شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۹۹
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

زهرا فرود : "اصغر توسلی" تهیه کننده و کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون است که با ساخت سریال روزگار جوانی طی سال های ۷۷ و ۷۸ با همکاری شاپور قریب توانست اثری موفق و پرمخاطب توام با شکل جدید و جذاب جذاب را از رسانه ملی به مخاطب ارائه دهد؛ توسلی میگوید : رسانه ملی با بهره گیری از تجربیات برنامه‌سازان متبحر و بکارگیری شیوه های نو در برنامه سازی و همچنین کم کردن برخی بایدها و نبایدها می‌تواند پرمخاطب و دیدنی ترین رسانه محسوب شود همچنین محدودیت در پرداختن به موضوعاتی که نسل جوان امروز با آن دست به گریبان هستند از چالش هایی بود که سبب شد سریال روزگار جوانی آنطور که باید دیده و مورد استقبال قرار نگیرد .

مدیران تلویزیون در دو دهه گذشته،مسئول نابسامانی در مدیریت شبکه ها و گروه های فیلم و سریال هستند / درحال نگارش یک سریال 13 قسمتی  برای نمایش خانگی هستم

"اصغر توسلی "کارگردان مجموعه "روزگار جوانی" به دیباچه گفت: به گمان من اصلی ترین علت روی آوری سازندگان آثار نمایشی از رسانه ملی به سمت شبکه های نمایش خانگی را در مدیریت رسانه تلویزیون باید جستجوکرد. چرا که متاسفانه گروهی که سیمای ما را در دو دهه گذشته برنامه ریزی ،هدایت و راهبری کردند شناخت لازم از این رسانه مهم و تاثیرگذار را نداشتند. از این رو نه تنها در مدیریت کلان بلکه در مدیریت های میانی همچون مدیریت شبکه ها و گروه های فیلم وسریال اختلال و نا بسامانی ایجاد کرده اند و نیز همین کم دانستن ها وکج سلیقگی ها زمینه فاصله گرفتن مخاطب از این رسانه را دامن زده است.

او افزود: خودی و ناخودی کردن برنامه سازان، استفاده از ناآزمودگان در تولید برنامه وآثارنمایشی، دورشدن از تنوع وتازگی وشیوه های نو در برنامه سازی و نداشتن جسارت برای گفتن حرفهای تازه و محتویات مورد علاقه مخاطب، بیشترین علل ناکارآمدی برنامه های این روزهای تلویزیون هستند که امید می رود مدیریت جدید و گردانندگان تازه رسانه این مهم را دریابند، چرا که هنوز هم تلویزیون میتواند دیدنی ترین باشد اگر خودمان بخواهیم.

کارگردان تله فیلم "آن مرد آمد" اظهار داشت : بنظر من از آنجا که سریال های تلویزیونی باتوجه به گستردگی مخاطبانشان باید امید،نشاط،سلامت،راستگویی وپاکدامنی وخصلت هایی از این دست را در قالب قصه وداستان های قابل همذات پنداری ، ضمن به تصویر کشیدن، روایت کنند،بنابراین شاید برخی از تولیدات نمایش خانگی به دلیل دور بودن از همین ویژگی ها ،قابلیت پخش از تلویزیون را ندارند، اما سیاست گذارانِ سریالهای تلویزیونی، میتوانند با نگاهی میانه روتر مخاطب را با خود همراه کنند، البته به شرط داشتن جسارت در انتخاب سوژه ها و موضوع فیلمنامه ها. با همین نگاه سریال ۱۳قسمتی ای را برای نمایش خانگی با گروه نویسندگانمان درحال نگارش داریم و اگر تکلیف مدیریت نمایش خانگی مشخص شود در ماههای نخست سال آینده تولید آن را آغاز خواهیم کرد.

« توسلی »  در ارتباط با ساخت سری جدید روزگار جوانی گفت:تولید سری سوم این مجموعه بستگی به درخواست مدیریت جدید تلویزیون وشبکه تهران دارد  واینکه زمان مکفی برای طراحی ونوشتن فیلمنامه ها دراختیار داشته باشیم. چنانچه تصمیم به ساخت سیزن دوم این فصل را بگیریم یقینا از همین بازیگران استفاده میکنیم. بنظر من هر پنج بازیگر جوان این سری، بسیار توانا وکارآزموده بودند.

این کارگردان در ارتباط با میزان دیده شدن فصل جدید" روزگار جوانی "گفت: به گمان من کمتر دیده شدن این سری چندین دلیل داشت ،که فرصت اندک ما برای طراحی ونوشتن فیلمنامه ، محدودیت در انتخاب موضوعاتی که نسل جوان بخصوص قشر دانشجو با آنها دست به گریبان هست و زمان وساعت پخش و اطلاع رسانی اندک ونداشتن هیچگونه تبلیغات رسانه ایی ازمهمترین علل کمتر دیده شدن سری جدید" روزگارجوانی " بود.

توسلی بابیان اینکه درحال حاضر مشغول آماده سازی سریال" روزگار جوانی" برای پخش های مجدد درشبکه های (آی فیلم و استانی و..) هستیم افزود: به هر حال من و دوستانم تمام تلاشمان این بود تا دراین روزهای سخت با تولید "روزگارجوانی "همراه ودرکنار هموطنانمان باشیم وزمانی را هر چند کوتاه بدور از واهمه ها ودل نگرانی ها برایشان پدید آوریم.

"آدم سه حرف نیست" بهار ۱۴۰۱ برای پخش از شبکه های نمایش خانگی تولید می شود

"سپهر محمدی "تهیه کننده سری جدید "روزگار جوانی " با اعلام خبری پیرامون ساخت مجموعه ۲۶ قسمتی "آدم سه حرف نیست" برای پخش از شبکه های نمایش خانگی به دیباچه گفت: هم اکنون نگارش ۱۲ قسمت از این مجموعه به پایان رسیده و سعی داریم با اتمام نگارش ما بقی قسمت‌های آن، "آدم سه حرف نیست " را بهار۱۴۰۱ وارد مرحله پیش تولید کنیم.

او با بیان اینکه بچه تلویزیون است بیان کرد: بعد از سالها کار در عرصه رسانه ملی، تصمیم دارم فعالیت در حوزه خارج از سازمانی را نیز تجربه کنم، بنابراین با توجه به اینکه ساختار،محتوا وحتی جلوه های بصری مجموعه "آدم سه حرف نیست " با شبکه‌های نمایش خانگی و پلتفرم ها سازگاری بیشتری دارد، آن را برای پخش از این رسانه ها تهیه وتولید می کنم.

محمدی اظهارداشت: این سریال در قالب ملودرام و  اجتماعی، عملکردهای اخلاقی و رفتاری درست خانواده های ایرانی،حقوق شهروندی،حقوق مدنی ومسئولین پذیری شهروندان را در بستر روایت قصه وداستان جذاب بررسی و واکاوی خواهد کرد.
او در پایان گفت: ۷۰درصد ماجرای سریال "آدم سه حرف نیست " در تهران روایت می شود و مابقی داستان آن نیز در یکی از روستاهای کشور مقابل دوربین قرار می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار