جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰

آذر رجبی : اپیدمی کرونا دو سال است که کشور ما و جهان را با سویه های مختلف تهدید می کند؛ از طرفی سازمان جهانی بهداشت WHO درصدد است تا از واکسیناسیون سراسری برای ایمنی جان انسانها استفاده کند؛ این واکسیناسیون به کشور ما نیز رسیده است و با استقبال گسترده مردم روبرو شده ؛ اما پس از گذشت چندین ماه از واکسینه شدن شهروندان باید دید که اتباع خارجی در این واکسیناسیون چه میزان مشارکت داشته اند آیا وزارت بهداشت اتباع را نیز واکسینه کرده است یا خیر ? سوالی است که دکتر زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونای کلانشهر تهران به آن پاسخ می دهد.

دکتر « زالی » پیرامون خدمات وزارت بهداشت به اتباع خارجی و قول وزیر بهداشت پیرامون واکسینه کردن همه اتباعی که در ایران زندگی می کنند به خبرنگار دیباچه گفت: خوشبختانه در مورد اتباع خارجی، حداقل در تهران توانستیم واکسینه کنیم؛ صرف نظر از اینکه کارت اقامتی داشتند یا فاقد کارت اقامتی بودند؛ اما واکسینه شدند و تقریبا در طول یک سال گذشته در حوزه کرونا همه خدمات بهداشتی، درمانی مورد لزوم اتباع در تهران به آنها ارائه شده است.

او پیرامون خدمات ارائه شده به اتباع خارجی گفت: ارائه خدمات اعم از غربالگری، واکسیناسیون و خدمات درمانی به اتباع به گونه‌ای بوده که سعی شده حتی اگر آنها فاقد برگه‌های اقامتی هم باشند، محروم از واکسیناسیون سراسری نشوند. و این کار ادامه خواهد داشت و با توجه به اینکه بخش شرقی استان تهران بیش از سایر مناطق میزبان اتباع خارجی است، این کار در حال انجام است .

رئیس ستاد مبارزه با کرونای کلانشهر تهران افزود: آماری که به دست بنده رسیده است افزون بر ۷۰ درصد اتباع خارجی در ایران تا کنون واکسیناسیونشان انجام شده و وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده که هر کدام از اتباع که حتی فاقد کارت اقامتی هم باشند ایران پشتیبان آنهاست و واکسیناسیون آنها را انجام خواهد داد.

« زالی » پیرامون زمان استعلام برای واکسینه شده ها در خطوط مترو و حمل و نقل عمومی با توجه به ازدحام جمعیتی که در ساعات پیک وجود دارد،گفت: در وزارت کشور کارگروهی تشکیل شده برای موضوع حمل و نقل عمومی و مشکلاتی که به آن اشاره شد از قبیل ازدحام جمعیت و ساعات پیک و نحوه استعلام واکسن زده ها از واکسن نزده ها؛ منتظر هستیم نظرات کارشناسی کارگروه به وزارت بهداشت ابلاغ شود تا وزارت نیز این ابلاغیه را اجرایی کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار