سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

ساخت مجموعه های دنباله دار همیشه با چالش های جدی مواجه بوده است. از جمله این چالش ها حضور بازیگران فصل های قبل در فصل های جدید است. چالش مهمی که این بار «بچه مهندس» با آن مواجه بود.

به گزارش دیباچه،ساختن فیلم ها و سریالهای  دنباله دار همواره با مشکلات و معضلات متعددی روبرو است. یکی از این مشکلات طولانی شدن سریال و یا فیلم و به تبع آن  بیرون رفتن برخی از شخصیت ها از فیلم است.

ترک کردن سریال یا فیلم دلایل متعددی دارد؛ گاهی مشغولیت زیاد یک بازیگر و بازی در فیلم دیگر باعث ترک کردن مجموعه و پایان دادن به بازی اش می شود ، گاهی کارگردان و تهیه کننده به دلیل راضی نبودن از یک بازیگر شخص دیگری را جایگزین می کنند؛ از دیگر مسایلی که ممکن است باعث جدایی بازیگر از تیم تولید شود آسیب دیدن، بیماری و یا فوت منجر به  جایگزینی اجباری یک بازیگر خواهد شد.

نقدی کوتاه بر سریال «بچه مهندس ۴» و بازی محمدرضا رهبری!

«بچه مهندس» از جمله سریال هایی است که بنا به اتفاقاتی که رخ داد و به گفته تهیه کننده درخواست های غیرمتعارف «روزبه حصاری» را علت عدم همکاری با این بازیگر عنوان کرد.

اما نکته حائز اهمیت در انتخاب بازیگر جایگزین است که بتواند راکورد بازی بازیگر نقش «جواد جوادی» را بشناسد و حفظ کند. اگر نگاهی بدون غرض ورزی به سری جدید مجموعه «بچه مهندس» داشته باشیم خواهیم دید محمدرضا رهبری به خوبی از عهده نقش برآمده و این ریسک بزرگ را پذیرفته است این بازیگر جوان  در ارایه نقش تلاش کرده تا راکورد بازی را حفظ کند. اگر نگاهی به بازی او در «خانه امن» بیاندازیم خواهیم دید تفاوت بسیار خوبی را شاهد هستیم.

مهارت  محمدرضا رهبری که سالها پیش در میوه ممنوعه نیز با حسن فتحی همکاری داشته، در این سری از مجموعه به خوبی قابل مشاهده است. رهبری کار سختی را تجربه کرده و در قسمت های پخش شده تلاش او برای چگونگی قرار گرفتن در قاب تصویر و ایجاد همذات پنداری با مخاطب را به خوبی می توان دید. بسیاری از احساس ها و افکار شخصیت جواد، بدون دیالوگ و صرفاً با تکیه بر عواطف پنهان در چهره و چشم های بازیگر منتقل می شود. رهبری تلاش کرده حرکات کنترل شده تری از خود بروز دهد که در ارائه بازی بسیار روان است و حس بهتری را منتقل می کند.

محمدرضا رهبری با قبول بازی در نقش جواد جوادی ریسک بزرگی را متقبل شده است البته به لحاظ ظاهر و استایل بدنی به بازیگر قبلی بسیار نزدیک است و انتخاب بسیار خوبی صورت گرفته است.

رهبری به لحاظ بازی بسیار روان بازی می کند و حس را درست به مخاطب انتقال می دهد بدون داشتن حرکات اضافه بدن و مهارتش را در ارایه حس از طریق اعضای بدن به خوبی به نمایش گذاشته است. با به کارگیری از اعضای بدن حجم عظیمی از احساس ها ، فکرها و تردیدها را در بازی اش بازتاب می دهد که نشان از توانمندی او در ارائه نقش دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲