چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
محمد حسن گودرزی:  ویروس کرونا در حال حاضر ضربات شدیدی به بازار سینمای چین وارد کرده است. ۷۰ هزار سالن سینمای این کشور تئاتر کشور از حدود یک ماه پیش بسته شده و بیش از یک میلیارد دلار درآمد این صنعت در چین کاهش داشته است.

بیزنس اینسایدر در گزارشی در مورد شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر صنعت فیلمسازی آمریکا پرداخته است. در این گزارش با اشاره به تلفات این بیماری در جهان آمده که به تدریج صنعت سینمای آمریکا در حال حس کردن ابعاد و تاثیرات کرونا بر خود است.
دیباچه روایت می  کند : نگاهی به تاثیرات کرونا بر صنعت سینمای جهان
 
در این گزارش با اشاره به لغو نمایش افتتاحیه و تور ماه آوریل فیلم بعدی جیمز باند با عنوان زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) به دلیل شیوع کرونا در چین آمده است: معلوم نیست چه زمانی سالن‌های سینما در چین بازگشایی می‌شوند، اما وقت مردن نیست نتواند در چین اکران شود ضرر چندانی به حساب نخواهد آمد. آخرین فیلم باند به نام اسپکتر (Spectre) در سال ۲۰۱۵، درآمد ۸۳.۵ میلیون دلاری در چین و بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان کسب کرد، اما اگر نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد، بیشتر فیلم‌های هالیوودی آسیب می‌بینند.

شاون رابینز (Shawn Robbins)، تحلیلگر اصلی Boxoffice.com، با ذکر مثالی در مورد اکران فیلم مولان (Mulan) به بیزنس اینسایدر گفت: چین احتمالاً بزرگترین بازار فیلم است. اگر اکران فیلم‌ها در چین به طور نامحدود متوقف شود، به ویژه با توجه به بودجه تولید ۲۰۰ میلیون دلاری آن، می‌تواند ضربه بزرگی به گیشه جهانی خود وارد کند. شکی نیست که مولان برای اکران گسترده در چین ساخته شده است.

پل درگارابدیان (Paul Dergarabedian)، تحلیلگر ارشد رسانه Comscore، هم به بیزنس اینسایدر گفت: حتی اگر سالن‌های سینما به موقع برای اکران فیلم باز شوند (که در این مرحله به طور فزاینده‌ای بعید است)، نگرانی‌های طولانی درباره شیوع این بیماری هنوز می‌تواند مردم را از سینما‌ها دور نگه دارد.

این تحلیلگر ارشد رسانه در مورد اینکه آیا امسال فیلمسازی در ایالات متحده می‌تواند با وضعیت مشابهی روبرو شود؟ گفت که نگرانی‌های ناشی از کرونا در آمریکا هنوز جدی و تعطیلی سالن‌های سینما قریب الوقوع نیست. اما ما در مرحله ناشناخته‌ای هسیتم.

لغو جشنواره فیلم در ایتالیا


البته هالیوود تنها نگران بازار‌های فیلم نیست. نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا باعث شد که یک جشنواره فیلم در ایتالیا لغو شود.
 
دیباچه روایت می  کند : نگاهی به تاثیرات کرونا بر صنعت سینمای جهان

هالییود ریپورتر گزارش داد، جشنواره فیلم خاور دور ایتالیا که با تمرکز بر فیلم‌های آسیایی برگزار می‌شود تاریخ برگزاری خود را تغییر داد. این جشنواره که بیست و دومین دوره خود را برگزار می‌کند قرار بود از ۲۴ آوریل تا ۲ مِی برگزار شود، اما هم اکنون قرار است از ۲۶ ژوئن - ۴ جولای برگزار شود.

بنیانگذاران این جشنواره، سابرینا باراکتی (Sabrina Baracetti) و توماس برتاک (Thomas Bertacche)، در بیانیه‌ای مشترک گفتند: سلامت عمومی با ارزش‌ترین دارایی ما است و شرایط به ما نیاز دارد که ما تصمیم گیری مسؤولانه‌ای انجام دهیم.


بازپرداخت بلیط‌های پیشفروش شده در ژاپن


صنعت سینمای ژاپن هم از عواقب شیوع ویورس کرونا بی نصیب نمانده و در واکنش به بحران ویروس کرونا، صنعت سینمای ژاپن تعویق اکران، بستن سالن‌های سینما و بازپرداخت بلیط‌های خریداری شده کرده است.

به نقل از ورایتی اکران انیمیشن‌های جدید "Doraemon" و "Jimaro" که اکران آن‌ها مصادف با تعطیلات بهاره کودکان مدرسه رو ژاپنی بود، به تعویق افتاده است. این دو فیلم به تریتیب قرار بود ۲۸ فوریه و ۶ مارس اکران خود را آغاز کنند.
 
دیباچه روایت می  کند : نگاهی به تاثیرات کرونا بر صنعت سینمای جهان

کمپانی توهو (Toho) هم به عنوان صاحب بزرگترین سینما‌های زنجیره‌ای ژاپن و کمپانی شوچیکو (Shochiku) اعلام کردند مشتریانی که بلیط پیش خرید کرده اند می‌توانند درخواست بازپرداخت کنند.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار