دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰  |  Monday, 20 September 2021

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

زهرا فرود : "مهران رجبی "ضمن بیان اینکه حتی با ابتلا به کرونا و ضعفی که همچنان از آن بیماری در خود حس می کند گزیده کار نشده می گوید ماندگاری یک بازیگر در حضورمتداوم او در پروژه های مختلف و فاصله گرفتن از تیپ سازی شکل می گیرد همچنین تهیه کنندگان تلویزیون و به ویژه صنعت سینما در جهت بازگشت سرمایه، داشتن گیشه خوب و به دست آوری سود به تولید آثار می پردازند و صرفاً به بالابردن یا تغییر فرهنگ مردم جامعه توجه آنچنانی ندارند.

"رجبی" بازیگرسینما وتلویزیون به خبرنگار دیباچه گفت: اعتقادی به تکراری بودن نقش هایم در آثار سینمایی و تلویزیونی و به ویژه کارهای طنز ندارم چون هر کارطنزی با نگاه خاص و زاویه دید کارگردان خود ساخته می‌شود و به لحاظ شخصیت پردازی از رگه های ساختاری و محتوایی خاص خود تبعیت می‌کند بنابراین نمی‌توان گفت  تکرار در کارها ونقش هایم غلبه کرده چون در هر پروژه سعی می‌کنم هم‌راستا با فیلمنامه و نقشی که برایم در نظر گرفته شده بازی کنم .

تهیه کنندگان سینمادرجهت سودآوری فیلم می سازند نه درجهت بالا بردن فرهنگ مردم | نقش هایم تکراری نیستند ،سعی میکنم از تیپیکال شدن فاصله بگیرم!

اوبه عنوان آخرین بازیگری که به گروه بازیگران مجموعه در کنار پروانه ها ساخته" داریوش یاری" پیوسته بیان کرد: از آنجا که انتخاب بازیگران برای تولید یک اثراز سخت ترین مراحل ساخت یک پروژه به حساب می آید و گزینش ها باید بر اساس توانایی و نزدیک بودن همه جانبه هنرمندان به کاراکترهای لحاظ شده در فیلمنامه انجام گیرد از این رو وقتی برای حضور در کاری با یک بازیگر از جمله بنده تماس گرفته می شود قطعاً تمامی جنبه های بازی برای شخصیت نوشته شده در فیلمنامه ازسوی کارگردان و تهیه‌کننده واکاوی شده همچنین هرفیلمنامه‌ای برای روایت های خود نیازمند یکسری شخصیت های خاص است که باید بر اساس آن پیشرفت رفت البته گاهی پیش می‌آید که دست بازیگران برای ارائه نظرات خود پیرامون شخصیت پردازی و یا دیالوگ گویی ها بازتر باشد و با تبادل نظرات خود با عوامل تولید به خلق شخصیت‌ها کمک رساند.

بازیگر مجموعه وضعیت زرد ادامه داد :بازیگر برای اینکه از تیپ وتیپ سازی فاصله بگیرد و در قالب شخصیت به ایفای نقش بپردازد باید در گزینش نقش‌هایش کمی متمایز عمل کند و با موفقیت در ایفای یک نقش از تکرار مکرر و پشت سرهم آن کاراکتر در آثار دیگر بپرهیزد در غیر اینصورت بازیگر به نقش‌آفرین تیپیکال مبدل می‌شود بنابراین باید سعی کرد کارهایی که برای بازی بر می گزینیم به لحاظ ماهیت و شخصیت پردازی با یکدیگر متفاوت باشند و معتقدم هیچ موضوعی نمی تواند بازیگر را ماندگار کند جز حضورمداوم در پروژه‌های مختلف و اینکه اتفاق و آنَش رخ دهد.

تهیه کنندگان سینمادرجهت سودآوری فیلم می سازند نه درجهت بالا بردن فرهنگ مردم | نقش هایم تکراری نیستند ،سعی میکنم از تیپیکال شدن فاصله بگیرم!

رجبی که خود دچار بیماری کرونا شده بود با بیان اینکه در این شرایط هم گزیده کاری نمی کند و معتقد است بازیگران نیز همچون کادر درمان باید وظیفه مختص به خود را برای جامعه به درستی ایفا کنند و کنار نکشند گفت:اعمال برخی ممیزی ها از الزامات آثار سینمایی و تلویزیونی است و از آنجا که حتی ما از مقوله ممیزی در روابط خانوادگی خود به عنوان یک جامعه کوچک به جهت پایداری و حفظ کیان آن بهره می بریم در تلویزیون نیز که یک رسانه ملی باپوشش خانواده ای میلیونی محسوب می‌شود باید از ممیزی ها استفاده وسیعتری نمود و در کل هر کشوری بنابر جهانبینی ها و ساختار اجتماعی خود از این اصل بهره می بردازاین رو مدعی بودن در ارتباط با عدم اعمال و توجه به ممیزی در برخی آثار مقوله غیرمنطقی است  چرا که می‌توان گفت این موضوع از ملزومات ساخت برخی آثار در راستای روایت‌های خود در بستر القای مفاهیم به شمار می رود.

 بازیگر سریال طنز بوتیمار گفت: طنز وضعیت زرد یک طنز موقعیت بود که با توجه به سیتکام بودن آن یعنی فعالیت‌های روزانه شخصیت‌های آن با حرکات یا دیالوگ های طنز انجام شدو هنگام بیان هرنکته طنزآمیز معمولاً صدای خنده استودیویی و زنده ویااز پیش ضبط شده به گوش می‌رسید، همچنین چون دیالوگ گویی های آن به صورت پینگ پنگ یا رفت و برگشت سریع صورت می‌گرفت دستمان به  به عنوان بازیگر برای اضافه ،کم و یا تغییر گفتگوها به دلیل ساختار این نوع طنز بسته بود و شاید به همین جهت کاراکتر م در این طنز تکراری به نظر آمد و لازم است بگویم زمان پخش سریال در حوالی ساعت ۲۰ و زمان پخش تکرار آن در ۱۰ صبح باعث شد این مجموعه آنطورکه باید خوب دیده نشودوسریال وضعیت زرد به لحاظ شرایط پخش نیز از وضعیت زردی برخوردار باشد.

تهیه کنندگان سینمادرجهت سودآوری فیلم می سازند نه درجهت بالا بردن فرهنگ مردم | نقش هایم تکراری نیستند ،سعی میکنم از تیپیکال شدن فاصله بگیرم!

مهران رجبی که علاوه بر سینما و تلویزیون در آثار شبکه های نمایش خانگی از جمله سریال موچین و گلشیفته به ایفای نقش پرداخته بیان کرد: اصولاً در عرصه سینما سبک و ژانری که تضمین و ترغیب کننده مردم به سمت سالنها باشد دوره به دوره هم راستا با تغییرات زندگی مردم عوض می‌شود و از آنجا که سینما یک صنعت است پس تهیه کننده های آن به دنبال کسب سود هستند و فقط صرفاً بالابردن یا تغییر سطح فرهنگ جامعه مدنظر آنها نیست وازاین جهت نگارش فیلمنامه ها و ساخت آثار بر اساس ذائقه و خواسته های به روز مردم و اینکه چه موضوعی می تواند بیشترین طلب را از سوی مخاطب داشته باشد پیش می رودو این مسئله در تلویزیون هم صدق می‌کند و بر اساس آن آثاری که بر مبنای نگاه و استقبال مردم ساخته شوند قاعدتاً خوب دیده می شوند.

بازیگر سریال دردسرهای عظیم خاطرنشان کرد : در سریال ۸۷ متر که تولید آن از سال ۹۶ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی استاد عیاری شروع شد و به زودی نیز از شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت ایفاگر نقش محسن خلیلی هستم که با خرید یک خانه درگیر ماجراهای بسیاری می شود و امیدوارم این سریال که ساخت آن در شرایط  دشوارمالی و سختی های کرونایی ساخته شد مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با «عباس غزالی» به بهانه ساخت فیلم جدید کوتاهش

"لبخند ماسک" نگاهی به قربانیان معضلات اجتماعی دارد | پلتفرم‌ها در ایران به لطف کرونا خیلی زود رونق گرفتند!

۱۰:۰۳  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
وقتی ایلیا منفرد دیگر به اوج خود برنگشت

آهنگ مشهور «گل ارکیده» چگونه ساخته شد؟

۱۸:۰۷  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
حامد تأملی طراح و تولیدکننده اسباب‌بازی در گفتگو با پایگاه خبری دیباچه بیان کرد:

شورای نظارت بر اسباب‌بازی باید به عنوان یک نهاد کاملا مستقل عمل کند | بازی و اسباب بازی مختص رده بندی سنی کودک و نوجوان نیست!

۱۵:۲۶  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
انتقاد‌های تند فیلمساز و منتقد جوان سینما در خصوص کیفیت آثار کمدی حال حاضر

بهارلو: فیلمِ وحشت می‌سازند، به جای ترساندن، مخاطب را به خنده می‌اندازد | آثاری نظیر «مردم معمولی»، «دراکولا» اثر فرهنگی نیستند!

۱۶:۴۳  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
پربازدیدها
آخرین اخبار