سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، وقتی بازیهای فوتبال اروپایی را می بینیم اولین چیزی که خودنمایی می کند ، حضور پرشور تماشاگرانی است که به راحتی و بدون ترس در کنار هم می ایستند تا تیم دلخواهشان را تشویق کنند ؛ موضوعی که حالا برای مردم ما یک آرزو شده است ؛ درست همین چند روز پیش بود که ورزشگاه آزادی میزبان تیم کره جنوبی بود و تیم ملی کشورمان در مهمترین رویداد بین المللی به مصاف این تیم قدرتمند آسیایی رفت که نتیجه آن برای هر دو تیم برابر با یک امتیاز شد. اما نکته حائز اهمیت این دیدار ، عدم بهره مندی تیم ملی کشورمان از حضور تماشگران بود که گفته شد به دلیل همه گیری کرونا در ایران ، امکان حضور تماشاگر مرد و زن وجود ندارد  و قطعا اگر این اتفاق رخ میداد ، چه بسا شاهد برتری تیم خودمان بودیم اما گویا فعلا قرار نیست با وجود  تزریق  واکسن های مختلف به مردم ، شاهد توقف یا کند شدن پیک پنجم باشیم و ظاهرا که وارد پیک ششم هم شده ایم. 

حالا وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جدیدترین اظهار نظر خود آب پاکی را روی دستمان ریخت و می گوید که فعلا از بابت پیک ششم خیالش آسوده نیست ؛ او گفت : «  هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. » 

بهرام عین اللهی روز یکشنبه در جلسه شورای عالی نظام پرستاری که با حضور رییس سازمان نظام پرستاری، معاون پرستاری وزارت بهداشت و مدیران پرستاری برگزار شد، با اشاره به سفر کاری روز گذشته(شنبه) به قم و دیدار با علما و مراجع، بیان کرد:  برای حل مشکلات نظام سلامت، حجم زیادی از منابع لازم است تا کمبودهای بهداشتی و درمانی مردم به خصوص در مناطق محروم، رفع شود. زیرا بسیاری از بیماران به دلیل عدم دسترسی به درمان مناسب دچار مشکل می شوند.

پیک‌های سریالی می‌آیند و گویا قرار نیست «کرونا» دست از سر ما بردارد!

وزیر بهداشت در ادامه نسبت به مرخصی تشویقی پرستاران اینطور واکنش نشان می دهد : پیشنهاداتی که ارائه شد ازجمله مرخصی تشویقی، حق پرستاران است، اما هنوز بابت کرونا و پیک ششم خاطرمان آسوده نیست و باید درحالت آماده باش بمانیم. امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. 

وزیر بهداشت درخصوص واکسیناسیون کووید۱۹ عنوان کرد: از دی ماه ۹۹ تا تیر سال جاری فقط پنج میلیون دُز واکسن تزریق شده بود، و امروز به مرز ۷۲ میلیون دُز رسیدیم، یعنی در عرض دو ماه و نیم حدود ۶۷ میلیون دُز واکسن تزریق شده است و این توفیق به دلیل هماهنگی بین سازمان ها و بخش های مختلف کشور به دست آمد. 

او ادامه می دهد: اکنون سرعت واکسیناسیون در ایران از نظر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت تحسین برانگیز است. ما به اندازه جمعیت امارات که حدود ۸ میلیون نفر است، در یک هفته حدود هشت میلیون دُز واکسن تزریق کردیم. تا قبل از این، در فضاهای مجازی همه نسبت به نبودن واکسن معترض بودند، اکنون که مشکل واکسن رفع شده، می گویند چرا واکسن می زنید؟

با این حال انتظار همه مردم از سیستم بهداشت و درمان کشور ، تلاش بی وقفه برای کنترل محسوس این ویروس منحوس است که زندگی را برای همه آحاد جامعه مختل کرده و باعث از دست رفتن تعداد قابل توجهی از مردم عزیزمان شده که متاسفانه از شروع این ویروس تا کنون چهره های شاخص هنری ، ورزشی و سیاسی را از دست داده ایم  . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲