پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، درحالی که تنها یک ما و نیم تا شروع ماراتن جشنواره فیلم فجر مانده ، روابط عمومی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر ،  در اطلاعیه ای، شیوه نامه ثبت نام اصحاب رسانه و نویسندگان را منتشر کرد ؛ از نکات جالب در این اطلاعیه ، عدم اشاره به محل کاخ جشنواره و دادن چراغ سبز به هنرمندان و افراد دیگر است که مجاز به جضور در محل اصلی جشنواره هستند. بنظر می رسد محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی برج میلاد را برای این رویداد مهم سینمایی در نظر داشته باشد تا روزهای موفقی که او در همین مکان دبیری جشنواره فیلم فجر را عهده دار بود ، بار دیگر تکرار شود. 

اخبار کوتاه سینما / از برنامه ریزی متفاوت جشنواره فیلم فجر برای استقبال از اهالی رسانه تا اکرانی فیلمی پرحاشیه، شبیه به «مارمولک»!

 آنطور که اعلام شده ،«سالن مرکزی جشنواره، ظرفیت محدودی دارد و این سالن میزبان گروه‌های مختلف از جمله صاحبان آثار، پیش‌کسوتان سینما، پویشگران علمی و اصحاب رسانه‌ و منتقدان است.»

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر ، به دبیری « مسعود نقاش زاده »،در غالب گنجینه‌های سینمای ایران (قاب‌های ماندگار)، همایش‌های فرهنگی سینما و اندیشه با حضور بزرگان اندیشه و فرهنگ (۱۰ شب با متفکران)، نکوداشت بزرگان سینما (نقش‌های ماندگار) در قالب برنامه‌های مفصل و همراه با نمایش فیلم و تحلیل و بررسی و نشست‌های رسانه‌ای پیرامون فیلم‌های بخش مسابقه ، اجرا می شود. 

برای اطلاع از جزئیات شیوه نامه ثبت نام اهالی رسانه و منتقدان به لینک زیر مراجعه نمایید. 

فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد

فیلم سینمایی «شوماه» به تازگی در شهرک سینمایی دفاع مقدس مقابل دوربین رفته است.
 «شوماه» عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی مژگان بیات و تهیه‌کنندگی دکترعبدالمحمد نجیبی است که از چند روز گذشته وارد مرحله فیلمبرداری شده و گروه هم‌اکنون در شهرک سینمایی دفاع مقدس حضور دارند. پس از اتمام کار در شهرک دفاع مقدس ادامه فیلمبرداری در جنوب کشور پیگیری خواهد شد.
فاطمه معتمدآریا، پژمان بازغی، روزبه حصاری، آریا توسلی، اشکان دلاوری، بهادر اورعی، کاوه ابراهیم، مسعود کشاورز، احمدرضا خانی، مجتبی کریمی، سعید اعتمادی، پرویز زیدی، محمد عطایی‌زاده، مارال عبداللهی و رضا نوری، گروه بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

اخبار کوتاه سینما / از برنامه ریزی متفاوت جشنواره فیلم فجر برای استقبال از اهالی رسانه تا اکرانی فیلمی پرحاشیه، شبیه به «مارمولک»!
«شوماه» به نویسندگی حمیدرضا علیقلیان و بر اساس طرحی از مژگان بیات یک ملودرام عاشقانه در بستر جنگ است.
کیانوش عیاری، فیلمساز شناخته شده سینما و تلویزیون به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد.
مژگان بیات علاوه بر بازی در چند پروژه سینمایی، کارگردانی چندین فیلم کوتاه و همچنین ساخت فیلم «فرزند زمین» را نیز در کارنامه خود دارد که با حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به کسب جوایز متعددی شد.

حرکت مثبت کانون کارگردانان سینمای ایران

کانون کارگردانان سینمای ایران از محمد علی نجفی کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس در موزه سینمای ایران قدردانی می‌کند.

 مراسم شب «محمد علی نجفی» به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با مشارکت موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران برگزار می شود.

اخبار کوتاه سینما / از برنامه ریزی متفاوت جشنواره فیلم فجر برای استقبال از اهالی رسانه تا اکرانی فیلمی پرحاشیه، شبیه به «مارمولک»!

این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی عصر دوشنبه 29 آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد.

شب کارگردانان به دبیری «وحید موسائیان» برگزار می‌شود و طراح پوستر این مراسم «بهزاد خورشیدی» است.

محمدعلی نجفی متولد ۱۳۲۴ در اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته شهرسازی و معماری است. او کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی «سربداران» و «زمان شوریدگی» و همین طور فیلم‌های سینمایی «گزارش یک قتل»، «پرستار شب» «پرسه در شهر لاجوردی» و ... را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

حضور در این مراسم ویژه اعضاء کانون کارگردانان سینمای ایران است و با هماهنگی و دعوت قبلی انجام می‌شود.

فروش هفتگی فیلم های سینمای ایران ؛  « اتومبیل » فروش نا امید کننده ای داشت!

سنمای ایران  از ۲۰ تا ۲۶ آذر، فروش ۹ میلیارد و ۹۳۴ میلیون تومانی را با ۴۵۳ هزار و ۴۰۹ مخاطب تجربه‌ کرد. با وجود اینکه در هفته اخیر سه فیلم سینمایی«گربه سیاه»، «بی همه چیز» و «اتومبیل» روی پرده سینما رفت، اما گیشه در مجموع نسبت به هفته‌های پیش کاهش فروش داشت.

فیلم سینمایی«گربه سیاه» ، با وجود بازی بهرام رادان در جایگاه هفتم فروش گیشه است. 

«بی همه چیز»  که این روزها با اکران های خصوصی خود تلاش می کند تا مورد توجه مخاطب قرار بگیرد و از حضور هدیه تهرانی بهره می برد، در سه روز  اول اکران خود ، ۶۸۳ میلیون تومان فروش داشت  و در رتبه پنجم جدول فروش قرار گرفت.

اتومبیل با بازی سحر قریشی و نیما شاهرخ شاهی ، یه یک رقم عجیب دست یافت؛ یک میلیون تومان!

گشت ارشاد 3 ، دینامیت ، آتابای هم ، همچنان در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارند. 

اما « تومان » که باید خوب میفروخت ، همچنان در ته جدول قرار گرفته و ظاهرا مخاطبان از تماشای آن لذت نبردند و هفته گذشته تنها 8 میلیون تومان فروش داشت.

تک تیرانداز  علی غفاری  و فیلم مدیترانه نیز با فروش بسیار ضعیف به ترتیب 40 هزار تومانی و 20 هزارتومانی در اکران شکست بدی را تجربه می کنند.

اکران فیلمی پرحاشیه، شبیه به «مارمولک»!

کمدی سیاسی «چپ راست»  بالاخره اکران عمومی می شود ؛ فیلمی که به دلیل حضور منوچهر محمدی در مقام تهیه کننده و پیمان قاسمخانی برای بسیاری یادآور پروژه موفق مرمولک کمال تبریزی است ؛ هرچند به طور قطع این اثر در حد و اندازه مارمولک ساخته نشده و باید در حود خودش از آن انتظار داشت. 

اخبار کوتاه سینما / از برنامه ریزی متفاوت جشنواره فیلم فجر برای استقبال از اهالی رسانه تا اکرانی فیلمی پرحاشیه، شبیه به «مارمولک»!

 «چپ، راست» را فرزند منوچهر محمدی یعنی حامد محمدی ساخته ؛ ساخت این فیلم که نامش به دو جناح سیاسی چپ و راست اشاره دارد، از سال ۱۳۹۸ شروع شد ولی با شیوع کرونا فیلمبرداری آن برای مدتی متوقف ماند. پس از تمام شدن مراحل فنی، «چپ، راست» متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد ولی میزان ممیزی‌های فیلم آنقدر بود که آن را به یکی از حاشیه‌سازهای پیش از شروع جشنواره بدل کرد. این فیلم در نهایت  از حضور در جشنواره بازماند و اخیرا در بازبینی مجدد شورای جدید پروانه نمایش مجوز اکرانش صادر شده است.

بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش، اکران فیلم «چپ، راست» که فعلا مشخص نیست تا چه حد دچار ممیزی شده، از روز چهارشنبه اول دی ماه آغاز می شود و پخش آن با شرکت نمایش گستران است.  

در کمدی «چپ، راست» رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی و سروش صحت که هر سه سابقه ساخت آثار کمدی دارند، بازی کرده‌اند و در کنارشان به بازیگران دیگری همچون ویشکا آسایش، سارا بهرامی، ستاره اسکندری، مونا فرجاد و تینو صالحی هم می‌توان اشاره کرد.

بازی متفاوت نادر سلیمانی در « ضد » 

همزمان با فیلمبرداری «ضد»، پس‌تولید و مراحل فنی این فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر طی می‌شود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «ضد» دومین ساخته سینمایی امیرعباس ربیعی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی این روزها در حالی ادامه دارد که تدوین آن بصورت همزمان توسط مهدی سعدی پیش می‌رود و امین شریفی نیز در حال صداگذاری این فیلم است. موسیقی «ضد» را مسعود سخاوت‌دوست خواهد ساخت و طراحی جلوه‌های بصری آن را محمد لطفعلی برعهده دارد.

اخبار کوتاه سینما / از برنامه ریزی متفاوت جشنواره فیلم فجر برای استقبال از اهالی رسانه تا اکرانی فیلمی پرحاشیه، شبیه به «مارمولک»!

همزمان با انجام مراحل فنی، نخستین عکس از ایفای نقش و گریم متفاوت نادر سلیمانی در این فیلم رونمایی شد.

مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، مجید پتکی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی سایر بازیگران «ضد» هستند.

«ضد» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت می‌شود.

«ناجی» حسین ترک جوش در راه هالیوود

 فیلم کوتاه «ناجی» به کارگردانی حسین ترک جوش ویرجینای آمریکا پذیرفته و بهMystiCon در یازدهمین جشنواره فیلم مستقل نمایش گذاشته می شود. فیلم کوتاه «ناجی» پیش از این در جشنواره های مختلف خارجی به نمایش درآمده و برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم کوتاه بروکسل شده است.
ندا مقصودی، مهسا قریشی، بیتا عالمی، مائده جعفری، سعیده جمشیدی و اودین روشن بازیگران این فیلم هستند.
کارگردان: حسین ترک‌‌جوش
تهیه‌ کنندگان: سپهر جهانگیری، سارا دیاری‌پور
نویسنده: شیما اسماعیلی
مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی
مدیر تولید: سعید دلاوری
طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی‌نژاد
تدوین: سپهر جهانگیری
مدیر صدابرداری: اشکان پورتاجی
موسیقی: خشایار چهاربچاری
طراح صحنه و لباس: لادن باقری
چهره پرداز: مائده ضرابی
مشاور فیلمنامه: سامان صادقی‌مهر
دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پریسا امینی
اصلاح رنگ و نور: محمد تیموری
منشی صحنه: امیر اردلان ترک‌جوش
دستیارصدا: علیرضا بخشایی
مدیر تدارکات: امیر جهانبخش
دستیار تولید: سید هانی زکی‌زاده
دستیار تدارکات: حمید نصرآبادی
عکاس: محمد طالبی
فیلمبردار پشت صحنه: الهام حیدری
طراحی لوگو و پوستر: سیدمحمدعلی بلادی‌فرد
مجری طرح: موسسه بیتا فیلم تهران
مدیر رسانه و روابط عمومی:مینا قنبری
لازم بذکراست پخش بین المللی این فیلم برعهده شرکت فوروارد فیلم به مدیریت حسین ترک جوش می باشد.
گفتنی است جشنواره فیلم مستقل MystiCon در طول کنفرانس MystiCon در Roanoke ویرجینیا و آخرین فوریه هر سال برگزار می شود. در جشنواره فیلم مستقل MystiCon از انیمیشن های کوتاه تا فیلم های هیجان انگیز بلند مورد بررسی قرار می‌گیرند. هدف اصلی این جشنواره جذب مخاطبان و برگزاری جشنواره‌ای قدرتمند است که برای تماشاگران عادی نیز جذاب باشد.

این جشنواره جوایز مختلفی برای بهترین فیلم‌‌ها در دسته‌‌های متفاوت اعطا می‌کند، بسته به تعداد آثار ممکن است یک جایزه نقدی اعطا و وجوه باقی مانده پس از هزینه های جشنواره فیلم به عنوان بورسیه سالانه MystiCon منظور شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳