جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

الف. شکاری: تونل سینمای این هفته همچون فضای جامعه ما رنگ و بوی ویروس کرونا گرفته است؛ از تعویق اکران فیلم « جیمز باند » گرفته تا موکول کردن اهدای جوایز اسکار بالیوود به تاریخی دیگر. در این روزها اما خبر ساخت دو سریال انیمیشن براساس قصه «چارلی و کارخانه شکلات ‌سازی» توسط فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار امسال هم در صدر خبرهای سینمایی قرار داشت و البته در این تونل سینما به توصیه جالب برد پیت به همسر سابقش جنیفر آنیستون که به تازگی فاش شده هم نگاهی انداخته ایم که در ادامه آن را با هم می خوانیم.

تونل سینما : از تاثیر ویروس کرونا بر سینمای جهان تا توصیه جالب برد پیت به جنیفر آنیستون

*تایکا وایتیتی به سراغ «چارلی و کارخانه شکلات ‌سازی» می رود

به گزارش ورایتی، تایکا وایتیتی کارگردان و فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار تصمیم دارد در مشارکت با نتفلیکس دو سریال انیمیشن براساس داستان «چارلی و کارخانه شکلات ‌سازی» بسازد.

تایکا وایتیتی که به تازگی با فیلم «جوجو خرگوشه» جایزه اسکار فیلمنامه را بدست آورده قصد دارد در کنار کارگردانی و تهیه کنندگی، فیلمنامه دو سریال انیمیشن یکی بر مبنای دنیای «چارلی و کارخانه شکلات سازی» و دیگری بر مبنای شخصیت‌ های این جهان داستانی بسازد.

این دو پروژه براساس داستان روالد دال که سال ۱۹۶۴ برای کودکان نوشته شده ساخته می‌شود و درباره ماجراهای چارلی نوجوان در کارخانه شکلات ‌سازی ویلی وانکا است.

نتفلیکس درباره این اقتباس ها می گوید: این سریال‌ها روح داستان‌ های روالد دال را نگه خواهند داشت اگرچه کاراکترها و دنیای جدیدی فراتر از آن چیزی که در کتاب دال ارائه شده برای اولین بار به نمایش گذاشته می شوند.

با وجود مشخص شدن وایتیتی به عنوان سازنده اثر، تاریخ تولید این سریال ها هنوز معلوم نیست.

تونل سینما : از تاثیر ویروس کرونا بر سینمای جهان تا توصیه جالب برد پیت به جنیفر آنیستون

*ویروس کرونا به جان جیمز باند افتاد

جدیدترین جیمز باند سینما که تا به امروز با مصائب زیادی از جمله مصدومیت دنیل کریگ، انفجار سر صحنه فیلمبرداری، بیرون رفتن کارگردان از پروژه (دنی بویل) و بسیاری مشکلات دیگر گرفتار بود، به تازگی اعلام شد که اسیر ویروس کرونا نیز شده است.

به گزارش گاردین، تاریخ اکران قسمت بیست و پنجم «جیمز باند» با نام «زمانی برای مردن نیست» هفت ماه به تعویق افتاد.

بیست و پنجمین قسمت «جیمز باند» که به عنوان آخرین حضور دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷ شناخته می شود، قرار بود طبق برنامه ماه آوریل یعنی چند هفته دیگر به صورت جهانی اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا تاریخ اکرانش حالا به هفت ماه بعد موکول شده است.

بنا به اعلام کمپانی های ام‌جی‌ام، ائون پروداکشنز و یونیورسال اکران «زمانی برای مردن نیست» در ماه نوامبر ۲۰۲۰ صورت می گیرد.

«زمانی برای مردن نیست» قرار است در بریتانیا در روز ۱۲ نوامبر و در آمریکا در تاریخ ۲۵ نوامبر اکران شود.

*ویروس کرونا اسکار سینمای هند را نیز به تعویق انداخت

شیوع ویروس کرونا این روزها همه محافل هنری دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، بسیاری از موزه ها تعطیل شده اند، بسیاری از فستیوال ها برگزاری این دوره خود را لغو کرده اند، برخی ها مثل جشنواره تازه تاسیس عربستان تاریخ برگزاری خود را به تعویق انداخته اند، برخی ها هم مثل فستیوال کن البته همچنان اصرار دارند که می توانند دوره آینده خود را بدون مشکل برگزار کنند، ادعایی که به نظر گزافه می آید. در جدیدترین اتفاق کرونایی سینمایی دنیا خبر رسید اسکار بالیوود هم به منظور جلوگیری از شیوع کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش ایندیپندنت، جوایز آکادمی بین المللی فیلم هند که به اسکار بالیوود مشهور است به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

تونل سینما : از تاثیر ویروس کرونا بر سینمای جهان تا توصیه جالب برد پیت به جنیفر آنیستون

در بیانیه روز ۱۶ اسفند برگزار کنندگان جوایز آکادمی بین المللی فیلم هند اشاره شده است که با توجه به نگرانی ها درباره شیوع ویروس کووید-۱۹ و حفظ سلامت مخاطبان، این سازمان تصمیم گرفته برگزاری مراسم اهدای جوایز را به تعویق بیندازد.

این مراسم قرار بود در اواخر ماه مارس در استان مادیا پرادش هند برگزار شود. در مراسم امسال فیلم «گالی بوی» نماینده کشور هند در بخش اسکار بین الملل با بیشترین نامزدی در صدر نامزدها قرار دارد.

برگزار کنندگان جوایز آکادمی بین المللی فیلم هند اعلام کردند تاریخ جدید برگزاری مراسم خیلی زود مشخص می شود.

*توصیه جالب برد پیت به همسر سابقش

در اکثر مراسم اهدای جوایز سینمایی امسال هنگامی که برد پیت برای دریافت جایزه به بالای سن فراخوانده می شد، دوربین ها بلافاصله چهره جنیفر آنیستون همسر سابق این ستاره مشهور را در حالی که با شوق برد پیت را نظاره می کرد، شکار می کردند. این تصاویر به گونه ای منبعی برای گمانه زنی ها درباره شکل گیری رابطه عاشقانه میان این دو ستاره محبوب هالیوود شده بود، هر چند برد پیت بارها تاکید کرده که رابطه ای میان شان شکل نگرفته و صرفا یک رابطه دوستی ساده است. حالا اما خبر رسیده جنیفر آنیستون یکی از مهم ترین تصمیم های بازیگری چند سال اخیرش را با توصیه برد پیت انجام داده است. این توصیه همانا حضور مجدد آنیستون در مجموعه پرطرفدار «فرندز» بوده است.

به گزارش سان، یکی از منابع نزدیک به جنیفر آنیستون اعلام کرده است این بازیگر در شب تولدش در سال گذشته از برد پیت برای حضور مجدد در نقش ریچل گرین در مجموعه پرطرفدار «فرندز» درخواست مشاوره کرده بود، که برد پیت به او توصیه کرده بود این کار را انجام دهد. برد پیت به آنیستون گفته بود ایده ای بسیار عالیست زیرا هواداران این سریال هنوز بسیارند.

تونل سینما : از تاثیر ویروس کرونا بر سینمای جهان تا توصیه جالب برد پیت به جنیفر آنیستون

به گفته منبع نزدیک به آنیستون، این بازیگر آمریکایی بسیار مشتاق بوده تا نظر شوهر سابقش را برای بازی مجدد در سریال «فرندز» بداند.

کمتر از دو هفته پیش بود که اعلام شد بازیگران سریال محبوب و پرآوازه «فرندز» سال‌ ها پس از اتمام این مجموعه، برای بازی در یک ویژه برنامه در ‌HBO Max دوباره دور هم جمع می ‌شوند.

البته منبع نزدیک به برد پیت توصیه این بازیگر به جنیفر آنیستون را تکذیب کرده است. به نظر می رسد برد پیت و نزدیکانش برخلاف آنیستون و نزدیکانش چندان تمایلی به شکل گیری مجدد این رابطه ندارند.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲