جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

الف. شکاری: در چند روز گذشته از گوشه و کنار سینمای جهان خبرهای متنوعی منتشر شده است از اعلام فیلم جدید« واکین فینیکس » بازیگر سرشناس سینمای جهان گرفته تا معرفی« جولی اندروز» به عنوان چهل و هشتمین دریافت کننده جایزه افتخاری «بنیاد فیلم آمریکا»،البته در این روزها خبرهای متعددی از اعلام نماینده های کشورهای مختلف جهان در اسکار هم به گوش می رسد که در این جا به دوتا از مهم ترین های آن یعنی هند و فرانسه اشاره می کنیم. در این مطلب همچنین به سراغ یکی از کنجکاو برانگیرترین پروژه های سینمایی امسال یعنی دنباله سینمایی سریال «بریکینگ بد» نیز رفته ایم. خبر ممنوعیت نمایش فیلم جدید « جنیفر لوپز» در کشور مالزی و اهدای جوایز امی بالاترین جوایز تلویزیونی هم پایان بخش این مطلب است. در ابتدا با پروژه جدید ستاره «جوکر» آشنا می شویم.

تونل سینما: از فیلم جنجالی جنیفر لوپز تا موفقیت «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» در امی

*فیلم بعدی واکین فینیکس ستاره فیلم «جوکر» معرفی شد

به گزارش کولایدر، « واکین فینیکس » ستاره سینمای جهان که این روزها نامش با فیلم «جوکر» بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است قرار است در درام بدون عنوان «  مایک میلز » کارگردان مستقل تحسین شده سینما بازی کند. فیلم توسط کمپانی A24 تولید خواهد شد.

هر چند از جزییات پروژه  اطلاعات بیشتری در دست نیست  اما گفته می شودتولید فیلم از پاییز امسال آغاز می شود. بدین ترتیب باید این فیلم را اولین پروژه فینیکس بعد از موفقیت «جوکر» ساخته تاد فیلیپس بنامیم. فیلمی که توانست در جشنواره ونیز امسال جایزه شیر طلایی را بدست بیاورد.

مایک میلز کارگردان فیلم پیش از این فیلم های مشهور «زنان قرن بیستم» و «تازه کارها» را ساخته است.

واکین فینیکس نیز که احتمالا یکی از شانس های اصلی کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد امسال است تا به حال سه بار نامزد جایزه اسکار شده است.

 فیلم «جوکر» با بازی فینیکس دو هفته دیگر (4 اکتبر) اکران سراسری می شود طبق پیش بینی ها فیلم احتمالا در هفته اول اکرانش با یک فروش 90 میلیون دلاری مواجه شود.

*سینمای هند فیلم «پسر خیابان» را به اسکار فرستاد

 صنعت سینمایی هند را با بالیوود می شناسند ؛ یکی از مهم ترین کشورهای صاحب سینما در دنیا که با وجود آنکه در مراسم اسکار هیچگاه موفقیت آنچنانی بدست نیاورده اما همواره خبر اعلام نماینده این کشور برای حضور در اسکار از سوی صاحب نظران با کنجکاوی دنبال می شود. امسال این کشور با فیلم  «پسر خیابان» (گالی بوی) به اسکار نود و دوم پا می گذارد.

تونل سینما: از فیلم جنجالی جنیفر لوپز تا موفقیت «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» در امی

به گزارش ایندیا تودی، «پسر خیابان» (گالی بوی) که داستان مراد رَپِری در محله های زاغه نشین شهر بمبئی است به عنوان نماینده کشور هند به اسکار سال 2020 فرستاده شد.

فیلم «پسر خیابان» با الهام از زندگی رَپِرهای مشهور خیابانیDivine  و Naezy توسط زویا اختر ساخته شده است.

فرحان اختر برادر زویا اختر یکی از مهم ترین تهیه کننده های سینمای هند خبر اعلام حضور این فیلم در بخش اسکار بین المللی را اعلام کرد.

سینمای هند سه بار تا به امروز نامزد جایزه اسکار بخش بین المللی (خارجی سابق) شده است.

سال گذشته فیلم «ستاره های راک دهکده» نماینده این کشور در اسکار بود.

در روزهای گذشته فرانسه یکی دیگر از کشورهای مهم صاحب سینمای نیز فیلم «بینوایان» ساخته لاج لی که در جشنواره کن حضور داشت را به عنوان نماینده خود برای حضور در اسکار انتخاب کرد. سینمای ایران نیز با فیلم مستند «در جستجوی فریده» در این رقابت حضور دارد.

*بازگشت بیش از 10 کاراکتر سریال «بریکینگ بد» در دنباله سینمایی این اثر

سال 2019 بدون شک برای هواداران پر و پا قرص سریال مشهور و به یاد ماندنی «بریکینگ بد» سال خجسته ای است. امسال طرفداران این مجموعه منتظر نسخه سینمایی دنباله شاهکار شبکه AMC هستند. حالا در جدیدترین خبر منتشر شده از این فیلم اعلام شده است بیش از 10 کاراکتر سریال در نسخه سینمایی حضور دارند.

به گزارش ایندیپندنت، نتفلیکس ماه آینده فیلم «ال کامینو» نسخه سینمایی دنباله سریال «بریکینگ بد» را که حول شخصیت جسی پینکمن با بازی آرون پل می چرخد، منتشر می کند.

تونل سینما: از فیلم جنجالی جنیفر لوپز تا موفقیت «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» در امی

ونس گیلیگان خالق مشهور این سریال، کارگردانی و نویسندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد. مراحل ساخت فیلم در آلبوکرکی نیومکزیکو به صورت مخفی صورت گرفت. حالا بنا به اعلام هالیوود ریپورتر ،بیش از 10 شخصیت سریال در دنباله سینمایی نیز حاضر هستند هر چند که تنها نام دو تا از این شخصیت ها یعنی اسکینی پیت با بازی چارلز بیکر و بدجر با بازی مت ال. جونز که از دوستان صمیمی جسی پینکمن در سریال بودند، فاش شده است.

کاراکترهایی که با وجو گفته گیلیگان مبنی بر بازگشت بیش از 10 شخصیت به فیلم احتمالا در نسخه سینمایی با آنها روبرو شویم می توان به کاراکتر اسکایلر با بازی آن گان که نقش همسر والتر وایت را بازی می کرد و ماری خواهرش و نیز شخصیت سول گودمن وکیل والتر وایت اشاره کرد.

فیلم «ال کامینو» روز 11 اکتبر توسط نتفلیکس عرضه می شود.

*جایزه افتخاری یک عمر دستاورد «بنیاد فیلم آمریکا» برای جولی اندروز

به گزارش هالیوود ریپورتر، «بنیاد فیلم آمریکا» چهل و هشتمین جایزه یک عمر دستاورد خود را به جولی اندروز ستاره مشهور فیلم های «آوای موسیقی» (اشکها و لبخندها) و «مری پاپینز» اهدا می کند.

بنا به اعلام کاتلین کندی رییس هیات امنای «بنیاد فیلم آمریکا» جولی اندروز در هر مرحله از بازیگریش فوق العاده بود، بنیاد فیلم آمریکا افتخار می کند که چهل و هشتمین جایزه افتخاری خود را به وی اهدا می کند.

تونل سینما: از فیلم جنجالی جنیفر لوپز تا موفقیت «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» در امی

طبق اعلام «بنیاد فیلم آمریکا» این جایزه طی مراسمی در روز 25 آوریل 2020 به اندروز اهدا می شود.

جایزه بنیاد فیلم آمریکا از سال 1973 به شخصیت های مهم و تاثیر گذار سینمای هالیوود اعطا می شود. دنزل واشینگتن آخرین دریافت کننده این جایزه بوده است.

جولی اندروز بازیگر مشهور بریتانیایی سینما تاکنون یک بار جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «مری پاپینز» دریافت کرده است.

*فیلم جنیفر لوپز در مالزی ممنوع شد

به گزارش ژاپن تودی، مالزی نمایش فیلم سینمایی «کلاهبرداران» با بازی جنیفر لوپز را که موضوعی ملتهب داشت در این کشور ممنوع کرد. در ماه اگوست امسال نیز هیات سانسور فیلم مالزی بخش های مربوط به صحنه های مستهجن فیلم «راکتمن» را که درباره زندگی التون جان بود، حذف کرده بود. با این حال این هیات روز گذشته اعلام کرد که اگر بخواهد از فیلم «کلاهبرداران» با بازی جنیفر لوپز نیز صحنه های مستهجن را حذف کند چیزی از فیلم باقی نمی ماند.

تونل سینما: از فیلم جنجالی جنیفر لوپز تا موفقیت «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» در امی

«کلاهبرداران» داستان واقعی سامانتا بارباش و سه نفر دیگر است که از مردان اطرافشان که مواد مخدرمصرف می کنند حداقل 200 هزار دلار سرقت می کنند. «کلاهبرداران» که این آخر هفته اکرانش در آمریکای شمالی آغاز شده تا به حال 30 میلیون دلار فروخته است.

*«بازی تاج و تخت» و «چرنوبیل» فاتحان بزرگ جوایز امی

به گزارش ورایتی، یکشنبه شب 22 سپتامبر مراسم هفتاد و یکمین دوره اهدای جوایز امی بالاترین جوایز تلویزیونی برگزار شد. در شب گذشته در میان نامزدها، فصل پایانی سریال مشهور «بازی تاج و تخت» با 14 نامزدی در صدر قرار داشت. این سریال یکشنبه شب توانست 2 جایزه بهترین سریال درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پیتر دینکلیج) را از این چهارده نامزدی بدست بیاورد و البته با احتساب جوایز خلاقیت هنری امی که هفته پیش اهدا شد شمار جوایز خود را در امی امسال به عدد 12 برساند.

سریال «خانم میبل شگفت انگیز» محصول آمازون نیز یکی دیگر از مجموعه های موفق تلویزیونی در شب گذشته بود. این سریال با احتساب جوایز خلاقیت هنری مجموعا 8 جایزه امی کسب کرد. از جمله این جوایز می توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد کمدی برای تونی شالهوب اشاره کرد.

تونل سینما: از فیلم جنجالی جنیفر لوپز تا موفقیت «چرنوبیل» و «بازی تاج و تخت» در امی

سریال کوتاه «چرنوبیل» دیگر فاتح بزرگ جوایز امسال بود این سریال 10 جایزه از جمله بهترین سریال کوتاه را با خود به خانه برد.

یکی از اتفاقات تعجب برانگیز جوایز امسال البته اهدای جایزه بهترین سریال کمدی به مجموعه «Fleabag» بود که کم تر کسی انتظار آن را داشت.

فهرست جوایز مهم امی مراسم دیشب:

بهترین سریال درام: «بازی تاج و تخت»

بهترین سریال کمدی: «Fleabag»

بهترین ‌سریال کوتاه: «چرنوبیل»

بهترین فیلم تلویزیونی: «آینه سیاه: Bandersnatch»

بهترین بازیگر مرد سریال درام: بیلی پورتر در «ژست»

بهترین بازیگر زن سریال درام: جودی کامر در «کشتن ایو»

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی: بیل هیدر در «بری»

بهترین بازیگر زن سریال کمدی: فیبی والر-بریج در «Fleabag»

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: ژارل ژروم در «وقتی آنها ما را می‌بینند»

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: میشل ویلیامز در «Fosse/Verdon»

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار