جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۷ - ۰۶ دی ۱۴۰۰
مهدی برائتی، مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد و باشگاه استقلال در گفتگو با «دیباچه» پاسخ می دهد؛

«مهدی برائتی» پیشکسوت کشتی آزاد با انتقاد از نبود مسابقات انتخابی تیم ملی افزود: اینکه اشخاص خاصی بدون مسابقات انتخابی به تیم ملی دعوت شوند اصلا زیبا نیست.

گروه ورزش دیباچه - مجتبی بیگلری: بعد از مشخص شدن تکلیف لیگ برتر کشتی آزاد، تیم ملی ، اردویی را جهت آماده سازی برای مسابقات پیش رو، به دعوت تیم ملی کشتی عراق، را در این کشور برگزار کرد.البته این اردو بیشتر اردوی تفریحی زیارتی بود. اما می توان از آن به عنوان دوپینگ معنوی برای مسابقه حساس دو تیم ایران و آمریکا که ماه آینده در خاک این کشور برگزار خواهد شد،یاد کرد.

 «مهدی برائتی» مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد و مدال جهانی و آسیایی در گفتگو با دیباچه، با اشاره به مسائل روز کشتی کشور و عملکرد مسئولین فدراسیون کشتی تاکید کرد: هنوز برای بررسی عملکرد فدراسیون و مسئولین آن کمی زود است. چرا که از ابتدای حضور دوستان، کرونا شرایط را تغییر داده‌ است. در المپیک و مسابقات جهانی نتایج خوبی گرفته‌ اند، ان‌ شاء الله باید صبر کنیم تا نتایج سال آینده را دیده و بعد ارزیابی کنیم.

او در رابطه با انتقادات به سرمربی کشتی فرنگی تاکید کرد: تیم ملی، حق تمام ورزشکاران و کشتی‌ گیران است، اما متأسفانه حق خوری در ورزش بوده‌ و است‌. نه صرفا در کشتی در همه رشته‌ ها وجود داشته‌ و دارد.  این‌ که انتخاب‌ ها بیشتر  انتصابی باشد زیبا نیست. اگر در یک وزن باشد می‌ شود کنار آمد و به انتخاب مربی احترام گذاشت، اما این که در همه اوزان، اشخاصِ خاصی را بدون مسابقاتِ انتخابی، به تیم‌ملی دعوت کنند، حرکت قشنگی نیست. فرنگی، آزاد و رشته‌ های غیر کشتی فرقی ندارند، جوانی که زحمت می‌ کشد، باید نتیجه بگیرد و ما باید به او کمک کنیم و میدان بدهیم تا خودش را نشان بدهد. مکان این خودنمایی، میدان انتخابی تیم‌ ملی است. اگر انتخابی نباشد دیگر حرفی باقی نمی‌ ماند.

آمریکایی‌ها فقط کُری می‌خوانند /: اینکه اشخاص خاصی بدون مسابقات انتخابی به تیم ملی دعوت شوند اصلا زیبا نیست

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ارتباط با مسابقه ایران و آمریکا تصریح کرد: مسابقه‌ بسیار خوبی است، هر چه کشتی‌ گیران ما در شرایط مسابقه قرار بگیرند و با حریفان سخت‌ تری مبارزه کنند به نفع تیم ما و کشتی‌گیران ما خواهد بود.

 برائتی  در رابطه با کشتی حسن یزدانی با تیلور و امیر حسین زارع و استیو سون افزود: قطعا کشتی حسن یزدانی با تیلور کشتی جالبی خواهد بود به‌ خصوص که تیلور به‌ دنبال انتقام شکست جهانی در خاک کشور خودش است. او صد در صد تمرینات خوبی برای این مسابقه دارد.

در رابطه با کری‌ خوانی استیو سون برای امیرحسین زارع هم باید بگویم؛ اخلاق آمریکایی‌ ها است که کُری بخوانند، اما همان‌ طور که خود امیر حسین هم گفته ما ایرانی‌ ها حرفمان را بر روی تشک کشتی می‌زنیم. آن‌ها کری می‌ خوانند ولی ما برنده‌ ایم.

مربی سابق تیم کشتی آزاد استقلال در رابطه با حضور در تیم استقلال و همچنین ورود تیم‌ های پر طرف‌ دار ورزشی به این رشته افزود: ما سال گذشته در استقلال شرایط بسیار خوبی داشتیم و صد در صد اگر تیم‌ های پر طرفدار ورزش به رشته کشتی ورود پیدا کنند، به نفع کشتی، کشتی‌گیران، و جامعه جوان است. چرا که با ورود این تیم‌ ها جوانان بیشتری به ورزش و کشتی جذب خواهند شد. این هم مقدمه حضور اسپانسر های قوی است. کشتی بعد از فوتبال و والیبال بیشترین علاقه‌ مندان و هواداران را دارد، اما متأسفانه در بحث اسپانسر؛ کشتی بسیار ضعیف است.

برائتی درباره نوع برگزاری لیگ کشتی آزاد و فرنگی کشور نیز اضافه کرد: قطعا اگر شرایط کرونایی پیش نمی‌ آمد، لیگ کشتی مثل سابق بود. یعنی رفت و برگشتی، طولانی‌ مدت و همراه با حضور تیم ها در شهرستان‌ ها بود. هر هفته کشتی داشتیم و کشتی‌ گیران آمادگی خودشان را حفظ می‌ کردند. که هم برای کشتی‌ گیران و هم برای اسپانسر ها بسیار مفید بود. بعید می‌ دانم در شرایط عادی لیگ متمرکز و کوتاه‌ مدتی داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار