پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۶۲
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
علی اشکانی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد

«علی اشکانی» پیشکسوت کشتی فرنگی با انتقاد از کوتاه بودن مدت زمان برگزاری مسابقات لیگ کشتی کشور افزود: ما سابقه لیگ طولانی و به اصطلاح « رفتی برگشتی» را داشته ایم. اما با وجود ویروس کرونا نمی شود از مسئولین فدراسیون هم در این باره انتقاد کرد.

گروه ورزش دیباچه - مجتبی بیگلری: با اتمام مسابقات لیگ کشتی کشور، و قهرمانی دو تیم مازندرانی صنایع مازندران و فولادین ذوب آمل در کشتی آزاد و فرنگی، واکنش های مثبت و منفی از کیفیت لیگ و نحوه برگزاری آن به گوش می رسید.

تیم های پرطرفدار باید وارد سایر ورزش ها شوند

 «علی اشکانی» سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال جهانی و آسیایی در گفتگو با پایگاه خبری دیباچه با اشاره به مسائل روز کشتی کشور تاکید کرد: لیگ خوب و با کیفیتی را مشاهده کردیم. البته با توجه به مسائل بهداشتی و کرونایی، لیگ بدون تماشاگر برگزار شد، که در صورت حضور تماشاگران قطعا جذابیت و کیفیت مسابقات از این‌ فراتر می‌ رفت. 

او با اشاره به قهرمانی دو تیم مازندرانی در لیگ کشتی فرنگی و آزاد تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون فرهنگ کشتی در استان مازندران و موفقیت‌ های ادامه‌ دار کشتی‌ گیران مازندرانی، در این استان اسپانسر های زیادی به این عرصه و رشته پرطرف‌ دار ورزشی ورود کرده اند، که باعث ورود تیم‌ هایی با توان مالی بالا به مسابقات لیگ شده‌ است. ورود اسپانسر های قوی نشان‌ دهنده این است که بعد از آزاد حالا کشتی فرنگی هم در مازندران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ است، به‌ نحوی که دیگر می توان مازندران را قطب کشتی فرنگی و آزاد کشور دانست.

« اشکانی » در مورد عملکرد مسئولین فدراسیون کشتی اضافه کرد: فدراسیون‌ هایی مثل کشتی،فوتبال،وزنه‌ برداری،تکواندو نیازمند برنامه‌ های بلند مدت اند. نمی‌ شود در بازه زمانی کوتاه یا یک عملکرد موفقیت‌ آمیز در یک دوره آن را ارزیابی کرد. به‌ همین‌ جهت برای ارزیابی فدراسیون و عملکرد آن باید حداقل ۲ سال دیگر به مسئولین این مجموعه فرصت داد.  تا بعد از گذشت دو سال در مورد نتایج و فعالیت‌ های آن‌ ها گفتگو کنیم.

اما با این‌ وجود، دوستان فدراسیون کشتی از کشتی‌ گیران بنام و افتخار آفرین و از بدنه جامعه کشتی بوده اند. که قطعا دلسوز جامعه کشتی اند. ما باید برای برنامه‌ های آن‌ ها صبر کنیم تا مسائل فنی، استعداد پروری، پشتوانه‌ سازی و برنامه آن‌ ها به نتیجه برسد. زمان اثرات مثبت یا منفی تلاش‌ های این دوستان را به ما نشان خواهد داد.

 سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ،با اشاره به اعتراض بعضی کشتی گیران و مربیان کشتی استان ها به روسای هیئت های کشتی استانی اضافه کرد: مدت‌ ها خواسته جامعه ورزش این بود که شخص اول ورزش کشور باید یک ورزشکار، مدیر و مدبر باشد. الحمدالله بعد از سال‌ ها این اتفاق افتاد و جناب آقای سجادی به‌ عنوان یک قهرمان و المپین و یک رکورد دار در راس ورزش کشور قرار گرفت. این موضوع باعث دلگرمی جامعه ورزش کشور شد.

او در ادامه افزود: این اتفاق باید در فدراسیون‌ ها و هیئت‌ های ورزشی هم شکل بگیرد. ما می‌ توانیم در کنار پرورش استعداد های خوب ورزشی، مدیر های ورزشی خوبی هم پرورش داده و تحویل جامعه مدیریت کشور بدهیم. ما در هر استان چهره‌ های نام‌ آشنای ورزشی، که توان مدیریت بالایی دارند را داریم که می‌ توانند در راس هیئت‌ های ورزشی قرار بگیرند. باید به این عزیزان بها داده شود، تا هدایت ورزش بر عهده ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور باشد. دغدغه جامعه کشتی کشور همین بوده‌ است. من امیدوارم تا سال آینده تصمیمات مفیدی در این‌ رابطه گرفته شده و به مرحله انجام برسد.

این پیشکسوت کشتی کشور در مورد پویایی لیگ کشتی کشور تاکید کرد: لیگی پویا خواهد بود که چند مؤلفه را رعایت کند. اولین مؤلفه قطعا حضور ورزشکاران با کیفیت خارجی است. دومین مؤلفه‌ این است که باشگاه‌ ها برای سال‌ های متمادی در عرصه ورزش حضور داشته باشند. حضور باشگاه‌ ها صرفا برای ۲ ماه مسابقات لیگ؛ به لیگ ما آسیب خواهد زد، چرا که استعداد یابی و پشتوانه‌ سازی صورت نخواهد پذیرفت.

تیم های پرطرفدار باید وارد سایر ورزش ها شوند

« اشکانی » تصریح کرد : به‌ عنوان مثال ما در کشتی فرنگی فقط یک یا ۲ تیم داریم که قدمت حضور آن‌ها در لیگ به ۱۰ سال می‌ رسد. پس واقعا نمی‌ توانیم از این لیگ به‌ عنوان لیگ پویا نام ببریم. البته در لیگ امسال به دلیل مسابقات مختلف پیش رو، علاقمندان زیادی حضور پیدا کردند تا تیم و باشگاه خود را مطرح کنند که بنده امیدوارم حضور این باشگاه‌ ها ادامه‌ دار باشد. تا لیگ پویا و قوی در کنار تیم‌ ملی قوی‌ تری داشته باشیم.

او با انتقاد از لیگ کشتی کوتاه مدت و متمرکز بیان داشت: متأسفانه مشکلات موجود که به وسیله ویروس منحوس کرونا به‌ وجود آمده، لیگ ما را کوتاه‌ مدت کرده‌ است. البته لیگ امسال آنچنان متمرکز هم نبود اما لیگ باید طولانی و به صورت میزبان و مهمان باشد. حسن لیگ حضور تیم‌ ها در شهر های مختلف است که حضور ورزشکاران بنام و مشهور باعث جذب مردم به آن رشته ورزشی می‌ شود.

ما سابقه لیگ طولانی و به‌ اصطلاح رفت‌ و برگشت داشته‌ ایم. حضور تیم ها در استان های مختلف باعث شادابی تماشاگران و ورزشکاران می شود و کیفیت لیگ بالا می رود. این اصل مفهوم کلمه لیگ است. البته که ما هر چه الان با وجود ویروس کرونا صحبت کنیم نمی‌ شود انتقادی به مسئولین فدراسیون کشتی وارد کرد.ورود تیم های پرطرفدار فوتبالی مثل استقلال و پرسپولیس، باعث رونق دیگر رشته ها از جمله کشتی می شود.

 سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره ورود تیم های پرطرفدار فوتبال به رشته هایی چون کشتی نیز تصریح کرد: یک چشم‌ اندازی قبلا در ورزش کشور برای ورود باشگاه‌ های مطرح و پر طرفدار به رشته‌ های المپیکی و ملی و میهنی مطرح شد، که البته طبق الگوی کشور هایی مثل آلمان و هلند طراحی‌ شده بود تا این رشته‌ ها جزو اساسنامه آن‌ ها شود که در نهایت به هر دلیلی به مرحله اجرا نرسید. در صورت اجرای این طرح  بار زیادی از روی دوش فدراسیون‌ های ورزشی برداشته شده و عایدی زیادی نصیب ورزش کشور می شد.

«علی اشکانی» در پایان نسبت به چشم انداز کشتی نیز اضافه کرد:با توجه به قانونمند بودن فدراسیون کشتی و استفاده از جوانان من آینده خوبی را برای کشتی کشور، بخصوص در المپیک پاریس میبینم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳