پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

« کامبیز روشن روان »  می گوید زمان آن رسیده است که اجازه دهیم هنرمندان جوان حوزه موسیقی را اداره کنند، زیرا جوانان با ذائقه شنیداری مردم آشنا هستند و می توانند کاری کنند تا مخاطبان، جذب موسیقی های درست شوند.
« کامبیز روشن روان » آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: هم اکنون در حال ساخت اثری برای ارکستر سمفونیک هستم که این اثر در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی اطلاعات دقیق آن انعکاس می یابد. همچنین هشت قطعه موسیقی آماده ضبط دارم که به زودی ضبط این آثار را شروع می کنم.
این نظریه‌پرداز موسیقی ملی، در ادامه درباره وضعیت آهنگسازی بیان کرد: خوشبختانه ما جوانان با استعداد زیاد داریم که همیشه تلاش می کنند در حوزه موسیقی به روز باشند و آثار ماندگار خلق کنند. من خودم معتقدم پیشکسوتان باید راه را برای جوانان باز کنند و اجازه دهند نسل جوان در حوزه موسیقی به موفقیت های جدید دست پیدا کنند.

زمان آن رسیده که  هنرمندان جوان، حوزه موسیقی را اداره کنند /  مشغول ساخت اثری برای ارکستر سمفونیک هستم/ کاری نکتید تا آثار خوب در گنجه ها خاک بخورد!
این هنرمند افزود: پیشکسوتان باید وقت بگذارند و در کنار جوانان باشند، چون جوانان با راهنمایی آنها می توانندموفق شوند. من خودم سعی می کنم راهنمای جوانان باشم و آنها را تشویق کنم که در حوزه آهنگسازی پیشرفت کنند.
کامبیز روشن روان تصریح کرد: به نظر من هنرمندانِ جوان می توانند کاری کنند موسیقی دوباره به دوران طلایی خود باز گردد. فقط این جوانان باید با دقت و حوصله، آثار ماندگار خلق کنند. مخاطبان باید از هنرمندان موسیقی حمایت کنند و آثاری که منتشر می شود را دانلود نکنند. متاسفانه ما از نزدیک شاهد هستیم که هنرمندان روزها و یا ماهها برای ساخت یک اثر زحمت می کشند، ولی در نهایت آن اثر به صورت غیر قانونی دانلود می شود، زیرا قانون کپی رایت در حوزه موسیقی وجود ندارد.
این آهنگساز مطرح  در ادامه تاکید کرد: در چند سال اخیر بسیاری از پیشکسوتان، آثاری خلق کردند که این آثار اگر منتشر می شد، تغییر و تحولی در حوزه موسیقی به وجود می آورد، ولی چون از این آثار حمایت نمی شود پیشکسوتان ترجیح می دهند این آثار را منتشر نکنند و این آثار در گنجه ها خاک می خورد.
وی در پایان گفت: زمان آن رسیده است که اجازه دهیم هنرمندان جوان حوزه موسیقی را اداره کنند زیرا جوانان با ذائقه شنیداری مردم آشنا هستند و می توانند کاری کنند تا مخاطبان جذب موسیقی های درست شوند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳