یک گروه طرفداری اخیرا از مارک زاکربرگ مدیراجرایی فیسبوک، خواست تا نسخهای از برنامه اشتراک عکس اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال را ایجاد نکند، زیرا این کار، آنها را در معرض خطر بزرگی قرار میدهد.
در حالی نامهای از کمپین کودکی بدون تجارت (CCFC) به زاکربرگ در حال انتشار است که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان به دلیل تقویت اطلاعات نادرست در سطح جهانی در سیستم عاملهای خود، مورد انتقاد قرار گرفته و در عین حال کودکان را در معرض مطالب نامناسب قرار داده است.
کمپین کودکی بدون تجارت میگوید، اینستاگرام از ترس جوانان برای از دست دادن سواستفاده میکند، زیرا آنها دائما دستگاههای خود را برای تأیید و بارگذاری تصاویر بررسی میکنند، بعلاوه اینکه تمرکز مداوم پلتفرم اینستاگرام بر ظاهر و خودآموزی چالشی برای حریم خصوصی و سلامتی نوجوانان است.
اعتراض به راه اندازی اینستاگرام کودکان
در این نامه آمده است: "اگرچه جمع آوری دادههای ارزشمند خانوادگی و پرورش نسل جدیدی از کاربران اینستاگرام ممکن است برای هدف نهایی فیس بوک مفید باشد، اما به احتمال زیاد استفاده از اینستاگرام توسط کودکان خردسال که به صورت ویژه در برابر دستکاری و بهره برداری پلتفرم اینستاگرام آسیب پذیر هستند را افزایش میدهد. "
کمپین کودکی بدون تجارت، معتقد است بازاریابی با کودک به رشد مناسب بچهها آسیب میرساند و به پایان دادن به بازاریابی برای کودکان اختصاص دارد.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام 1 ماه پیش تأیید کرد که نسخهای از این برنامه محبوب برای به اشتراک گذاری عکس برای کودکان زیر ۱۳ سال در دست ساخت است. موسری گفت که این شرکت متعلق به فیس بوک میداند که بسیاری از بچهها میخواهند از اینستاگرام استفاده کنند، اما هنوز یک طرح دقیق وجود ندارد.
موسری گفت: "بخشی از راه حل ایجاد نسخهای از اینستاگرام برای جوانان یا کودکانی است تا والدین بتوانند روی استفاده فرزندانشان از این پلتفرم نظارت داشته باشند.