پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰
محمدرضا عیوضی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

« محمدرضا عیوضی » می گوید مشکل امروز ترانه است. متاسفانه ترانه ها واقعا بی هویت شده اند و فقط از عشق های مثلثی می گویند.
محمدرضا عیوضی خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره فعالیت های جدید خود گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار اثر جدید هستم که این اثر همراه با ویدئو کلیپ منتشر می شود و در حال حاضر مشغول ضبط این ویدئو هستیم و زمانیکه ضبط آن تمام شود منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.
این خواننده با اشاره به اینکه شرایط برای انتشار آلبوم فراهم نیست، تاکید کرد: متاسفانه هزینه انتشار آلبوم خیلی زیاد است و در کشور ما انتشار آلبوم اصلا برگشت مالی ندارد و به همین دلیل بسیاری از خواننده ها در چند سال اخیر نتوانستند آلبوم منتشر کنند و مجبور هستیم آثار خود را به صورت تک ترک منتشر کنیم. من زمانیکه می خواستم آخرین آلبومم را منتشر کنم ساعت ۹ صبح آلبوم منتشر شد و ساعت ۱۱ صبح سایت های مختلف آلبوم را برای دانلود گذاشتند. برخلاف اینکه می گویند قانون کپی رایت نداریم باید بگویم که براساس مصوبه ۱۳۴۷ این قانون وجود دارد ولی هیچ حمایتی نمی شود. من برای آن آلبوم دو سال از عمرم را گذاشتم ولی اصلا برگشت مالی نداشت. ما هنرمندان موسیقی سود خودمان را فراموش کردیم و فقط می خواهیم هزینه ها بازگشت داشته باشد تا بتوانیم آلبوم بعدی را تولید کنیم. البته این مشکل تو حوزه های دیگر هم وجود دارد به عنوان مثال یک محقق ۱۰ سال از عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش می کند و کتابی را منتشر می کند ولی در نهایت آن کتاب را دانلود می کنند. اگر پژوهشگر نباشد فرهنگ و هنر رشد نمی کند ولی متاسفانه هیچ کس به این موضوع رسیدگی نمی کند.

ترانه‌های امروز بی هویت شده اند و فقط از عشق های مثلثی می گویند!
« عیوضی »  در ادامه خاطرنشان کرد : بسیاری از خواننده های قدیمی خداحافظی کردند و دیگر به صحنه نمی روند زیرا واقعا نمی توانند مانند گذشته فعالیت کنند. بسیاری از خواننده هایی که الان حضور دارند به کمک تهیه کننده ها فعالیت می کنند و یک شبه بالا می آیند، البته کرونا سبب شد آنها هم نتوانند فعالیت کنند زیرا تهیه کننده ها فقط با دید سرمایه گذاری به این هنر نگاه می کنند. خواننده های قدیمی به دو دلیل با تهیه کننده ها همکاری نمی کنند زیرا این هنرمندان برای هنر خود زحمت کشیده اند و حاضر نیستند به هر طریقی هنر خود را واگذار کنند. دومین مسئله این است که حاضر نیستند آثاری منتشر کنند که تاریخ مصرف دارند. خواننده های قدیمی حاضر نیستند هر ترانه ای را بخوانند.
این هنرمند افزود: مشکل امروز ترانه است. متاسفانه ترانه ها واقعا بی هویت شده اند و فقط از عشق های مثلثی می گویند. تهیه کننده دغدغه هنر را ندارد، در نتیجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اقدامی انجام دهد ؛متاسفانه در چند سال اخیر شاهد بودیم که برای تولید اثر فاخر سنگ اندازی می کنند. باید بپذیریم که اگر این روند ادامه پیدا کند چیزی از موسیقی فاخر باقی نمی ماند. موسیقی در ذات خودش بد و خوب نیست بلکه از لحاظ تکنیکی دچار ضعف یا قوت است.
این خواننده در ادامه عنوان کرد: من حاضر نیستم هر ترانه ای را بخوانم زیرا این ترانه های امروزی است که موسیقی را به ابتذال کشیده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از خواننده هایی که قصد دارند سبب رشد موسیقی فاخر شوند حمایت کند تا موسیقی دوباره به دوران طلایی خود بازگردد.
او در پایان گفت: زمانیکه یک هنرمند نمی تواند حق بیمه خود را پرداخت کند و مشکل معیشت دارد نمی تواند در راه رشد و شکوفایی هنر قدم بردارد.‌ هر هنرمندی تا یک جایی می تواند تلاش کند و بعد از مدتی انقدر درگیر مشکلات می شود که ترجیح می دهد این حوزه را کنار بگذارد و سراغ کار دیگری برود.


گفتگو از غزاله سعادتی

برچسب ها: محمدرضا عیوضی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲