جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۱ - ۰۴ دی ۱۴۰۰
گفت و گو دیباچه با مسعود نظر، مدرس موسیقی کودک و سرپرست ارکستر ارف

« مسعود نظر » می گوید موسیقی ارف برای کودکان لازم است، زیرا از سنین کودکی با موسیقی آشنا می شوند و در سنین بزرگسالی به راحتی می توانن، ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرند. موسیقی باید از پایه و اساس به کودکان آموزش داده شود، البته نباید به شکلی باشد که آموزش خسته کننده باشد و کودک دلزده شود.
مسعود نظر مدرس موسیقی کودک و سرپرست ارکستر ارف در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار چند کتاب در حوزه موسیقی کودک هستم، که این کتاب ها جنبه آموزشی دارد و برای سنین مختلف نوشته شده است که این کتاب ها در مراحل نهایی قرار دارند و به زودی منتشر می شوند.

موسیقی باید از پایه و اساس به کودکان آموزش داده شود/ آموزش به کودکان نباید خسته کننده باشد

این مدرس درباره موسیقی کودک تاکید کرد: موسیقی کودک موضوعی گسترده است و من همیشه درباره آن صحبت کرده ام. اگر خانواده ای دوست دارد موسیقی را به کودک خود یاد بدهد، باید از سنین پایین این کار را شروع کند. اساتیدی که در این حوزه فعالیت می کنند می توانند به خوبی خانواده ها را راهنمایی کنند.
وی افزود: موسیقی ارف برای کودکان لازم است، زیرا از سنین کودکی با موسیقی آشنا می شوند و در سنین بزرگسالی به راحتی می توانند ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرند. موسیقی باید از پایه و اساس به کودکان آموزش داده شود البته نباید به شکلی باشد که آموزش خسته کننده باشد و کودک دلزده شود.
این هنرمند در ادامه بیان کرد: به نظر من هر چقدر به موسیقی کودکان اهمیت دهیم، در آینده شاهد رشد و پیشرفت خودِ هنرجو و موسیقی می شویم.
سرپرست ارکستر موسیقی ارف تاکید کرد: موسیقی باید در مدارس تدریس شود. معلمان باید به صورت واحد، موسیقی را به کودکان آموزش دهند، پس باید کتاب هایی به عنوان مرجع وجود داشته باشد تا اساتید حوزه کودک به صورت یکسان به هنرجویان خود که کودکان هستند آموزش دهند. موسیقی بر روح انسان تاثیر می گذارد و به کمک این هنر می توانست آرامش کودکان را فراهم کنیم.
وی در پایان گفت: استعداد بسیاری از کودکان به وسیله موسیقی ارف شکوفا می شود و والدین بعد از مدتی متوجه می شوند که فرزندان خود توانایی های بالایی در زمینه موسیقی دارند. در کلاس موسیقی کودکان اساتید با روش های های هیجان انگیز و بازی به کودکان آموزش می دهند که همین موضوع سبب می شود کودکان به هنر بیشتر علاقه مند شوند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳