يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰  |  Sunday, 17 October 2021

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

 آرش فلاحت پیشه گفت: ما از روزهای خوب تئاتر بسیار فاصله داریم, روزهایی که دانشجو بودیم و آثاری را روی صحنه می دیدیم که بسیار فاخر بودند اما اکنون اتفاق ویژه ای  در تئاتر رخ نمی دهد.

مینا قنبری : آرش فلاحت پیشه بازیگر تئاتر و تلویزیون دانش آموخته  بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا است و بازیگری را با نقش آفرینی در تئاتر آغاز کرده است. او علاوه بر بازیگری جزو مدرسین تئاتر نیز به شمار می رود. « فلاحت پیشه  » بازی در نقش « ابرهه »  در فیلم "محمد رسول الله (ص) "به کارگردانی مجید مجیدی را در کارنامه هنری خود دارد؛ او همچنین در سریال های دانشسرا، گاهی به پشت سر نگاه کن، برادرجان و بوی باران ، ایفای نقش کرده است. در ادامه گفت و گوی دیباچه با آرش فلاحت پیشه را می خوانید: 

آرش فلاحت پیشه درخصوص جدیدترین فعالیت خود در گفت و گو با خبرنگار دیباچه گفت: در حال حاضر برای نمایش "طوفان شکسپیر" به کارگردانی مصطفی کوشکی و در کنار هنرمندانی چون صدرالدین زاهد  , یعقوب صباحی , محمد نادری , الهه شه پرست و هادی عطایی و دوستان دیگر در حال تمرین هستم.

او افزود: از پایان نوروز 1400 تمرین نمایش را آغاز کردیم ولی به دلیل شرایط کرونا نوبت اجراها تغییر کرده و مشخص نیست چه زمانی این نمایش روی صحنه برود. برای کارهای تلویزیونی هم صحبت هایی شده اما تا زمانی که قطعی نشود درباره آن حرفی نمیزنم.من در کنار این فعالیت ها کلاس های بازیگری"تمرکز تا باور" را دارم و بخشی از داشته های خود را با نسل جدید به اشتراک می گذارم.

« فلاحت پیشه »  درخصوص روی کار آمدن وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هر وزیر جدیدی نگاه منعطف جدیدی هم دارد اما بعد همه چیز به روال قبل باز میگردد, همانگونه که بود. هنر ,سینما و به خصوص تئاتر همیشه نادیده گرفته می شود و اگر منفعتی در کار باشد , زنگی را به صدا درآورده و  یا کلنگی می زنند. به همین دلیل من سعی می کنم کار و تاثیرگذاری خود را در محیطی کوچکتر داشته باشم.

بازیگر سریال " برادر جان" با اشاره به اینکه خسارت در تئاتر بازگشتی ندارد, اظهار کرد: نمی توان روی تئاتر بصورت متداول برای امرار معاش فکر کرد زیرا هزینه نمایش ها باز نمی گردد چه برسد به اینکه خسارتی دریافت کنیم. اگر کسی بخواهد در تئاتر منفعت زیادی ببرد راه را اشتباه آمده و این شرایط سبب شده تا گروه های حرفه ای کار نکنند و در کارهای دیگری سرمایه گذاری کنند از طرفی  این مسیر راه را برای گروه های دانشجویی , گروه های جوان تر و گروه های تجربی راحت تر کرده است.

اگر کسی بخواهد در تئاتر منفعت زیادی ببرد راه را اشتباه آمده | امیدواریم چراغی در تئاتر روشن شود! | روز‌هایی که دانشجو بودیم، نمایش‌ها بسیار فاخر بودند

اوادامه داد: تجربه هایی که باید در دانشگاه ها و پلاتو ها و با حضور اساتید و دانشجویان کسب شود تا پله پله به سالن های بزرگ برسد , اکنون  این گروه ها به راحتی در سالن های بزرگ اجرا می روند به همین دلیل شاهد اتفاقات خوبی روی صحنه تئاتر نیستیم البته که در این میان شاهد اجرای نمایش های با کیفیت هم هستیم.ما از روزهای خوب تئاتر بسیار فاصله داریم, روزهایی که دانشجو بودیم و آثاری را روی صحنه می دیدیم که بسیار فاخر بودند اما اکنون اتفاق ویژه ای رخ نمی دهد به هر حال امیدواریم چراغی در تئاتر روشن شود و شاهد اتفاق ویژه ای برای تئاتر باشیم.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه زمانی که بحث تئاتر آنلاین مطرح شد به شدت به آن موضع داشتم , اظهار کرد:  تئاتر باید در شرایط خاص خود و در مواجهه با مخاطب تعریف شود. در تئاتر آنلاین می توان تئاترهایی که از گذشته بوده را حفظ کرد تا افرادی که تازه وارد هستند به آن ها دسترسی داشته و با تئاترهای فاخر آشنا شوند. اما تئاتر به شکل آنلاین جوابگو نبوده و برای گروه هم بازخورد مالی ندارد. در زمان شیوع بیماری و اجرای قرنطینه پلتفرم های مختلفی  برای اجرای تئاتر آنلاین وارد شدند و شکست خوردند, زیرا می گفتند تا یک الی دو سال تئاتر نیست اما ما در همان شرایط هم کار و نمایش روی صحنه بردیم . برای نمونه در آن زمان نمایش " پنهان خانه پنج در" را با رعایت پروتکل ها به اجرا رفت.

او خاطرنشان کرد : به یاد دارم زمانی که این جریان شروع شد مطلبی نوشتم که بسیاری برنتابیدند . به هرحال باید بستری فراهم شود تا جامعه تئاتری بتواند کار کند و نگران حداقل ها نباشد. در حال حاضر گروه های تئاتری مجبور هستند در ده کار همزمان کار کرده تا بتوانند اجاره خانه خود را بدهند از طرفی هم نمی توان هر نمایش را بیش از دو الی سه ماه تمرین کرد در حالی که باید برای هر نمایش وقت بگذاریم. اگر اراده ای باشد می توان دوباره آن شرایط را محیا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو «دیباچه» با معین راهبر خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی

احساس میکنم خیلی وقت‌ها ما غرب زده میشویم | کل دنیا، موسیقی نواحی مختلف این مرزو بوم را دوست دارند

۱۷:۲۰  -  ۲۱ مهر ۱۴۰۰
گفتگو اختصاصی «دیباچه» با مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ( گزارش میدانی )

متولی ساماندهی دستفروشان متروی تهران کیست!? / ۶۰ میلیارد تومان هزینه اوِرهال قطار‌های مترو | چرا دولت ها اهمیتی به بروزرسانی سیستم مترو نمی دهند؟

۱۶:۴۱  -  ۲۱ مهر ۱۴۰۰
ابراهیم فروزش؛ کارگردان صاحب سبک سینمای کودک و نوجوان به دیباچه گفت:

آثار خوب نویسندگان قدیم و جدید، انعکاسی از زندگی روزمره کودکان و نوجوانان ایرانی است

۱۲:۰۴  -  ۲۱ مهر ۱۴۰۰
مروری بر مهمترین خبر‌های مرتبط تلویزیون و سریال‌های خارجی

سری جدی فوتبال برتر آمد ؛ عادل نیامد!

۱۷:۰۲  -  ۲۰ مهر ۱۴۰۰
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها