جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰
روایتی از به کاربردن واژه ای سنگین علیه فیلم مسعود کیمیایی توسط منتقد سرشناس + فیلم

به گزارش  دیباچه ،  مسعود فراستی از آن دست منتقدانی است که حسابی برای خودش اسم و رسمی پیدا کرده ؛ در واقع تنها چهره منتقدی است که اکثر مردم او را می شناسند ؛ تمام حرکات او ،  طرز لباس پوشیدنش ، سیما و طرز صدایش دارای یک سبک است و همیشه آنها را در هر برنامه تلویزیونی حفظ می کند. 

به همین خاطر است که « فراستی » تبدیل به یک برند شده ؛ او به خوبی می داند چه طور دیده شود ، چه بگوید که جنجال به پا کند و با چه روشی به تحلیل و نقد بپردازد ؛ او نه تنها در مورد سینما که در باب هر پدیده اجتماعی و سیاسی ای توانایی تحلیل دارد ، البته به سبک خودش!

با همه این توصیفات ، در بین اهالی سینما چهره محبوبی نیست ، شاید دوست دارد ولذت می برد که تبدیل به یک چهره ای منفور شود! اکثر کسانی که از او دل خوشی ندارند یا اثرشان مورد نقدهای آتشین او قرار گرفته اند و به قول معروف پنبه فیلمشان زده شده و یا اینکه فیلمساز محبوبشان مورد تندترین الفاظ از سوی او قرار گرفته است ؛ « فراستی » حتی در تلویزیون در بسیاری مواقع روی آنتن زنده ، خط قرمزها را شکسته ؛ در برنامه سالهای دور هفت با اجرای فریدون جیرانی ، صحبتهای عجیب او در مورد فیلمسازی مسعود کیمیایی  و به کار بردن واژه « استمنا » در مورد فیلم جرم، بسیار واکنش های تندی را دربرداشت ؛ بسیاری هم او را متهم به حمایت از جریان خاص سیاسی می کنند اما در نهایت آنچه مسعود فراستی را متمایز از سایر منتقدان کرده ، فقط نوع جسارت او در بیان نظراتش نیست ؛ باید پذیرفت دانش او  در زمینه سینما از نقطه قوت هایی است که کمتر در منتقدی دیده شده و برای همین است که عموم مردم نقدهای او را می بینند یا میخوانند و یا میشنوند. 

تعداد بازدید : 0

« فراستی » با تعطیلی برنامه هفت که مدتی است دیگر خبری از آن هم نیست  ، کمتر مصاحبه ای کرده یا در برنامه ای تلویزیونی حضور داشته است . حالا گفته می شود، امیرعلی دانایی مجری برنامه « رخ به رخ »  در دومین قسمت از این برنامه ، در تاریخ 7 آبان ،میزبان اوست تا درباره نقد فیلم ، دغدغه های اجتماعی این منتقد ، نگاه ویژه فراستی به برخی مضامین و مفاهیم سینما به گفت و گو بپردازد. 

درباره برنامه « رخ به رخ » اینطور آمده است :

نزدیک شدن به وجوه کمتر دیده شده از مهمان برنامه و تلاش برای ارتباطی بی‌تعارف و صریح با خودِ واقعی افراد یکی از اهداف این برنامه است. در «رخ به رخ»مهمانان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... انتخاب شده‌اند و تمام بخش های برنامه با سوالاتی طراحی شده که هدف آن  رو به رو شدن با احساسات مختلف آدمی است.

 «رخ به رخ» برنامه جدید گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه کنندگی مهدی بابایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی پور است که جمعه ها حوالی ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن شبکه دو می رود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳