شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۶ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
گفتگو دیباچه با سرمربی تیم پاراتکواندو بانوان ایران

گروه ورزش -افسانه صدیقی-پاراتکواندو بانوان از بهمن‌ماه ۱۳۹۹ فعالیت خود را به صورت رسمی و با برگزاری اردوهای متوالی آغاز کرد و در نهایت اردیبهشت‌ماه و در مسابقات انتخابی قاره‌ای توانست توسط رایحه شهاب سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو را بدست آورد و با هدایت عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی در این رقابت‌ها حضور داشت.

« مهتاب نبوی » دختر شایسته و با غیرت پاراتکواندو کشورمان با برتری برابر نماینده ترکیه، بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

نهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو با حضور ۲۶۴ هوگوپوش از ۴۱ کشور  به میزبانی "استانبول" ترکیه آغاز و به مدت دو روز ادامه داشت.

مهتاب نبوی نماینده پاراتکواندو کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم (K۴۱) بود که با برتری ۳۴ بر ۲۷ برابر حریفی از ترکیه، به مدال طلا این دوره از رقابت‌ها رسید و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

‌می‌دانم با یک اعزام و یک تجربه جهانی بچه‌ها نمی‌توانند مطرح شوند | آقایان حدود ۱۰ سالی است که تیمداری می‌کنند، بانوان فقط یک اعزام داشتند!

فاطمه دودانگه (وزن ۵۲- کیلوگرم / K۴۴) دیگر نماینده پاراتکواندو ایران در بخش بانوان بود که در اولین دیدار نتیجه را به دارنده مدال برنز پارالمپیک، ۶ بر یک واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به همین جهت برای آشنایی بیشتر با تیم پاراتکواندو بانوان ایران ، خبرنگار دیباچه به سراغ خانم عاطفه کشاورز سرمربی این تیم رفت .

-ضمن تبریک مدال طلای خانم مهتاب نبوی، درباره بازی های جهانی پاراتکواندو که در ترکیه برگزار شد لطفا توضیح دهید ،چند نفر به این مسابقات اعزام شدند؟ و چرا بچه های دیگر مدالی کسب نکردند؟

ما سه نفر اعزامی داشتیم و این مسابقات، مسابقات جهانی بود و بچه های ما دومین حضورشان در بازی برون مرزی و حتی اولین حضور در بازی های جهانی را تجربه کردند که اکثرِ قهرمانان پارالمپیک و شاید بیشتر قهرمانان مدال پارالمپیک که در آن رقابت ها با وجود رنکیگ جهانی خوب نتوانسته بودند مدالی کسب کنند حضور داشتند تا در ترکیه شکست هایشان را جبران کنند. حریفان ما حریفان سرسختی بودند و در وزن دوممان خانم دودانگه با حریفی از روسیه رقابت کردند که ایشون مقام سوم پارالمپیک را داشتند و خانم شهاب هم با بازیکنی از برزیل بازی کرد که ایشان هم رنکینگ خیلی بالایی داشتند و متاسفانه باختند.

بچه ها باید تجربه کسب کنند و در مسابقات مختلف شرکت کنند تا بتوانند در مسابقات بزرگ جهانی که در آن رقبای سرسختی وجود دارند، با تمام توانشان بجنگند ؛ شرایط خیلی سختی بود، بچه ها عملکرد مناسبی داشتند ولی خوب نتیجه خیلی خوبی حاصل نشد، اگر چه می دانم با یک اعزام و یک تجربه جهانی بچه ها نمی توانند مطرح شوند؛ ان شاءالله که در مسابقات آتی این اتفاق خواهد افتاد.

‌می‌دانم با یک اعزام و یک تجربه جهانی بچه‌ها نمی‌توانند مطرح شوند | آقایان حدود ۱۰ سالی است که تیمداری می‌کنند، بانوان فقط یک اعزام داشتند!

- آیا درمسابقات بعدی تعداد نفرات بیشتری را برای اعزام استفاده خواهید کرد؟

ان شاءالله. همانطور که مستحضر هستید پاراتکواندو بانوان کمتر از یکسال هست که اردوهایش تشکیل شده و این بچه ها در حد مسابقات هم تمرین نمی کردند و به صورت عادی فقط تکواندوکار بودند و هیچ امیدی برای مسابقه دادن نداشتند و فکر نمی کردند که ملی پوش شوند و  چند ماهی است که درگیر شدند.

ما یک سری بازیکن جوان هم داریم که در مسابقات بحرین شرکت کردند که هم خیلی خوب بازی کردند و هم مدال گرفتند و در آنجا 2 طلا و 2 نقره گرفتیم.

خانم «  مریم عبداللهی » که فینالشان با حریف تایلندی که نفر سوم پاراالمپیک بود و در جهانی هم سوم شد مدال طلا گرفتند، خانم سحر قنبری هم عملکرد خیلی خوبی داشت . خانم رویا ابراهیمی که نقره گرفتند و رومینا چم سورکی که مدال نقره گرفتند.

بچه هایی که اسمشان نام برده شد از بچه های جوان ما هستند که بین 15 تا 18 سال سن دارند مطمئنا اگر برنامه ریزی دقیقی روی این عزیزان بکار برده شود در آینده نزدیک می توانیم مدال های رنگارنگ در جهان کسب کنیم و دور از دسترس نیست .

-شما استعدادیابی هم می کنید؟ برای پاراتکواندو باشگاه خاصی هست یا می توانند همراه تکواندوکاران عادی، معلولان از دست به این ورزش بپردازند؟

بچه های پاراتکواندو می توانند با تکواندوکاران تمرین کنند. بچه هایی که از ناحیه دست معلول هستند و بقیه اندامشان سالم هست.

ما طی 3 یا 4 مرحله از بهمن سال گذشته فراخوان برای استعدادیابی دادیم که اگر شخصی شرایط کلاس گرفتن پاراتکواندو را دارد می تواند در این مسابقات وارد شده و شرکت کند و راه پیشرفت برایشان باز است و این بچه هایی که در مسابقات شرکت کردند هم از همین طریق جذب کردیم. یعنی این 4 نفری که به مسابقات رفتند، تعداد 4 نفر دیگر هم قرار است به جمع ملی پوشان اضافه شوند و در مسابقات انتخابی شرکت کنند.

-نزدیکترین مسابقات پیش رو چه زمانی هست؟

قهرمانی آسیا پیش روی ماست و هنوز مکان و زمانش مشخص نیست ولی قبل از مسابقات هانگ ژویِ چین هست که مسابقات هانگ ژوی فکر میکنم اواخر تابستان یا اوایل پاییز 1401 باشد.

-آیا برای این مسابقات افراد جدیدی را به تیم ملی اضافه می کنید؟ برنامه خاصی برای آینده تیم پاراتکواندو دارید؟

دقیقا همینطور است و ما به فکر برنامه ریزی هستیم که بتوانیم در آن مسابقات خیلی پر رنگ باشیم و بتوانیم مدال های خوبی کسب کنیم.

ما می خواهیم این جوانان را که انگیزه های زیادی به علت شرایط خاص خودشان دارند به اوج خودشان برسانیم و بتوانیم در مسابقات نتیجه خوبی بگیریم.

-از نظر مالی به اعضای تیم ملی رسیدگی می شود؟ به خانم مهتاب نبوی مدال آور طلایی پاراتکواندو ایران در ترکیه پاداش نقدی تعلق می گیرد؟

بستگی به قهرمانی و مدال آوریشان دارد. ولی نمی دانم که به خانم مهتاب نبوی چقدر پاداش تعلق می گیرد.

به این عزیزان هدایایی تعلق می گیرد اما مبلغ مورد نظر را در جریان نیستم.

- وضعیت تیم ملی پاراتکواندو آقایان به چه شکل است؟

آقایان مدت زیادی است  است که تیمداری می کنند و قویتر هستند، در صورتی که بانوان فقط یک اعزام داشتند که مطمئنا با تیم آقایان بسیار متفاوت هستند.

- آیا بچه ها در مسابقات جهانی پاراتکواندو استرس زیادی داشتند؟خانم مهتاب نبوی چندمین بار بود که به مسابقات اعزام میشد؟ و اسامی 2 نفر دیگر اعزامی ها را هم لطفا بفرمایید.

سطح مسابقات خیلی بالا بود و اینکه همه حریفان حریفانی مطرح بودند.مهتاب فکر میکنم یک بار دیگر هم در مسابقات شرکت کرده بود.

فاطمه دودانگه دارای مقام 19 و رایحه شهاب مقام دهم رنکینگ جهانی هستند که متاسفانه موفق به کسب مدالی نشدند. البته این رنکیگ مربوط به قبل از مسابقات جهانی بود.

در بازی جوانان، خانم حسینی هم در کنار بنده مربی بودند، عکس آخری که برایتان فرستادم از سمت راست خانم ها رزا ابراهیمی، رومینا چمسورکی، خودم و خانم دکتر حاکمی، کنار ایشون خانم زهرا سروی نائب رئیس فدارسیون تکواندو، نسیم حسینی و مریم عبداللهی و آخرین نفر از سمت هم سحر قنبری می با شند.

‌می‌دانم با یک اعزام و یک تجربه جهانی بچه‌ها نمی‌توانند مطرح شوند | آقایان حدود ۱۰ سالی است که تیمداری می‌کنند، بانوان فقط یک اعزام داشتند!

در پایان از رئیس فدرسیون تکواندو جناب سید محمد پولادگر و سر کار خانم زهرا سروی نائب رئیس فدارسیون تکواندو و همچنین تمامی مسئولین فدراسیون تکواندو که در این مسیر بانوان را همراهی کردند تشکر صمیمانه دارم. امیدوارم روزی فرا برسد تا پاراتکواندو ایران بخصوص بانوان در سکوی اول جهان بایستد.

-امیدوارم بهترین مدال ها را برای کشور عزیزمان کسب نمایید، از اینکه در این مصاحبه برای مخاطبان دیباچه شرکت کردید از شما سپاسگزارم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار