سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۴ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

« شیوا خنیاگر » بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را با فیلم « عبور از غبار» آغاز کرد و در سریال های ماندگاری همچون « ستایش» و « مرگ تدریجی یک رویا» هم به ایفای نقش پرداخت. او سریال های « ملکوت» , « بوی باران» , «سهمی برای دوست» را در کارنامه هنری خود دارد. در ادامه گفت و گوی «دیباچه» با شیوا خنیاگر را می خوانید: 

خانم خنیاگر این روزها مشغول چه فعالیتی هستید؟

این روزها در سریال « بی نشان» بازی می کنم که اگر کار به موقع به اتمام برسد , اسفند ماه آماده پخش می شود. در حال حاضر نمی توانم درباره نقش خود  صحبت کنم اما در این سریال هم نقش یک مادر را ایفا می کنم.

کار در شرایط شیوع بیماری کرونا سخت است؟

پروتکل های بهداشتی بسیار رعایت می شود , خوشبختانه همه واکسن زدند و سرصحنه از ماسک استفاده می کنند البته غیر از لحظاتی که درمقابل دوربین هستیم و از طرفی هر دو هفته یک بار عوامل کار تست می دهند. بنابراین مراقبت ها انجام می شود و امدواریم که اتفاقی رخ ندهد. سریال « بوم و بانو» هم در شرایط بیماری کرونا فیلمبرداری شد و خوشبختانه مشکلی ایجاد نشد.

شما فعالیت های درخشانی در عرصه سینما و تلویزیون داشتید و مردم سریال های ماندگاری از شما دیدند, به نظر شما چه چیزی سبب ماندگاری یک سریال می شود؟

سوژه و سناریو مهم ترین نکته در یک فیلم است و سناریو در فیلم هایی که در سال های گذشته ساخته شده خیلی بهتر بود و نکته دیگر کارگردانی است و بازیگران هم جای خودشان را دارند. بنابراین سوژه نقش اصلی را در یک فیلم بازی می کند اما با گذشت سال ها سوژه ها به سمت تکرار رفتند و به همین ترتیب اصالت خود را از دست دادند.

«شیوا خنیاگر»: با گذشت سال ها، سوژه‌ها به سمت تکرار رفتند و اصالت خود را از دست دادند!

حضور بازیگران هم بسیار تاثیرگذار است و بسیاری از مخاطبان زمانی که ما را می بینند می گویند ما با بازیگران پیشکسوت ارتباط بهتری برقرار می کردیم و این دیدگاه مردم است و البته نسل جدید هم نسلی است که بازیگران پیشکسوت را نمی شناسد و باید فکر کنند تا ما را به خاطر بیاورند.

بسیاری از فیلمنامه ها هستند که با وجود سناریوی خوب اما از سوی مدیران پذیرفته نمی شوند و همین کج سلیقگی، سبب عدم تولید اثر خوب و ماندگار می شود, شما چه راهکاری برای این موضوع دارید؟

حذف کردن یک سری مسائل و نبود مصوبه ها همیشه بوده و این موضوع تازگی ندارد , زمانی که آزادانه نویسنده و کارگردان نمی تواند کار کند مسلما کار به کیفیت مورد نظر نخواهد رسید.آزادی شرط هنر و هنر شرط آزادی است. این دو ارتباط مستقیمی با هم دارند.

گفت و گو از : مینا قنبری

برچسب ها: شیوا خنیاگر ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار