جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
رئیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی صدا و سیما گفت: شروع فصل دوم سریال «جلال الدین» از بزرگسالی و جوانی مولانا خواهد بود که بازیگران در این بخش همه متفاوت هستند.



دیباچه:

«امین صدیقی» رئیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی سازمان صدا و سیما درباره اینکه ساخت زندگی کدام مشاهیر ایرانی برایتان از اولویت خاصی برخوردار است، گفت: اگر قرار بر این بود تا امروز در این باره انتخابی انجام دهیم، سریال «سعدی» برایمان اولویت داشت، چراکه شخص سعدی را اغلب طیف‌ها می‌شناسند و به راحتی با او ارتباط برقرار می‌کنند اما به این دلیل که سری اول سریال «جلال الدین» ساخته شده است، بالطبع ساخت سری بعدی آن در اولویت ما قرار دارد.

وی ادامه داد: فیلم نامه فصل 2 سریال «جلال الدین» را که تولید فصل اول آن در شبکه برون مرزی صورت گرفته بود، را در دست نگارش داریم و طبق پیش بینی‌هایمان تا الان 26 قسمت را برای سری دو این سریال در نظر گرفتیم، اما این احتمال می‌رود که تعداد قسمت‌ها را افزایش دهیم.

دیباچه-جلال الدین


صدیقی بیان داشت: در مقایسه با فصل اول، فیلم نامه به مراتب جذاب تری خواهیم داشت، چراکه از فیلم نامه فصل اول «جلال الدین» رضایت کاملی نداشتیم و یکی از دلایلی که در تولید فصل بعدی این سریال فاصله‌ای افتاد، عدم رضایت ما از فیلم نامه سری قبل بود و سعی کردیم تا کاستی‌های سری اول را جبران کنیم.

رئیس مرگز گسترش فیلم نامه نویسی سازمان صدا و سیما در ادامه درباره قصه فصل جدید از سریال «جلال الدین» گفت: در فصل دو و سه از این سریال، به مقطع مهمی از زندگی مولانا پرداخته می‌شود که اهمیت فراوانی خواهد داشت و آن هم مواجهه شمس با مولانا است که در پی آن تحول روحی و عرفانی در مولانا رخ می‌دهد. همچنین قصه این فصل از ورود مولانا به قونیه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به لوکیشن‌های ادامه این سریال ادامه داد: در حقیقت فصل دو و سه سریال «جلال الدین» را در یک فاز و مرحله پیش بینی کردیم و جزئیات مربوط به لوکیشن‌ها باید با نظر کارگردان هماهنگ باشد، کما اینکه از سری قبل چندین لوکیشن در اختیار داریم که می‌توانیم بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده کنیم.

صدیقی در ادامه گفت: مولانا از آن دسته شخصیت‌هایی است که مخاطب خاص خود را دارد و باید روی این موضوع توجه بیشتری داشت.

وی درباره اینکه آیا گروه تولید و بازیگران‌‌ همان افراد حاضر در سری اول این سریال بودند، نیز گفت: همه عوامل حتی بسیاری از بازیگران این سریال تغییر می‌کنند. همانطور که مطلع هستید شروع فصل دو از بزرگسالی و جوانی مولانا خواهد بود، همچنین به خاطر گذر زمان و رعایت کردن شریط سنی، بازیگر نقش جلال الدین باید تغییر کند و نقش شمس و بازیگرانی که از ورود به قونیه باید به ایفای نقش بپردازند نیز باید جدید باید باشد.

فارس نوشت: صدیقی درباره ساخت سریال «سعدی» نیز گفت: اولویت بعدی ما ساخت سریال «سعدی» است. چراکه پیام‌هایی در آثار منظوم و منثور سعدی وجود دارد که در شرایط امروز جامعه ما، مخاطب راحت‌تر می‌تواند با آثار وی ارتباط برقرار کند.

وی افزود: در حال حاضر درباره تولید این سریال برنامه‌ریزی خاصی نداشتیم چراکه سریال‌هایی از این دست بدون تامین بودجه پیش نمی‌روند، اما برای تهیه‌کنندگی اثر با حسن بشکوفه مذاکراتی داشتیم که ایشان هم با چند کارگردان در این باره صحبت کردند.

صدیقی در پایان گفت: همانطور که در جریان هستید فیلم نامه سریال «سعدی» در 50 قسمت تصویب شده است و در اولین فرصتی که تامین بودجه شود وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد.

 
برچسب ها: دیباچه ، جلال الدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲