چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۴ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
گفت و گو خودمانی دیباچه با حمیدرضا حافظ شجری ،بازیگر سریال « نوروز رنگی »

دیباچه: حمیدرضا حافظ شجری بازیگر ۱۸ ساله دچار نوعی بیماری رماتیسم مفصلی است و رشد او متوقف مانده و بسیار کم‌سن و سال‌تر از سن شناسنامه‌ اش به نظر می‌آید.

ویژگی ظاهری حمیدرضا حافظ شجری که متفاوت از دیگر بازیگران است، شاید دلیل اصلی انتخاب علی مسعودی( علی مشهدی) کارگردان سریال نوروز رنگی است که ظاهر او غیر از فیزیک ظاهری، ویژگی‌های بازیگری قابل‌توجهی داشته که سبب شده است به جای ۴ قسمتی که در ابتدای ساخت این سریال برای او در نظر گرفته شده بوده حالا در  ۲۰ قسمت آن حتما حضور داشته باشد. 

کسانی که مرا به خاطر شرایط جسمی‌ام مسخره می‌کردند الان از شدت خجالت نزدیکم نمی‌شوند!

خبرنگار « دیباچه »  به سراغ حمیدرضا حافظ شجری یکی از بازیگران نقش اصلی «نوروز رنگی» سریال رفته که او را به عنوان «جعفر»، پسر کوچک خانواده حاج‌صادق و برادر جواد (جواد خواجوی) می‌شناسند، او حرف‌های گفتنی جالب  و شیرینی دارد. مشروح این گپ و گفت که هم خواندنی‌ است در ادامه آمده است:

« من حمیدرضا حافظ شجری مشغول تحصیل در کلاس دوازدهم رشته سینما هستم و قصد دارم تحصیلات سینمایی‌ام را تا دانشگاه ادامه دهم.»

کسانی که مرا به خاطر شرایط جسمی‌ام مسخره می‌کردند الان از شدت خجالت نزدیکم نمی‌شوند!

حمیدرضا حافظ شجری یکی از بازیگران بسیار جوان سریال «نوروز رنگی» است که برای اولین بار در تلویزیون حضور پیدا کرده است. او در مورد حضورش در سریال  نوروز رنگی می گوید: « این نخستین کار تصویر بنده است که کار بسیار خوبی هم بود و من حتی سختی‌هایش را خیلی دوست داشتم. از اینکه در کنار آقای مسعودی و جواد خواجوی کار می کردم اشتیاق زیادی داشتم و  ۱۰ سال در عرصه بازیگری تئاتر حضور داشتم و بازی روی صحنه را تجربه کرده بودم الان که پس از ۱۰ سال روبه‌روی دوربین قرار گرفته‌ام برایم خیلی جذاب است. تئاتر را هم خیلی دوست دارم.

او  در پاسخ به این سؤال که بازی روی صحنه جذاب تر است یا پشت دوربین تلویزیون گفت: ۱۰ سال پیش برای اینکه وارد کار تئاتر شوم خیلی پیگیری کردم؛ آن زمان در کاری بازی کردم که ۴۰ بازیگر داشت و کار سنگینی بود. در واقع نیاز داشتم تئاتر کار کنم چون حالم را خوب می‌کرد اما حالا سینما و تلویزیون را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم هدفم این باشد که به سینما فکر کنم و در همین مسیر تلاش کنم.

کسانی که مرا به خاطر شرایط جسمی‌ام مسخره می‌کردند الان از شدت خجالت نزدیکم نمی‌شوند!

به نظرتان کدام بخش از تجربه پشت دوربین تلویزیون برایتان جذاب بوده است؟

دیده‌شدن. این دیده‌شدن برای من خیلی جذاب است. به نظر من سختی خودش را دارد ولی خیلی بهتر از تئاتر است.این دیده شدن در کنار همه جذابیت‌هایش، ممکن است پیامدهای مختلفی داشته باشد و می‌دانم بازیگری خیلی سخت است و دیده‌شدن حاشیه‌هایی را به همراه دارد. من سعی می‌کنم بازیگری را طوری دنبال کنم که درگیر این حاشیه‌ها نشوم.

او  در خصوص تمجیدهای مردم و هنرمندان از بازی در نقش «جعفر» سریال «نوروز رنگی »، تصریح کرد: از هنرمندان هم تشکر می‌کنم که در پیام‌هایی به حضور بنده در سریال نوروزی تلویزیون اشاره کرده‌اند تا الان که ۱۶ قسمت از سریال پخش شده بازخورد زیاد داشتم. در این مدت خیلی‌ها با من به شکلی تماس گرفتند و گفتند بازی‌ام جذاب بوده و گفتند دلشان برای من تنگ شده و حتی کسانی که پشت صحنه‌های این سریال را در صفحه اینستاگرامی جواد خواجوی دیده بودند از کار خوششان آمده بود.

کسانی که مرا به خاطر شرایط جسمی‌ام مسخره می‌کردند الان از شدت خجالت نزدیکم نمی‌شوند!

شروع کار در سریال نوروز رنگی چطور بود؟ نگران نبودید از پس کار برنیایید؟

شروع خوبی بود. سکانس اول را که بازی کردم متوجه شدم همه خوششان آمد. نقش جعفر یعنی برادر جواد را به من دادند. در ابتدا هم این نقش در چهار قسمت سریال تعریف شده بود اما پس از بازی در سکانس اول فهمیدم بازی‌ام را دوست داشتند. فکر نمی‌کردند بتوانم خوب بازی کنم. آقای مسعودی تصمیم گرفتند نقش مرا در قسمت‌های دیگر هم گسترش دهند. به این ترتیب در ۲۰ قسمت سریال حضور دارم.

  "نوروز رنگی" چه ویژگی داشت که شما را درگیر کرد؟

لهجه مشهدی یکی از ویژگی‌های سریال «نوروز رنگی» است. ویژگی خیلی مهمی هم هست. مردم خیلی لهجه مشهدی را دوست دارند. خیلی جاها از من خواسته‌اند با لهجه صحبت کنم. احساس می‌کنم مردم از شنیدن لهجه مشهدی کیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری رمز موفقیت در بازیگری است، گفت:به نظر من اخلاق همان چیزی است که وجودش می‌تواند آدم‌ها را در مسیر خودشان پیش ببرد. نمی‌توانم بگویم چه برنامه‌ای دارم چون هنوز تجربه کافی ندارم اما می‌توانم بگویم که بازیگر با اخلاقی خواهم بود تا ماندگار شوم. الان فقط می‌توانم بگویم انگیزه بسیار بالایی برای بازیگری دارم چون خدا بعد از ۱۰ سال رویش را به من کرد و من از این بابت خوشحالم و نمی‌خواهم به این راحتی این فرصت را از دست بدهم. 

آیا شرایط جسمی، مانعی در راه بازی‌گری‌تان نیست؟

فکر نمی‌کنم. الان فهمیدم شرایط جسمی چندان مهم نیست. کسانی که مرا به خاطر شرایط جسمی‌ام مسخره می‌کردند الان از شدت خجالت نزدیکم نمی‌شوند. من فکر می‌کنم در بازیگری می‌توانم رشد کنم و نظرهای منفی درباره ظاهرم را تغییر دهم.

او  در خصوص دلایل استقبال مردم از سریال‌های طنز گفت: من سریال‌های طنز را دوست دارم و فکر می‌کنم سریال ما رقیب بسیاری از این سریال‌هاست. وجود لهجه مشهدی و فضاهای مشهدی این سریال را متفاوت و دیدنی کرده است. 

کسانی که مرا به خاطر شرایط جسمی‌ام مسخره می‌کردند الان از شدت خجالت نزدیکم نمی‌شوند!

چه آرزویی دارید؟

حتما بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون باشم.

 این بازیگر در پایان سخنان خود گفت: باید از علی مسعودی به‌خاطر اعتمادشان تشکر کنم؛ از پدر و مادرم به‌خاطر زحماتشان و  از زن‌داییم، خانم شمسی برزشی، که من را وارد حرفه تئاتر کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعیم شیبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
5
به نظر من کول مزه و قشنگیه فیلم نوروز رنگی آقای حمیدرضا شجری است که در نقش جعفر بازی میکند خیلی بازیگر طنز و جالبی است که در صورتی که برای اولین بار است که دیدمش و فهمیدم ایشان یه بازیگر است بازیگر محبوب من شد و امیدوار و مطمعن هستم که بازیگری عالی و حرفه ای میشود باسپاس از کل دست اند کاران سریال نوروز رنگی خداحافظ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار