دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰  |  Monday, 17 May 2021

تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش دیباچه،تحقیقات اخیر محققان حاکی از آن است که فناوری تشخیص چهره می‌تواند شخصیت افراد را نیز شناسایی و تحلیل کند. محققان اخیراً توانسته‌اند که شبکه عصبی در هوش مصنوعی طراحی کنند که می‌توانند ۱۲۸ عامل موجود در چهره کاربران را ارزیابی کند. این فناوری می‌تواند مشخصاتی مانند عرض دهان، ارتفاع لب‌ها و حالت چشم را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات آن‌ها را تحلیل کند.

فناوری تشخیص چهره می‌تواند شخصیت افراد را نیز شناسایی و تحلیل کند!

دسته‌بندی شخصیت افراد مختلف از طریق شبکه عصبی جدید هوش‌ مصنوعی

طبق اطلاعات منتشر شده، هوش مصنوعی مذکور داده‌های دریافت‌شده از افراد را بر اساس پنج مشخصه رفتاری دسته‌بندی می‌کند. این مشخصه‌ها در دسته‌بندی مذکور شامل وجدان، میزان عصبی بودن، برونگرایی، توافق‌پذیری و روشن‌فکری می‌شوند. محققان با بررسی پاسخ داوطلبان پس از انجام آزمایش‌ها متوجه شدند که هوش مصنوعی توانسته ۵۸ درصد مواقع برداشت درستی را داشته باشد. مسئولان توسعه این فناوری اظهار داشته‌اند که با گذر زمان و ارتقای این هوش مصنوعی قادر خواهند بود تا درصد تشخیص را تکمیل کنند.

بر طبق ادعای این افراد هوش مصنوعی توانایی و دقت بیشتری در تشخیص جزئیات چهره دارد. گفتنی است؛ محققان از روش قدرتمندی برای مشخص کردن شخصیت افراد استفاده کردند. طبق اطلاعات به‌دست آمده این روش مشهور با عنوان پنج مشخصه برتر نام‌گذاری شده است. نکته جالب آن است که سرویس تشخیص چهره جدید برداشت موفق‌تری را در زمان مشاهده چهره خانم‌ها از خود نشان داده و در میزان تشخیص وجدان افراد بهتر عمل کرده است.

فناوری تشخیص چهره می‌تواند شخصیت افراد را نیز شناسایی و تحلیل کند!

روش انجام این آزمایش‌ها به صورتی بوده که ۱۲۰۰۰ نفر داوطلب تصاویر سلفی خود را ارائه دادند. این تصاویر که در کل ۳۱۰۰۰ عدد بود به دو گروه تقسیم شد. یکی از گروه‌ها برای آموزش هوش مصنوعی به کار رفتند و گروه دیگر برای انجام آزمایش‌ها انتخاب شدند. بر اساس ادعای مراکز تحقیقاتی HSE و OUHE، این شبکه عصبی تشخیص چهره توانسته عملکرد بهتری نسبت به افرادی که تلاش به انجام عمل مشابهی را داشتند، داشته باشد. گفتنی است؛ این سرویس می‌تواند به کارفرمایان کمک کند تا تصمیم بهتری در انتخاب کارمندان خود بگیرند.

نویسنده «توفان سال موش» در گفتگو با دیباچه :

رمان در دنیا بیشتر از داستان کوتاه مخاطب دارد/ ما عادت نداریم در خلوت، وقتمان را با کتاب پُر کنیم!

۱۳:۴۳  -  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
« مائده طهماسبی » بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد:

ناراحتم از اینکه در سریال "می‌خواهم زنده بمانم" نقشم سانسور شد و از سر و ته آن زدند! | تلویزیون باید تکانی به خود بدهد و کیفیت کار‌ها را بالاتر ببرد

۱۲:۴۳  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
برنامه «مدیا» | گفتگو منتشر نشده دیباچه با معصومه ابتکار«معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری»

فیلم‌هایی که با مسئولین شوخی می‌کنند اگر جهت دار نباشند دوستشان دارم | سینمای رخشان بنی اعتماد برایم جذاب است| کیمیا علیزاده خطای محاسباتی کرد!

۱۵:۴۷  -  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گپ و گفت « دیباچه » با سیروس همتی

بودجه یکسال تئاتر را بین هنرمندان این حوزه تقسیم کنیم |  موافق تئاتر آنلاین هستم!

۱۱:۲۶  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اندرحکایت بازگشایی دوباره سینماهای ایران

این سینما دیگر سینما نمی شود!

۱۳:۲۷  -  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
نویسنده «کابوس‌های درخت پرتقال» در گفتگو با دیباچه:

زنگ تفریحم، ترجمه آثار کودک و نوجوان است | رمان سوم من، موضوع پیچیده ومتفاوت تری دارد!

۱۰:۳۸  -  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
« بابک کریمی» بازیگر مطرح سینمای ایران در گفت و گویی اختصاصی با " دیباچه " گفت :

فیلم‌هایی که در ایران بازی کرده‌ام تأثیر بیشتری در کسب موفقیت‌های کاری من داشته‌اند | سریال های نمایش خانگی شبیه به سریال‌های آبکی تلویزیونی نیستند!

۱۲:۲۹  -  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰