سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

« بهتاش فریبا » ، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال با اشاره به نیاز تیم های فوتبال به ورزشگاه اختصاصی افزود: هر چه ورزشگاه زیاد شود، هزینه درمان کمتر خواهد شد.

گروه ورزش دیباچه- مجتبی بیگلری: در شرایطی که کشور در قحط الرجال مدیریت ورزشی به سر می بَرَد. «سردار مصطفی آجرلو» با رای اعتماد مجمع باشگاه استقلال، بر مسند مدیر عاملی این باشگاه تکیه زد. در واقع سردار آجرلو آن قدر کارِ روی زمین مانده در این باشگاه دید، که وقت تکیه دادن نداشت.

تحرکات روز افزون آقای مدیر عامل، طرفداران استقلال را که در ۸ سال گذشته، مورد بی لطفی قرار گرفته بودند، خوشحال و به آینده چهارمین تیم ریشه دار آسیا، امیدوار کرد.

او  در اولین اقدام قرارداد مربی محبوب استقلالی ها را به مدت سه فصل دیگر تمدید کرد. در گام بعدی به سراغ تجهیز و تعمیر کمپ فراموش شده و به خاطره ها پیوسته مرحوم« ناصر حجازی» رفت.

امیدوارم حضور آقای آجرلو در استقلال طولانی باشد/ فدراسیون باید داوران را از احتیاج به شغلی غیر از داوری بی نیاز کند

اما همه اینها مقدمه محبوبیت سردار بود. او با روش عمل به جای مصاحبه، کارگزاری قوی با درآمدی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار را به خدمت گرفت، تا تیم دو ستاره تهرانی دیگر مشکلات گذشته را نداشته باشد.

اوج کار مصطفی آجرلو در تقابل با سازمان لیگ بود. جایی که این سازمان با اتکا به قانون خود نوشته، از پرداخت حق مسلم باشگاه ها خودداری می کرد. « آجرلو »  با در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی، حالا به سمت حق پخش تلویزیونی رفته است. که البته خبر های مثبتی از این موضوع به گوش می رسد.

از گوشه و کنار خبر می رسد، مدیر عامل استقلال رویای تاسیس ورزشگاه اختصاصی برای باشگاه استقلال را در سر می پروراند.

با این حال اما تیم استقلال در ۵ بازی آخر خود به ۵ تساوی متوالی رسیده است. که موجب بعضی انتقاد ها از کادر فنی این تیم می شود. کادر فنی باشگاه استقلال به مشکلات داوری و قضاوت های نادرست داوران شکایت دارند، آن ها معتقد اند، اگر داوری ها عادلانه بود، این استقلال بود که در صدر جدول قرار داشت.

« بهتاش فریبا» کاپیتان اسبق تیم استقلال طی گفتگو با پایگاه خبری  دیباچه با اشاره به اقدامات مفید و موثر مدیرعامل باشگاه استقلال  تاکید کرد : امیدوارم آقای آجرلو خسته نشوند و ما یک سال بعد در مورد آمار مثبت کاری ایشان گفتگو کنیم.

امیدوارم حضور آقای آجرلو در استقلال طولانی باشد/ فدراسیون باید داوران را از احتیاج به شغلی غیر از داوری بی نیاز کند

او ادامه داد: امروزه در مورد همه حرف‌ و حدیث زیاد است. مثبت‌ ترین کار ممکن را هم انجام بدهید، تعدادی می‌گویند بد است و عملکرد بدی داشته است. دنبال ایراد می‌گردند. این اجتناب‌ ناپذیر است. اما در مورد عملکرد آقای آجرلو باید بگویم شما در فوتبال اگر می‌خواهید بدانید مربی مورد نظرتان چه توانایی‌ هایی دارد‌، به روزمه او مراجعه می‌کنید. در مورد مدیر عامل نیز این‌ گونه باید بررسی و تحلیل کرد، که در چه تیم‌ هایی بوده و چه چیزی از خود به‌ جای گذاشته‌ است.

مربی پیشین استقلال گفت: سردار  آجرلو در مدت حضورشان یک  نقطه عطف در تبلیغات محیطی داشته‌ اند‌. که نه برای استقلال، بلکه برای فوتبال ایران بوده‌ است. (البته تبلیغات محیطی بود، اما خیلی کم بود و شفاف هم نبود) در دیگر مسائل هم آقای آجرلو بسیار خوب مدیریت کردند.

هافبک سابق تیم ملی در مورد حق پخش و پیگیری مدیر عامل تیم استقلال تاکید کرد:« آقای جبلی» رئیس صدا و سیما از ابتدای حضورشان در سازمان، قول حق پخش را داده بودند. از آن جایی‌ که آقای جبلی مدت زیادی نیست آمده‌ اند،کارهای اداری هم کارهایی نیستند که امروز تصمیم بگیرید، فردا عملی شود. زمان می بَر‌َد. جلسات زیادی باید برگزار شود تا قوانین به‌ طور کامل اجرا شود.

از طرف دیگر هم آقای آجرلو در این مدت ابتدا سعی کردند. موضوع تبلیغات محیطی را حل کنند. طبیعی است زمان کافی در اختیار نداشته اند، تا حق پخش را پیگیری کنند. حق پخش هم در تمام دنیا به عنوان منبع اصلی در آمد ورزش ها محسوب می شود.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: پوشاک نیز جزو منابع درآمد است. البته ما در کشورمان قانون کپی‌ رایت نداریم. که این موضوع کار را کمی سخت می کند. اما اطلاع دارم که سردار پیگیر این‌ موضوع نیز شده‌ اند. رستوران‌ های زنجیره‌ ای هم که با تلاش باشگاه استقلال افتتاح شده است، منابع درآمدی دیگری محسوب می شوند که با گذشت زمان قرار است ان‌شاءالله برای استقلال سودآوری کنند. البته امیدوارم حضور آقای آجرلو در استقلال طولانی شود تا فشار مالی از روی تیم برداشته شود.

فریبا در مورد تساوی های متوالی استقلال و حمله یکی از معاونین اسبق باشگاه به «فرهاد مجیدی» اظهار داشت: هر شخصی نظر شخصی خود را دارد. تیم ما در هفته هشتم لیگ، بدون باخت و با ۲ گل خورده، در فاصله ۲ امتیازی از صدر جدول قرار دارد. تا به این‌ جای کار به‌ اصطلاح ما ( برای تیم‌ های دیگر بازی کرده‌ ایم و ان‌شاءالله از این هفته تیم‌ های دیگر برای ما بازی می‌ کنند) الان وقت انتقاد و حمله به فرهاد مجیدی نیست.

امیدوارم حضور آقای آجرلو در استقلال طولانی باشد/ فدراسیون باید داوران را از احتیاج به شغلی غیر از داوری بی نیاز کند

او تصریح کرد : البته که باید یادآور شوم، ما تیم خودمان را حمایت می‌کنیم. اصلا شخص برایمان مهم نیست. هر شخصی سرمربی بوده بنده تمام‌ قد از ایشان حمایت کرده‌ ام. این اصل هواداری است. چون من تیمم را دوست دارم و با شخص کاری ندارم. با این‌ حال نباید از ایرادات چشم‌ پوشی کنیم. ولی در انتقاد هم باید حواسمان به نحوه گفتارمان باشد. یکی از ایرادهای تیم ما زدن ضربه آخر است. که باید کادر فنی بر روی آن متمرکز شده و کار بیشتری انجام دهد.

سازمان لیگ و فدراسیون باید داوران را از احتیاج به شغل غیر داوری بی‌ نیاز کنند

کاپیتان اسبق استقلال در مورد مشکلات داوری تاکید کرد: داوران هم مثل ما انسان‌ اند. همان طور که همه ما اشتباه و خطا داشته ایم،آن ها هم اشتباهاتی داشته اند. انسان‌ های بسیار شریفی  که با حقوق بسیار کم نسبت‌ به داوران کل دنیا و شرایط سخت، رفت‌ و آمد، نمی‌ توانند آمادگی بدنی خود را حفظ کنند.

بهتاش فریبا دلیل ضعف داوری را نبود آمادگی کافی دانسته و افزود: دلیل نبود آمادگی کافی داوران ما این است، که شغل آن‌ ها چیز دیگری است و برای امرار معاش در آمد دیگری دارند. در کنار آن به دلیل عشقی که به داوری دارند، مثل فوتبالیست‌ هایی که عاشق به فوتبال اند، به داوری هم می‌ پردازند و این مشغله‌ های کاری زمان تمرین را از آن‌ ها گرفته‌ است‌.

بدون تمرین، قدرت دوندگی داور پایین می‌آید، که باعث می‌ شود در زمان و مکان مناسب در صحنه‌ های حساس حضور نداشته باشد. در کنار این نباید فراموش کنیم، تکنولوژی VAR نیز باید وارد فوتبال ما شود، تا اشتباهات داوری کم شده و حقیقت پیروز شود. فوتبال به‌ جایی رسیده‌ است که الان پاکستان و افغانستان نیز دارای این تکنولوژی شده اند.

او در آخر با اشاره به ضعف زیر ساختی ورزش کشورمان تاکید کرد: ما در کشورمان ۴ استادیوم درجه یک فوتبالی داریم و به عقیده من نقش جهان-امام رضا ( ع ) - فولاد آرنا، از آزادی بهتر اند. آزادی کمی فرسوده شده‌ است. صد در صد لازم است استادیوم جدیدی با تکنولوژی و امکانات روز دنیا ساخته شود. در کنار آن نیز ورزشگاه آزادی مرمت و بازسازی شود. اما متأسفانه در کشور ما به زیر ساخت توجه نمی‌شود. دولت مردان با آگاهی که از ورزش دارند بهتر می دانند هر چه ورزشگاه زیاد شود اهل ورزش زیاد شده و هزینه‌ های درمان و سلامتی کمتر خواهد شد.

امیدوارم حضور آقای آجرلو در استقلال طولانی باشد/ فدراسیون باید داوران را از احتیاج به شغلی غیر از داوری بی نیاز کند

استقلال هم در حال تقویت زیر ساخت‌ های خود است. کمپ مرحوم ناصر خان حجازی در حال بازسازی است. که برنامه‌ های خوب و مدون برای آن دیده شده‌ است. اما نمی‌شود از آن به‌ عنوان استادیوم اختصاصی استفاده کرد. طبیعی است که فعلا استقلال توانایی ساخت استادیوم اختصاصی را ندارد. اما با ادامه روند درآمدزایی می‌ تواند به این مهم دست پیدا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار