پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
الف. شکاری: در این روز‌ها خبر‌های سینمای جهان بیشتر حول حضور بازیگران مشهور سینما در پروژه‌های جدیدشان شکل گرفته است، بازیگرانی، چون مایکل کیتون و مل گیبسون که طرفداران بسیاری در گوشه و کنار دنیا دارند، بنا به آنچه در ادامه می‌خوانیم مایکل کیتون در کنار ساموئل ال جکسون در پروژه «سرمایه» بازی خواهد کرد و مل گیبسون هم نقش یک قاتل و آدمکش سابق را در فیلم اکشن «لئو از تولیدو» بازی می‌کند. البته در مجموعه خبر‌های این هفته شاهد احتمالا مهم‌ترین و عجیب‌ترین خبر این چند سال سینمای دنیا نیز خواهیم بود، منظور از عجیب ترین، خبر بازگشت جیمز دین ستاره افسانه‌ای سینما به پرده نقره‌ای است، این خبر به حدی عجیب است که بعضی از خبرگزاری‌های مطرح دنیا هم با توضیحات غریبی به سراغ آن رفته اند؛ مثلا یو اس‌ای تودی در واکنش به این خبر نوشته است، نمی‌دانیم شنیدن این خبر باحال است یا مضحک؟ واقعا هم تا اولین رونمایی از جیمز دین افسانه‌ای بر پرده نقره‌ای پس از نزدیک به ۶۴ سال باید منتظر ماند و دید آیا نتیجه آنطور که انتظار می‌رود، می‌شود یا نه؟ ضمنا در این مجموعه تونل سینما به گفته‌های اسکورسیزی درباره رد پیشنهاد ساخت «جوکر» نیز نگاهی انداخته ایم که با هم آن را می‌خوانیم.
*اسکورسیزی دلیل رد پیشنهاد ساخت فیلم «جوکر» را فاش کرد
مارتین اسکورسیزی که یکی از منتقدان جدی فیلم‌های ابرقهرمانی است در مصاحبه با بی بی سی درباره فیلم «جوکر» که با الهام از چندین فیلم خود این کارگردان مانند «راننده تاکسی» و «سلطان کمدی» ساخته شده است، اظهار نظر کرد، اسکورسیزی در این مصاحبه فاش کرد نزدیک به چهار سال برای کارگردانی «جوکر» در نظر گرفته شده بود.
به گزارش ورایتی، اسکورسیزی در مصاحبه با ورایتی درباره فیلم «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس گفت:، چون زمان کافی برای ساخت فیلم نداشتم، تصمیم گرفتم که قید پروژه را بزنم. اسکورسیزی در ادامه گفت: تاد (فیلیپس) به من گفت مارتی این فیلمِ توست و من گفتم: فکر نمی‌کنم بخواهم آن را بسازم. به دلایل شخصی نمی‌خواستم با این پروژه درگیر شوم، اما می‌دانستم که فیلمنامه خوبی دارد.
اسکورسیزی درباره نقش آفرینی واکین فینیکس هم در فیلم «جوکر» گفت: بازی فینیکس کمک کرده است که فیلم به یک کار فوق العاده تبدیل شود.
کارگردان برنده جایزه اسکار البته تاکید کرد که «جوکر» یک فیلم ابرقهرمانی به حساب نمی‌آید.
*مل گیبسون در نقش یک آدمکش ظاهر می‌شود
به گزارش هالیوود ریپورتر، مل گیبسون بازیگر و کارگردان برنده جایزه اسکار به همراه فرانک گریلو قرار است در فیلم تریلر اکشن «لئو از تولیدو» به کارگردانی جو کارناهان بازی کنند.
دن کیسی فیلمنامه نویس فیلم «سریع و خشمگین» فیلمنامه «لئو از تولیدو» را که داستان یک آدمکش سابقِ عضو دسته کانزاس سیتی است، نوشته است. در این فیلم مل گیبسون نقش آن آدمکشی را که اکنون تحت محافظت پلیس است، بازی می‌کند.
«لئو از تولیدو» جدیدترین همکاری گروه سه نفره گیبسون، گریلو و کارناهان است، این سه در تریلر اکشن علمی تخیلی «سطح رییس» که در آینده اکران می‌شود، همکاری کرده اند.
کارناهان کارگردان فیلم درباره ساخت این پروژه گفت: «لئو از تولیدو» از آن دسته فیلم‌هایی است که دوست دارم بسازم، کاری با مزه و صمیمی با مقدار زیادی صحنه‌های اکشن.
مل گیبسون قرار است بازسازی فیلم کلاسیک «این گروه خشن» را نیز در آینده انجام دهد. هر چند این پروژه هنوز تاریخ شروعی برایش اعلام نشده است.
دیگر بازیگر این فیلم، فرانک گریلو نیز بیشتر برای بازی در فرنشایز «پاکسازی» شناخته می‌شود.
*مایکل کیتون و ساموئل ال. جکسون همبازی شدند
مایکل کیتون ستاره فیلم‌های «بتمن» که پس از سال‌ها افول در سینما دوباره ستاره بختش شروع به درخشش کرده است به تازگی به پروژه جدیدی با عنوان «سرمایه» پیوسته است.
به گزارش ورایتی، مایکل کیتون، ساموئل ال. جکسون و مگی کیو بازیگران فیلم اکشن تریلر مستقل «سرمایه» شدند.
قرار است فیلم «سرمایه» را مارتین کمپبل کارگردان کهنه کار سینما که فیلم «کازینو رویال» را ساخته است، کارگردانی کند. فیلمنامه این فیلم نیز که درباره استخدام دو قاتل برتر دنیاست را ریچارد ونک نوشته است.
فیلمبرداری این فیلم از ماه ژانویه در شهر‌های لندن، بخارست و دانانگ (در کشور ویتنام) آغاز می‌شود.
مایکل کیتون سال ۲۰۱۴ برای بازی در فیلم «بردمن» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او همچنین در فیلم «محاکمه شیکاگو ۷» نقش رمزی کلارک را بازی کرده است.
ساموئل ال. جکسون دیگر ستاره این فیلم برای حضور در فیلم «پالپ فیکشن» نامزد جایزه اسکار شد.
*جیمز دین ۶۴ سال بعد از مرگ زنده می‌شود
به گزارش هالیوود ریپورتر، جیمز دین بازیگر مشهور سینمای جهان که در سال ۱۹۵۵ در یک تصادف رانندگی کشته شد در یک اتفاق غیرمنتظره دوباره بر پرده نقره‌ای ظاهر می‌شود.
جیمز دین ستاره فیلم‌های «شورش بی دلیل» و «شرق بهشت» قرار است در دوران پس از مرگ به عنوان بازیگر فیلم اکشن درام «در جستجوی جک» که درباره جنگ ویتنام است، بازی کند.
کمپانی مجیک سیتی فیلمز تهیه کننده فیلم روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد جیمز دین را دوباره به دنیای سینما برگرداند. این کمپانی می‌خواهد با استفاده از جلوه‌های ویژه جیمز دین را که در سال ۱۹۵۵ در یک تصادف رانندگی در ۲۴ سالگی کشته شد، به خدمت بگیرد.
در فیلم «در جستجوی جک» بدن کامل جیمز دین توسط تکنیک CGI با استفاده از فیلم‌ها و عکس‌های این بازیگر ساخته می‌شود و بازیگر دیگری به جای دین صداپیشگی می‌کند.
تولید فیلم «در جستجوی جک» از ۱۷ نوامبر امسال آغاز می‌شود و قرار است پخش جهانی فیلم سال ۲۰۲۰ انجام بگیرد.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲