جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

مینا قنبری: هنر نقاشی یکی از زیباترین و البته پرطرفدارترین هنرهایی است که در شاخه هنرهای تجسمی وجود دارد. این هنر از سالیان بسیار دور و در جوامع مختلف رواج داشته و مردم با نقاشی ذهنیت و تصاویری که مشاهده می کردند را به تصویر می کشیدند. همین هنر توانسته مفاهیم زیادی را از گذشتگان به نسل های بعد منتقل کند و شاید بتوان آن را زبان گذشتگان دانست. امروزه هنر نقاشی بسیار مورد توجه قرار دارد و شامل شاخه های مختلفی مانند نقاشی روی شیشه , نقاشی روی پارچه , نقاشی سیاه قلم , رنگ روغن و... می شود و سالانه علاقه مندان زیادی برای فراگیری این هنر زمان و هزینه صرف می کنند تا بخشی از دنیای بزرگ و ارزشمند نقاشی را فرا بگیرند.از همین رو با سپیده امیر مقدم نقاش و مربی نقاشی به گفت و گوپرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

سپیده امیر مقدم متولد 1363 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرافیک در شاخه تصویر سازی است. او از سال 1382 تدریس در این رشته را آغاز کرده, آموزش های او در رشته های مختلف هنری از جمله رنگ روغن , سیاه قلم , طراحی و مداد رنگی و... است .

هزینه بلای مواد و وسایل مورد نیاز هنر نقاشی، سبب شده تا علاقه‌مندان به این رشته از ورود به آن صرف نظر کنند!

سپیده امیر مقدم نقاش و مربی درخصوص فعالیت های اخیر خود و برگزاری کلاس ها در زمان قرنطینه در گفت و گو با « دیباچه» گفت: در حال حاضر مشغول تدریس در کلاس های آموزشی در کارگاه سرای شمشیری هستم. متاسفانه در روزهای قرنطینه حمایتی از هنرمندان نشد , باید بگویم ما از هیچ جایی حمایت نشدیم و خودمان تلاش کردیم تا به صورت آنلاین کلاس ها را دایر کنیم.

امیر مقدم درخصوص وضعیت و آینده رشته نقاشی که زیر شاخه هنرهای تجسمی است, گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته علاقه مردم به هنر خصوصا نقاشی , طراحی و طراحی روی پارچه بیشتر شده مخصوصا کسانی که در طراحی لباس فعال هستند بیشترین مشارکت را در این زمینه دارند. با گذشت سال ها رشته نقاشی پیشرفت بسیار خوبی در کشور داشته , مزیتی که شغل هنری دارد این است که افراد با سنین مختلف می توانند در آن فعالیت و حتی تدریس کنند و می توان گفت بازنشستگی در هنر معنا ندارد.

این هنرمند نقاش با اشاره به راهکارهای مفید برای پیشرفت هنر نقاشی بیان کرد: حمایت و بها دادن قدم اول برای پیشرفت رشته نقاشی است , باید فضای خوب برای هنرمندان در نظر بگیرند , فضا و مکان خوب تاثیر زیادی در بهبود رشته ما دارد اما با وجود هزینه های سنگین این امر به تنهایی برای هنرمندان غیر ممکن می شود. از طرفی هزینه مواد و وسایل مورد نیاز بسیار گران وهمین موضوع سبب شده تا علاقه مندان به این رشته از ورود به آن صرف نظر کنند . یک موضوع دیگری که وجود دارد این است که دست در رشته نقاشی بسیار شده یعنی شخصی که یک دوره آموزش را گذرانده , فکر می کند که نقاش است درصورتی که اینگونه نیست , هنر نقاشی هنر گسترده ای بوده و علم بالایی می خواهد؛ یعنی کسی که وارد هنر نقاشی می شود باید از لحاظ تکنیکی و علمی سطح بالایی داشته باشد اما متاسفانه همه فکر می کنند این رشته راحت است و به راحتی هم می توانند موفق شوند .

هزینه بلای مواد و وسایل مورد نیاز هنر نقاشی، سبب شده تا علاقه‌مندان به این رشته از ورود به آن صرف نظر کنند!

امیر مقدم درخصوص مخالفت برخی والدین برای ورود دانش آموزان به رشته های هنری خاطر نشان کرد: این ذهنیت که نقاشی نان و آب نمی شود و بچه ها باید در رشته دیگری تحصل کنند, در میان والدین وجود دارد و من از این دست هنرجویان بسیار داشتم . من همیشه خودم را مثال می زنم و می گویم من وارد رشته نقاشی شدم آیا درآمدی ندارم؟ و درس هایی که خوانده ام پوچ بوده؟ این شغل برای من آرامش داشته و با روحیه من سازگار است. من به خانواده ها می گویم که اجازه دهید بچه ها به سراغ علایق خود بروند و اگر در مسیر درست قرار بگیرند ,همان رشته برایشان درآمد خواهد داشت . از نظر من رشته نقاشی در روحیه , خلاقیت  و خط هنرجویان تاثیر گذار است. برخی هنرجویان ما افسردگی داشتند و به رشته نقاشی روی آوردند , هنرجوهایی هم داشتیم که الان مربی هستند و به درآمد رسیدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه و زهرا سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
0
عالی بود
محدثه سه نامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
1
استاد خوم هستن
عالیییییییی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲