ما داریم با شما صحبت می کنیم و می خواهیم زنده نمایی کنیم و این موضوع در تمامی شبکه های رادیو و تلویزیونی مرسوم است، چون حافظ خوانی اگر تولید بود مخاطب آنرا جدی نمی گرفت و باید وانمود می کردند که برنامه زنده است تا حالشان خوب شود و بنده هم کاری کردم که این زنده نمایی طبیعی جلوه کند و من هم این حافظ خوانی را برایشان فرستادم و تمام.

قرار بر این شد برنامه من ساعت ۱۲ شب تمام شود، برنامه محاکات به نظر پرمخاطب شد و مدیر پخش شبکه ۲ هم با اضافه شدن تایم برنامه موافقت کرد و ۴۰ دقیقه برنامه طولانی‌تر از معمولش شده بود که برنامه محاکات تا ساعت ۴۰ دقیقه بامداد پیش رفت و بدون اینکه مانیتور‌های شبکه‌ها را زیر نظر بگیرند، بی توجهی کردند و به علت تداخل برنامه با شبکه چهار باید می‌گفتند که این حافظ خوانی در شبکه ۲ تولیدی است که متاسفانه این موضوع به مذاق مخاطبین ۲ شبکه خوش نیامد، تمام ماجرا بدون سانسور همینی بود که برایتان تعریف کردم.

نکته جالب اینجاست که من متهم هستم! این فضای بی رحم مجازیست که این بلاها را سر ما می آورد. دروغگویی کاکاوند چه منفعتی برایش داشت؟ من چه نیازی به حافظ خوانی در شبکه دو داشتم، در صورتی که برنامه روتین در شبکه چهار دارم؟ چون این آقایان صوفی و ضابطیان از دوستان قدیمی من بودند، خواستم فقط کارشان راه بیفتد همین ...
بنده به این آقایان گفتم شما کار غیر حرفه ای کردید، گفتند خیر زیاد هم مهم نیست شما زیاد سخت نگیرید!
تصاویر بنده این طرف و آن طرف پخش شده چرا مهم نیست؟ به جای پاسخ گویی چرا فرار می کنید؟ و درصفحه اینستاگرامم بهم توهین کردند که شما به دروغگویی عادت دارید و بنده پاسخشان را دادم که موضوع این بوده و گفتم اگر شما با توهین کردن به بنده آرام می گیرید بفرمایید و خوراک توهین شما خواهم بود و بعد معذرت خواهی می کند، چرا کورکورانه توهین می کنید که بعد بیایید عذرخواهی کنید.منفعت برای شبکه 2 بود ولی توهین ها نصیب بنده شد.

-مدیران شبکه ۲ باید پاسخگوی این ابهامات باشند نه شما

این آقایان سکوت پیشه کردند و منِ بی گناه باید تاوانِ سکوت آقایان را بدهم، چرا باید مدیر گروه اجتماعی شبکه چهار پاسخگوی کار اشتباه برنامه محاکات باشد؟ بنده یک عمر فعالیت کیفی وادبی کردم اما برای منفعت دیگری باید مورد هجوم مغرضان قرار بگیرم.

خبرنگار دیباچه برای اطلاع بیشتر از پیگیری حواشی پخش همزمان حضور « کاکاوند »  در دو شبکه به سراغ «  گلباز »  مدیر گروه اجتماعی  شبکه دو رفت و در گفتگوی کوتاهی با او به مصاحبه نشست.

-جناب کاکاوند از عوامل تهیه کننده و مجری محاکات ناراحت بودند که چرا پاسخگوی اذهان عمومی نبودند و نوک پیکانِ حملات و توهین های فضای مجازی به سمت ایشان بوده است؟

شان و شخصیت استاد کاکاوند برای همگان محترم است و مردم هم قدر ایشان را می دانند و ما جلسه ای گذاشتیم که برای روشن شدن اذهان عمومی در اختیار روابط عمومی قرار داده شد.

-ولی با روابط عمومی که صحبت کردم گفتند مدیر گروه پاسخگو است و آیا مطلب پاسخ داده شده است؟


مطالب جمع بندی شده و در سازمان جلسه ای برگزار شد قاعدتا دوستان هم مطلع شده اند.

متاسفانه تلاش خبرنگار دیباچه برای ارتباط با آقای قرایی مدیر روابط عمومی سازمان جهت نتیجه جلسه سازمان به جایی نرسید ...

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳