سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۸
الف. شکاری : در تونل سینمای آخرین هفته سال ۲۰۱۹ میلادی خبر‌های ما تا اندازه‌ای حال و هوای کریسمس به خود گرفته است از حذف صحنه کوتاه حضور دونالد ترامپ در فیلم مشهور کریسمسی «تن‌ها در خانه ۲» در تلویزیون کشور کانادا که با واکنش رییس جمهور آمریکا همراه شد گرفته تا هدیه بامزه‌ای که دختر اسکورسیزی به مناسبت کریسمس به پدرش داد. این آخر هفته البته ترانه سرای سریال «فرندز» یکی از مشهورترین سریال‌های تاریخ تلویزیون آمریکا نیز از دنیا رفت، آن‌هایی که سریال پرطرفدار «فرندز» یا همان «دوستان» را دیده اند قطعا تیتراژآغازین و ترانه «پیشت خواهم ماند» اثر آلی ویلیس را هرگز فراموش نخواهند کرد. ویلیس در آخرین روز‌های سال ۲۰۱۹ در ۷۲ سالگی از دنیا رفت. در این روز‌های پایانی سال همچنین یکی از مشهورترین کارگردان‌های دنیا یعنی تری گیلیام با اظهار نظر جنجالی اش درباره فیلم موفق «پلنگ سیاه» سر و صدای زیادی به پا کرد که در ادامه آن را با هم می‌خوانیم.

*مزخرف خواندن فیلم «پلنگ سیاه» از سوی کارگردان مشهور

تری گیلیام کارگردان مشهور سینما به فیلم «پلنگ سیاه» تاخت و آن را یک اثر مزخرف نامید.

به گزارش ایندیپندنت، « تری گیلیام » کارگردان و نویسنده گروه «مانتی پیتون» در مصاحبه‌ای که به تازگی انجام داده است به فیلم موفق «پلنگ سیاه» محصول کمپانی مارول حمله کرده است، گیلیام در این باره گفت: این فیلم خونم را به جوش می‌آورد، از «پلنگ سیاه» متنفرم، فیلم، مرا دچار جنون می‌کند. این فیلم به جوانان سیاه پوست این ایده را می‌دهد که هرچیزی را می‌بینند باور کند. فیلم مزخرفی است.
 
تونل سینما: از مزخرف خواندن فیلم «پلنگ سیاه» از سوی کارگردان مشهور تا هدیه بامزه دختر اسکورسیزی به پدرش

کارگردان فیلم تازه منتشر شده «مردی که دن کیشوت را کشت» همچنین یک ادعای غلط درباره فیلم «پلنگ سیاه» نیز مطرح کرد. او گفت عوامل فیلم هرگز پیش از آنکه فیلم را بسازند پایشان را به آفریقا نگذاشته اند.

گیلیام همچنین افزود: از فیلم «پلنگ سیاه»به این خاطر که رسانه‌ها به آن اهمیت می‌دهند، متنفرم.

گفته گیلیام البته درباره سفر نکردن عوامل فیلم به قاره آفریقا نادرست بوده است. گفته می‌شود کارگردان فیلم یک گروه به همراه خود داشته تا درباره تاریخ قاره آفریقا تحقیق کنند. آن‌ها برخی از صحنه‌های فیلم را نیز در کشورهایی، چون آفریقای جنوبی، زامبیا و اوگاندا فیلمبرداری کرده اند.


*حذف دونالد ترامپ از فیلم «تن‌ها در خانه ۲»

به گزارش ایندیپندنت، چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهور کشور آمریکا از حضورش در مجموعه فیلم‌های «تن‌ها در خانه» گفت و اشاره کرد که به این فیلم افتخار می‌کند، شبکه تلویزیونی CBC کانادا قسمت حضور رییس جمهور آمریکا را از فیلم حذف کرد.
 


بنا به گفته بینندگان این فیلم در کشور کانادا، لحظه کوتاه حضور ترامپ در «تن‌ها در خانه ۲: گمشده در نیویورک» در هنگام نمایش در ایام کریسمس به طور کامل از نسخه پخش شده شبکه CBC حذف شده است.

البته سخنگوی شبکه تلویزیون کانادایی هرگونه دلیل سیاسی پشت این اتفاق را رد کرده است. در بیانیه نماینده شبکه کانادیی چنین آمده است: همیشه برای هماهنگی برنامه‌های تلویزیونی با آگهی‌های تبلیغاتی این چنین حذفیاتی صورت می‌گیرد، فیلم «تن‌ها در خانه ۲» نیز شامل همین موضوع شده است.    

البته طولی نکشید که رییس جمهور آمریکا نیز به این موضوع واکنش نشان داد. ترامپ در پیامی توییتری در این باره نوشت: «تن‌ها در خانه ۲» هرگز همان فیلم قبلی نخواهد شد. او همچنین نوشت: حدس میزنم جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) از پرداخت پول به ناتو راضی نیست.

*هدیه بامزه‌ای که اسکورسیزی از دخترش گرفت

به گزارش ایندیپندنت، در ماه اکتبر امسال مارتین اسکورسیزی فیلمساز شناخته شده سینمای جهان در مصاحبه با امپایر فیلم‌های موفق ساخته شده از روی کتاب‌های مصور را با پارک‌های موضوعی مقایسه کرد.

او گفت که تلاش خود را برای دیدن فیلم‌های دنیای سینمایی مارول انجام داده، اما نتوانسته است این فیلم‌ها را ببیند و به نظرش این فیلم‌ها سینما نیستند.

این گفته‌های اسکورسیزی موجب شد بحث‌ها و مجادله‌های گسترده‌ای در میان اهالی سینما در طی چند ماه گذشته شکل بگیرد. حالا با فرونشستن گرد و غبار این جنجال ها، دختر اسکورسیزی با پیچیدن همه هدایای کریسمس در کاغذ کادو‌هایی با تم فیلم مارولی «انتقام جویان» با پدرش شوخی کرده است.
 
تونل سینما: از مزخرف خواندن فیلم «پلنگ سیاه» از سوی کارگردان مشهور تا هدیه بامزه دختر اسکورسیزی به پدرش

فرانچسکا اسکورسیزی در صفحه اینستاگرام خود با گذاشتن عکس هدایای کریسمس نوشت: نگاه کنید من هدایای کریسمس پدر را در چه چیزی پیچیده ام.

جیمز گان کارگردان برخی از فیلم‌های مارول از کسانی بوده که از این شوخی دختر اسکورسیزی لذت برده است. او در صفحه شخصی اش نوشت: این کار دختر اسکورسیزی موجب شد حس عجیبی که نسبت به کار برادرزاده ام بابت پیچیدن هدایای من در پوستر فیلم «جزیر شاتر» (فیلم محصول ۲۰۱۰ مارتین اسکورسیزی) داشتم، کمتر شود.

*مرگ ترانه سرای سریال «فرندز»

قطعا اگر سریال «فرندز» را دیده باشید تیتراژ سرخوشانه آن با ترانه «پیشت خواهم ماند» را هرگز فراموش نکرده اید. حالا در آخرین روز‌های سال ۲۰۱۹ میلادی خبر درگذشت آلی ویلیس خالق آن ترانه مشهور در رسانه‌های دنیا منتشر شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، آلی ویلیس کسی که ترانه «سپتامبر» را برای گروه «ارت، ویند اند فایر» و همینطور تم ترانه «پیشت خواهم ماند» را برای سریال «فرندز» نوشته بود در ۷۲ سالگی درگذشت.
 
تونل سینما: از مزخرف خواندن فیلم «پلنگ سیاه» از سوی کارگردان مشهور تا هدیه بامزه دختر اسکورسیزی به پدرش

ویلیس یکی از سرزنده‌ترین شخصیت‌های صنعت موسیقی آمریکا بود که کار‌های گوناگون و متنوعی از خود به یادگار نهاد.

او در کنار ترانه‌های «سپتامبر» و «پیشت خواهم ماند» برای نمایش موزیکال «رنگ ارغوانی» اثر آلیس واکر نیز ترانه نوشت. این اثر که دو جایزه گرمی برای ویلیس به همراه داشت در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ در برادوی به روی صحنه رفت.

a
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار